verkopen
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 22 september 2014 11:27 AM

Beste, ik heb hier al wat rondgekeken op het forum en vind niet echt wat ik zoek…

op internet krijg ik dan weer een toestroom van zo veel verschillende ‘richtprijzen’... dat ik er niet wijs uit geraak…


ik zou mijn Berlingo willen verkopen maar kheb eigenlijk niet echt een idee wat ik ervoor moet vragen (is de eerste x dat ik een auto verkoop, tot nu toe reed ik al m’n auto’s tot de draad op).

heeft iemand een idee wat ik zou mogen/durven vragebn in euro’s, of waar ik deze informatie kan vinden?

in citroën verdeler waar ik hem 3 jaar geleden kocht gaan ze al in de defensie “jamaar dan moeten we zeker zijn dat we er een jaar garantie moeten kunnen op geven als we hem doorverkopen he” en ik begrijp dat wel… alleen heb ik niet de indruk dat ze er staan voor te springen om hem over te kopen en eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk vanaf: geen plaats om hem te laten staan in afwachting van kopers dus zou hem eigenlijk zonder veel gezever willen verkopen en ik ben wel akkoord om te zakken in prijs… maar daarvoor moet ik dus eerst weten wat het plafond is dat ik vragen mag….

details:

- Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDI, BJ2010, 55KW (75pk origineel maar op 20.000km geherprogrammeerd op 115pk)
- 90.000 km, mooi rond getal.
- geen onderhoudsboekje doordat ik het onderhoud zelf deed/doe
- 1 oppervlakkig blutsje rechtsvoor, en een schrammetje er net onder.
- manuele bak (5versnelling), géén airco, géén cruise-control, weinig opties maar mét frontale mistlampen. en spiegels en al de rest in koetswerkkleur.
- in goeie staat, geen roest, goed onderhouden, alleen af en toe een elektrische storing (vinden niks in garage maar van zodra ze de foutcode’s ‘uitlezen’ is het weer in orde voor ongeveer een jaar, raar probleem, maar nooit mee in panne gestaan) -ben me ervan bewust dat dit mijn vraagprijs zal verlagen, geen probleem, zo blijf ik tenminste eerlijk en verkoop ik geen kat in een zak.
- heeft nog geen autokeuring gehad wegens nog maar 3 jaar oud/jong

ps: ik wil er geen geld meer insteken, dus ik heb geen zin om eerst die electronische storing uit te vissen, zal wellicht iets zijn met COM2000 of dergelijke…


“durf” ik hier nog 5.000 euro voor vragen?


alvast bedankt voor de info/tips….

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 22 september 2014 12:08 PM
  [ # 1 ]

Ga je net zoals ik een ouwe Forester kopen?  cheese

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 22 september 2014 12:31 PM
  [ # 2 ]

haha, nee jakkerma,

met milde pijn in het hart sta ik mijn Berlingo af bij wijze van een (vroeg) goed voornemen: ik ga autovrij…


een jong gezinnetje met één kind en 2 wagens… weegt financiëel vrij zwaar ondanks het feit dat het beide Citroënnen zijn.
+ het feit dat ik nu reeds 11 jaar een stabiele 9 to 5 job heb kan ik makkelijk pendelen (met trein en fiets) maar aangezien ik de Belgische spoorwegen zo veel mogelijk wil vermijden (trust me, been there, done that = veeeeeeeeel vertragingen, afschaffingen en stress) ga ik me een elektrische fiets aanschaffen, jawel…
tja, moest het een kleinere afstand zijn zou ik ook niet persé elektrisch gaan, maar het is 40km heen, 40 weer terug met veel hellingen… daarvoor is mijn conditie na jaren zonder sporten nét niet genoeg om dit dagelijks op een gewone fiets te doen… dus heb een model gevonden die een actieradius heeft van minstens 40km (op het werk kan ik opladen) én vouwbaar is voor die winterse dagen wanneer het weer écht te slecht is om met de fiets te gaan zodat ik ‘m kan meenemen op de trein…

ik denk dat het een win-win situatie is… voor die paar dagen in het jaar dat ik mijn wagen écht kan gebruiken (bvb. kamperen mét gezin, mét hond en bagage) kan ik een wagen huren ook (die van de vrouw is te klein: C3’tje) en de rest van het jaar zit ik eigenlijk alléén in een grote gezinswagen… dat vind ik wat overdreven… en dan minstens 84km/dag (=uitsluitend woon/werk), jaar in, jaar uit… komt me op ongeveer 120euro/maand aan diesel alleen, daar nog onderhoudskosten, verzekeringen, taksen,... bijtellen… tja, als je de berekening maakt en je ziet wat je kan uitsparen…
we zouden vriendin haar wagen kunnen verkopen ook maar die is nog splinternieuw, heeft nog geen 2000km terwijl die van mij er al 90.000 heeft en toch hier en daar al wat mankementjes vertoont.

+... ben al lang aan het zoeken om terug iets aan m’n conditie te doen… maar wat?!... bij deze kan ik het nuttige aan het aangename koppelen. Smile

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Gepost: 22 september 2014 08:11 PM
  [ # 3 ]

Ontzettend offtopic natuurlijk, maar 40 km enkele reis woon-werkverkeer? Een elektrische fiets mag ondersteuning bieden tot 25 km/h. Wil je harder, dan moet je zelf trappen om zo hard te gaan (en het extra gewicht van batterij en motor meesleuren). Eigenlijk is 20/25 km enkele reis zo’n beetje het maximum voor dagelijks woon-werkverkeer. Dan ben je een uurtje onderweg en zie je je gezin en je hond ook af en toe nog.

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 24 september 2014 02:27 PM
  [ # 4 ]

yep, ik weet hoe het zit met die elektrische fietsen en die limiet tot 25km/u, dat heb ik reeds ingecalculeerd.

door de files tijdens het spitsuur en de typisch Belgische slecht geregelde wildgroei van wegenwerken die meestal ongeveer dubbel zo lang duren dan aanvankelijk aangegeven,(maar liefst 4 grote wegenwerken op mijn traject) sta ik meer stil dan iets anders… en zelfs zonder deze wegenwerken sta ik dagelijks in de file.
volgens de meeste online berekeningen is deze afstand met de fiets te doen in 2u tijd, berekend op een gemiddelde fietssnelheid van 15km/u… ik weet zeker dat ik met een elektrische fiets daar nog een half uur kan afkrijgen: anderhalf uur heen, anderhalf uur terug… dat is zo ongeveer dezelfde reistijd als dat ik met de wagen doe (tenzij ik op een onmenselijk uur voor de spits vertrek = zéker om 6u de autostrade op) dus dit is voor mij echt geen dealbreaker…zo’n batterij van de fiets die ik zou willen aanschaffen, heeft een actieradius van ongeveer 80km en op de koop toe kan ik opladen op het werk.

m’n gezin en hond zie ik op deze manier nog even vaak als nu aangezien de reistijd amper wijzigt.
op de koop toe zal ik bij écht rotweer gebruik maken van de trein waarin ik die vouwfiets gewoon meepak…

maar inderdaad… allemaal off topic toch bedankt voor je raad! Smile

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 september 2014 02:57 PM
  [ # 5 ]

Maar je hebt tegenwoordig ook speed pedelecs graddus, die geven trapondersteuning tot 40 km/u en deze zijn voorzien van een snorfietsplaat. Je mag er dan eigenlijk geen 40km/u mee maar dat kunnen ze wel.

EDIT, afhankelijk van het model tot wel 45km/u zelfs.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 25 september 2014 11:55 AM
  [ # 6 ]

goh ja, maar het is niet de bedoeling dat ik zelf geen bal meer moet doen om er te geraken, ik vermoed dat ik zo wel het halve traject op eigen kracht kan doen en de rest met volle ondersteuning… het ding heeft een actieradius van om en bij de 80km (in optimale omstandigheden weliswaar) dus als ik op het heen én het terugtraject telkens een kleine 20km zelf rijd, gebruik ik per dag zo’n 50% van de volledige capaciteit op (40km)... en is er nog ruimte om meer elektrische ondersteuning te krijgen in slechte omstandigheden (tegenwind bvb.)

en snel moet het in ieder geval niet gaan, zo lang als het min of meer even snel gaat als met de wagen ben ik al tevreden.

vanochtend: om 7u30 vertrokken… om 9u45 toegekomen op het werk.

maar bon… terug on topic…

blijkt dat ik een car-pass nodig heb om mijn wagen tweedehands te verkopen… die haal je bij de autokeuring maar aangezien mijn wagen van 2010 is en ik hem nieuw kocht heeft die nog geen technische keuring gehad… moet ik dus eerst maar es doen…. damn… maar toch, das maar een kleintje.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 september 2014 12:39 PM
  [ # 7 ]

Je moet de wagen laten keuren voor verkoop..
Dan krijg je de carpass ebij voor ik meen 7€
En je krijgt dan ook het roze formulier waarmee de koper de wagen kan gaan inschrijven bij de verzekering..

Wil je dit niet, handelaren hebben dit niet nodig, moet je hem voor een meeneem prijs aan een handelaar verkopen.

En voor een projs indicatie..
Bekijk eens op kapaza en autoscout voor welke bedragen deze worden aangeboden…
Zo doen de handelaren hier het tegenwoordig ook

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 25 september 2014 01:07 PM
  [ # 8 ]

thanx voor de info ronama, idd, die carpass kan ik wel aangeraken.
en anders bij een handelaar (daar heb ik al een verkoopformulier ingevuld maar ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat mijn vraagprijs daar iets te hoog uitvalt want ik krijg al 2 dagen niks van respons meer. Smile

misschien best nog wat zakken.

merci voor de tip om op kapaza en autoscout eens te gaan… scouten. ik maak er direct werk van.

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Luuk1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 14-08-2014

- Xsara 1.6 16V Coupe
Gepost: 25 september 2014 05:11 PM
  [ # 9 ]

Daarnaast heb je een hoop sites waar je je auto kan inschrijven en je vervolgens binnen enkele dagen een aanbod krijgt. Meestal wordt de auto op de achtergrond aangeboden aan verschillende autohandelaren die gaan opbieden. Natuurlijk krijg je er waarschijnlijk wat minder voor dan dat je echt goed gaat ‘shoppen’, maar zoals je al zei, je hebt eigenlijk geen zin om te blijven leuren en mensen te ontvangen.

Ik ken in ieder geval sites als webuyanycar.com en in Nederland heeft ook de ANWB deze dienst.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 september 2014 07:39 PM
  [ # 10 ]

Waardeloze aanboden krijg je dan, heb ik al een paar keer geprobeerd, kun je net zo ineens bellen naar die kerels : “luc koopt uw wagen” , of : “wij kopen alle wagens, ook met schade of oude voertuigen”

Gewwoon zelf op 2 de hands zetten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook