Nieuwe Citroën rijder
ppolling
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-08-2014

Gepost: 31 augustus 2014 07:30 PM

Goedemiddag!

Ik ben Peter, van 1961, en ga over een kleine twee weken voor het eerst in mijn leven een Citroën rijden. We hebben een tweedehands Citroen C3 1.6 Hdif Dynamique met navigatie en climate control gekocht, bouwjaar 2011. Ze zetten er een trekhaak onder (fietsen moeten mee kunnen) en zorgen dat er park-assist op komt.

Ik ben een echte gebruiker. Geen idee van techniek e.d., dit bakkie moet ons van A naar B brengen. Mijn echtgenote doet er WW-verkeer mee (26 km. enkele reis), we doen er familiebezoek mee (wonen allemaal ver weg, 100+ km.) en af en toe een grote (vakantie)trip naar Zuid- of Oost-Europa. (Tent en kampeergerei achterin)

We reden eigenlijk altijd Nissan. De laatste was een Almera Tino, 2004, en daar was inmiddels 225.000 km. mee gereden. Omdat de twee dochters (1990 en 1992) meestal niet meer meegaan, vonden we de auto te groot, niet zuinig genoeg en te duur in wegenbelasting. Verder zijn we bang dat er de komende tijd meer kosten aan komen, tijdig inruilen leek ons handig.

Nou ja, ik zal wel af en toe met wat (domme?) gebruikersvragen komen, over de boordcomputer, de cruise-control, de parkeerassistent, de navigatie… Voorlopig wachten tot we hem/haar (daar zijn we nog niet uit, merken we als we erin gaan rijden) mogen ophalen. 13 september is het zover.

O ja, voor de nieuwsgierigen: Deze auto is het. (Zolang ze de advertentie laten staan). En nee, dat is natuurlijk niet wat we ervoor hebben betaald. Het lijken wel keukens, tweedehands auto’s. Voor je gaat praten is de waarde al verminderd. Wink

Peter
Citroen C3 1.6 Hdif Dynamique (2011)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook