1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Slimme truc voor vastzetten van de achterste pen van de accubeugel?
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 21 oktober 2014 08:18 PM

I ben gestrand in het Franse met een overleden accu in de DS 21 IE. Heb met veel moeite nu een juiste accu (+ op de juiste plaats, goed formaat en zo) en ben deze aan het inbouwen, vastzetten en alle snoertjes ook weer goed (is nog al een hoeveelheid bij deze).

Maar ik loop vast op de pen die langs de kachel loopt en waarmee je het bovenste deel van het frame waarin de accu zit vastzet. Die krijg ik niet goed in zijn gaatje als de accu er al in zit en als ik hem eerst er in zet schiet hij steeds los. Zit ook een beetje te knoeien met die kabelboom die daar langs loopt.

Nu zou ik hem kunnen vastzetten met een tiewrapje eerst, maar die heb ik niet bij me (dom, dom).

Is er misschien een andere slimme truc om dat ding in zijn gat te krijgen zodat ik de accu klem kan zetten in zijn frame? O ja, die kabelboom (met de kabel voor wat relais die aan de buitenzijde zitten) hoe laat je die precies lopen?

Dank.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 21 oktober 2014 09:08 PM
  [ # 1 ]

Hoi, ik herken het gerommel. Het lastige is dat er een paar gaten boven elkaar zitten en dat je als je probeert ‘m zo erin probeert te frommelen je meestal naast een van de gaten zit. Ik ben het meestal na verloop van tijd zat, haal de accu eruit zet de beugels in de juiste gaten en dan past alles in een keer. Dat is vaak het moment dat je denkt .... had ik maar eerder… Smile
Hoe het zit met de draadboom weet ik niet. Succes!

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 21 oktober 2014 09:34 PM
  [ # 2 ]

Ik ben een paar uur geleden gestopt wegens invallende duisternis en ga morgen verder. Ik heb nu twee dingen bedacht:
- accu er weer uit (zucht), pen in het juist gat, vervolgens naar binnen richting de motor laten hangen. Accu er in, frame op zijn plaats en dan in één beweging de pen omhoog halen en in het gat houden en vast draaien.
- accu er weer uit (zucht), pen met een ijzerdraadje o.i.d. vastzetten en dan de rest monteren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 oktober 2014 10:42 PM
  [ # 3 ]

Geen tiewrap.. OK ook geen broodzakjes dichtmakers? Ijzerdraad? Touwtjes?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 oktober 2014 12:31 AM
  [ # 4 ]

Meestal krijg ik dat voor elkaar door de accu eerst op te schuiven in de rijrichting en óp het randje te zetten.
Dan de achterste beugel plaatsen en moer er paar slagen op draaien.

Vervolgens de accu opschuiven naar achteren en de voorste beugel plaatsen.
Dan de bedrading geleiden en beide moeren vastzetten.

Let op dat de plusdraad geen contact kan maken met het frame!
Een stukje rubber om de accupool heen doen voordat je de klem er op schuift….

knuffel

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 22 oktober 2014 12:39 AM
  [ # 5 ]
vlietmansje schreef:

Meestal krijg ik dat voor elkaar door de accu eerst op te schuiven in de rijrichting en óp het randje te zetten.
Dan de achterste beugel plaatsen en moer er paar slagen op draaien.

Ik vraag me af of ik ruimte heb om de accu op te schuiven in de rijrichting en op de rand te zetten, maar ik zal morgen eens kijken. Dank.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 oktober 2014 08:40 AM
  [ # 6 ]

geen extra handje in de buurt? Pen erin zetten, met tangetje vastpakken,omhoog trekken en vasthouden door derde handje.
Accu in de bak, tangetje overpakken, beugel er omheen etc.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 22 oktober 2014 11:26 AM
  [ # 7 ]

Geniale auto, die snoek. Laughing
[on topic]

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 22 oktober 2014 12:44 PM
  [ # 8 ]

Wij hadden vroegah een DS23 break safari thuis.
Mijn vader zei wel eens; als de Fransen ‘m eens ontwierpen en de Duitsers ‘m eens engineerden..
En dan keek hij dromerig.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 oktober 2014 02:24 PM
  [ # 9 ]

Das nu eens een mooie uitspraak

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Super IDee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 20-02-2010

- ID/DS DSuper4
Gepost: 22 oktober 2014 10:10 PM
  [ # 10 ]
vlietmansje schreef:

Meestal krijg ik dat voor elkaar door de accu eerst op te schuiven in de rijrichting en óp het randje te zetten.
Dan de achterste beugel plaatsen en moer er paar slagen op draaien.

Vervolgens de accu opschuiven naar achteren en de voorste beugel plaatsen.
Dan de bedrading geleiden en beide moeren vastzetten.

Let op dat de plusdraad geen contact kan maken met het frame!
Een stukje rubber om de accupool heen doen voordat je de klem er op schuift….

Zo doe ik het ook. Heb in het begin ook staan prutsen.
Net als met alles is het bij accu wisselen ook zo;
oefening baart kunst.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 oktober 2014 10:17 PM
  [ # 11 ]

En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem… Laughing

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 oktober 2014 12:35 AM
  [ # 12 ]

Ik snap het probleem nog steeds niet?
Graag een foto.
Accu er meer malen af gehad( 67 Pallas )
Ik ben altijd alleen bang dat mijn plus met de massa in aanraking komt.
Voor de rest zie ik het probleem echt niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 oktober 2014 12:40 AM
  [ # 13 ]

Ja, maar bij een 67’er heb je ruimte zat. Bij een 21 injection absoluut niet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 23 oktober 2014 01:29 AM
  [ # 14 ]

Ik ben er ook al mee aan het klooien geweest sterker nog, ik moet er nog eens naar kijken…. de tips hier zijn handig Smile

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 oktober 2014 02:36 PM
  [ # 15 ]

Bij mij bleek hier al eens eerder een oplossing voor te zijn gevonden:

de haken van de 2 pennen haken onder in sleuven (rode cirkels) en blijven daar min of meer gefixeerd door ty-raps (groene lijnen) die om de pen en de betreffende steun bevestigd zijn.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook