Probleem ventilatie/ontwaseming/airco
hartmanrik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-08-2014

- C2 VTR
Gepost: 27 augustus 2014 01:14 PM

Goedemiddag,

Mijn naam is Rik, aangenaam!
Ondanks dat ik al meerdere topics met grote interesse volgde ben ik nieuw hier als geregistreerd lid.

Mijn auto: Citroen C2 1.4 VTR, 1e eigenaar, oktober 2004, +/- 100.000KM op de teller.


Graag leg ik jullie mijn probleem voor, waar ik na zoeken nog geen eenduidig antwoord op heb gevonden (weet niet of dat er wel is..).
Tijdens een klein ritje viel opeens de ventilatie uit, de bediening (climatecontrol) bleef werken. De hele aanjager stopte er gewoon mee.
De boordcomputer geeft geen meldingen en de auto functioneert verder prima, ook de radiator.

Ik ben even langs de kwikfit gereden maar zij konden mij niet echt helpen en aangezien ik geen behoefte heb aan hoge kosten bij de Citroen dealer (die heb ik pas gehad) hoop ik het zelf te kunnen oplossen.

Bij het zoeken naar soortgelijke problemen kwam ik niet veel tegen, wel kwam ik vaak een op hol geslagen aanjager tegen die alleen hard kon blazen. Daarbij zou het probleem een kachelweerstand zijn. Of een airco/ventilatiemodule.

Er is mijn aangeraden om via de sloop aan dergelijke onderdelen te komen, maar dan moet ik wel zeker weten wat het kan zijn.
Ik stel het zeer op prijs als jullie je ervaringen en/of kennis willen delen zodat ik tot een oplossing kan komen. Begreep van de garage dat ik met dit defect niet door de APK keuring zal komen en die komt er in oktober weer aan!;-)

Dank en groeten,
Rik

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 augustus 2014 02:35 PM
  [ # 1 ]

Welkom Rik, de enige manier om dit 100% zeker te stellen is door de auto bij de dealer aan de lexia te hangen en het hele kachelgebeuren te testen/aan te sturen.

Ik vermoed wel dat je het in de kachelmodule/kachelweerstand hoek moet zoeken. Op de sloop kun je hier heel goed aankomen (bart ebben, de vos etc).
Ik heb een soort gelijk euvel met mijn c4 gehad, die bleef de hele tijd pendelen tussen vol blazen en uit. Hier was de kachelmodule de boosdoener.

Hopelijk ben je hier mee geholpen…

Groeten Maarten

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
hartmanrik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-08-2014

- C2 VTR
Gepost: 01 september 2014 01:10 PM
  [ # 2 ]

Hallo Maarten,

Dank voor je reactie!
De dealer wil ik juist een beetje vermijden, maar als het nodig is dan is het nodig:)

Ik heb nog wel een aanvullende vraag, is er een lijst te vinden met onderdelennummers per model?
Nu weet ik dat er een Franse website is (van PGA geloof ik) waar je kunt inloggen en het hele zooitje kunt bekijken.. maar ben de link kwijt, iemand hier die dat weet?

Groet!
Rik

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 september 2014 02:45 PM
  [ # 3 ]

Klikkerdeklik  Wink

Even een account aanmaken en dan met je chassisnummer/vin-nummer kun je zoeken wat je nodig hebt voor jouw auto!

Als je nog hulp nodig hebt dan horen we het wel Smile

Succes!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook