Nieuwe aanwinst DS20 Pallas H
Saabanger
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 18-09-2012

Gepost: 30 oktober 2014 06:20 PM

Hi,
Eerst een hartelijk dankjewel aan allen die hier posten en hun kennis delen. Ik was al een tijd op zoek naar een DS en heb me hier met behulp van de zoek-functie zoveel goede informative gevonden. Dat heft echt een groot verschil gemaakt bij het zoek-process en ben gelukking weg gelopen bij een aantal “polished turds” zoals men hier in Engeland zegt.

Ik heb (nu al weer een tijdje geleden) een DS gevonden en de sprong gewaagd! En ik moet zeggen ik, en mijn dochter, hebben er veel plezier van.
De foto’s probeer ik hieronder (…) Het is een DS Pallas uit ’72 . Zoals je kunt zien (hopelijk) Brun Scarabe met origineel zwart leer . Brun was absoluut niet mijn favoriete kleur voor een DS, maar ik heb een aantal andere old-en young timers en heb geleerd op conditie te kopen, niet op kleur ... Wat grappig is dat ik ondertuseen het een echt mooi kleur ben gaan vinden…

Ze is oorspronkelijk uit Zuid Frankrijk. Een nederlandse antiekhandelaar die daar een huis heeft, heeft haar rond 2009 gekocht en toen in NL is bij Dan technisch veel vervangen / gerenoveerd en natuurlijk ook anti-roest behandeld etc. De opdracht was toen om haar goed en betrouwbaar te maken, hij wou niet tussen zijn huis in zuidfrankrijk en NL stil komen te staan.  Het chassis is hard en ongelast.  Ik heb ondertussen met veel plezier deze zomer gereden van en naar werk, als ook naar familie in Italie.

Er is natuurlijk altijd een to-do list. Plaatwerk is heel goed maar de deur aan de passgierskant heeft wat plekjes die in het voorjaar gedaan zullen worden.
Ik ga zelf het leer een renovatie-buert geven deze winter. Het is hard en droog in plekken maar eigenlijk met heel mooi patina. Tapijten wil ik wel een keer gaan vervangen. Ik houd van originaliteit, ze heeft dus ook geen LPG. Het enige echt niet origineel is 123 ontsteking en een gewikkeld stuurwiel. Beiden dingen zijn goed IMO en zullen blijven. Verder is er een licht “gezang” van de hydraulique bak in 4e versnelling. Ik had een oogje op die hydraulique 5 bak want dat zou zeker op de snelweg handig zijn….maar ik denk dat ik eerder een 23 5 bak koop mocht de juiste voorbij komen dan deze DS20 te molesteren.
Aan de andere kant: als je een goede DS hebt, is het vaak een goed idee haar te behouden…. Opinies zijn welkom J

Ohh, de zwart-wit foto is mijn moeder in mijn opa’s ID anno 1962 in Italie. Ben vergeten dezelfde foto te maken anno 2014 op de oprit van wat nu haar huis is…. Next time.

Ik heb het DS virus dus niet van vreemden. Kan me nu ook niet meer voorstellen zonder DS te zijn. Opa had voor de oorlog al verschillende Traction Avants en en een serie ID’s en DSen t/m 1986 ergens, toen hij op moest houden met rijden. Hij heeft mij leren rijden in een DS21ie toen ik 12 was.



DS Pallas H Brun Scarabe, ‘93 Saab 900T Cabrio, ‘93 Saab 900T 3-door, ‘73 Porsche 911S,
Some modern stuff (hers)

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 30 oktober 2014 06:36 PM
  [ # 1 ]

Mooie auto! En mooie foto!

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 oktober 2014 07:34 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 30 oktober 2014 10:59 PM
  [ # 3 ]
Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 oktober 2014 11:26 PM
  [ # 4 ]
Saabanger schreef:

.... Brun was absoluut niet mijn favoriete kleur voor een DS, maar ik heb een aantal andere old-en young timers en heb geleerd op conditie te kopen, niet op kleur ... Wat grappig is dat ik ondertuseen het een echt mooi kleur ben gaan vinden…

Mijn DSuper is brun scarabee, vond ik 28 jaar geleden bij aanschaf afschuwelijk van kleur, en nu prachtig…

Van alles al bedacht om te veranderen of op te knappen, maar nooit gedaan: nu is het een (h)eerlijke oude wagen, ongelast, en volkomen origineel (en alleen 123-ontsteking er op).

Bij overdracht gaf de vorige eigenaar mij het volgende mee:

‘Hou hem heel en gaaf!’

knuffel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook