Aanschaf Traction Avant
Deesse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-05-2010

Gepost: 05 november 2014 11:38 PM

Dag hobbyisten

Ik ben mij aan het oriënteren voor een Traction. Na de revisie van een DS krijg ik zin aan een volgend project. In Autoweek Classic stond een stuk over een tot twee x toe gestrand project. Een Citroen Traction Avant 11 Sport uit 1953. Auto is geheel gestript Karos voor ca 80 % goed gelast moet nog worden afgewerkt. Motor is uit elkaar geweest en moet nog verder worden afgemonteerd. Plaatwerk ziet er redelijk strak en niet verrot uit. Een voorspatbord moet in de punt vernieuwd worden. Tot zover schat ik het allemaal goed tot redelijk in.
Alles zou redelijk compleet meegeleverd worden alleen de zijruiten ontbreken volgens zeggen.

Grootste nadeel vind ik dat het voor mij een grote puzzel gaat worden hem weer op te bouwen. Met de DS heb ik alles zeer uitvoerig gefotografeerd hetgeen bij de montage erg fijn was om terug te kijken. Beeld van details ben je na 5 jaar wel kwijt.
Ik ben iemand die zoveel mogelijk alles herstel en zo min mogelijk nieuw aanschaf. Destijds had ik een sloop DS erbij gekocht en alles bij elkaar was ik rond de 2000 euro kwijt.
Nu een traction wat kan ik na aanschaf verwachten aan dure uitgaves?
Alles compleet in nieuwe rubber kosten idee?
Alle bekabeling wordt dit algemeen vernieuwd of is het oude bruikbaar? kosten?
Alle onderdelen verkrijgbaar voor dit type?
Ik ga ervan uit dat werkplaatshandboeken verkrijgbaar zijn en een onderdelen boek. Digitaal aanwezig? Niet in de Franse taal?
Aanschaf zal ca 3750 bedragen

Waar moet ik verder nog op letten?

Ik houdt mij aanbevolen voor tips die mij kunnen helpen bij de aanschaf. Kennis van een Traction heb ik niet behalve dat is het model prachtig vindt.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Peter

Profiel  
 
Gepost: 05 november 2014 11:44 PM
  [ # 1 ]

Verkrijgbaarheid van onderdelen is geen problem, prijzen zijn eenvoudig te vinden op de sites van de club, CTA, Classic Automobile Service of Jose Franssen. Werkplaats en onderdelenboeken zijn ook geen probleem. De details van een auto die je zelf niet uit elkaar hebt gehaald zijn inderdaad geen makkie, maar er zit erg veel kennis in de club.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 06 november 2014 03:35 PM
  [ # 2 ]

Het restaureren van een normale Traction doe je alleen voor eigen gebruik want de kosten zijn hoger dan de verkoopprijs.
Bekabeling zou ik altijd vervangen (300 euro voor een complete set, of zelf maken). Bij de TAN club zijn de onderdelen zo’n 10% goedkoper dan in de markt dus reden te meer om lid te worden. Ook handig voor een aankoopadvies.
Werkplaatshandboeken (herdruk) zijn er in het Nederlands.

Profiel  
 
Deesse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 01-05-2010

Gepost: 08 november 2014 03:37 PM
  [ # 3 ]

thx voor de reacties. Zijn er mensen die een demontage van een traction gedetailleerd op foto’s hebben vast gelegd? Voor mij erg belangrijk voor de aanschaf dergelijk materiaal te hebben.

Ik hoor het graag

bvd mvrgr Peter

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 19 november 2014 02:49 PM
  [ # 4 ]

http://harley-classic.nl/@ta/t_menu_1.html

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 20 november 2014 10:40 AM
  [ # 5 ]

We zijn inmiddels de auto gaan bekijken en hebben een inschatting gemaakt van de kosten om haar weer op de weg te krijgen. Auto is geheel gedemonteerd maar wel compleet. Wordt vervolgd….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook