13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 juni 2015 05:30 PM
  [ # 181 ]

Die vertraging heb je ook met de Aisin in de C5?
Off-topic, sorry

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 juni 2015 05:44 PM
  [ # 182 ]

Zelfde bak, zelfde shit. Door minder vermogen voelt het minder ernstig aan.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 14 juni 2015 05:47 PM
  [ # 183 ]
JanSr schreef:

Voorheen een paar Voyagers 3.3 V6 met ik weet niet wat voor automaat, wel perfect schakelend.
Een Ford Mercury Sable 3.8 die ook precies deed wat je wilde.

dank voor je uitgebreide antwoord very good
ik bedenk me net dat ik alleen als stagiaire bijna 20 jaar geleden een paar keer de Pontiac Trans Port (zo een http://www.autoweek.nl/auto/8191/pontiac-trans-sport-38i-v6-gt) van mijn baas mocht lenen. Die schakelde ook perfect.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 juni 2015 05:59 PM
  [ # 184 ]

Waarschijnlijk dezelfde bak, wellicht van Borg Warner, dat nu ook de naam van Aisin siert.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 15 juni 2015 11:51 AM
  [ # 185 ]

Bij de C6 3.0 liter HDI merk ik ook niets. Ik denk dat het gewoon komt door de optimalisatie vanuit de fabriek om het brandstofverbruik binnen de perken te houden. De 2.7 liter had ook te weing vermogen voor zo’n zware auto en voelde je soms schokjes alsof hij het niet aan kon. In een XM is de 3.0 liter benzine een geweldenaar maar ik denk dat deze motor voor de C6 ook een beetje aan de lichte kant is voor zo’n zware auto (1850 tegen 1525 kg). Men heeft bij Citroen niet voor niets zo snel overgeschakeld naar de 3.0 liter Diesel met een geldveslindende bijna complete re-design van de auto ( onderkant achterdeel van de auto). 300 kg extra het merendeel neem ik aan voor extra safety al hoewel de xm daarin ook een heel goed figuur sloeg. ( Een familie lid heeft in 1989 een crash test gedaan met een XM en een boom en de veligheids voorzieningen werkten voorbeeldig echter de auto een total loss).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2015 12:01 PM
  [ # 186 ]
andre.smulders schreef:

Men heeft bij Citroen niet voor niets zo snel overgeschakeld naar de 3.0 liter Diesel met een geldveslindende bijna complete re-design van de auto ( onderkant achterdeel van de auto).

Ik denk dat dat hoofdzakelijk is gedaan omdat de 2.7 niet meer kon voldoen aan de milieu eisen.
Dat is volgens mij dezelfde reden dat de 3.0 benzine uit het gamma is gehaald.

Neemt niet weg dat die 3.0 HDi gewoon geweldig rijdt Wink

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 04 juli 2015 10:23 PM
  [ # 187 ]

probleem van de hikjes op de snelweg bleek niet een Bak-probleem maar een LPG-probleem.
de pomp op de LPI van Vialle was kapot aan het gaan. Ik kwam erachter omdat het zich vaker ging voordoen en ik bij een stukje rijden op benzine niets meer merkte. De pomp haalt bij vol vermogen af en toe de druk niet met als gevolg een kort abrupt vermogenswegval.

Pomp vervangen. probleem opgelost.
Bak schakelt nu wel perfect zoals het (naar mijn idee) hoort.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 02 augustus 2015 12:53 PM
  [ # 188 ]

Hai,

Even een positief vakantiebericht over de C6. Conclusie: de C6 heeft zich prima gehouden en ik heb genoten van iedere kilometer bravo . De auto bleek prima geschikt voor een vakantie in een huisje voor een gezin met 2 meiden (zie foto). we hadden eigenlijk nog ruimte over, want we konden nog tassen kwijt bij het voeteneind rechtsachter.

Vlak voor de vakantie lekte het 5000 km geplaatste achterste nokkenasverstelventiel. Door Johan Oldenhage onder garantie vervangen (TOP!!). Ik had al het vermoeden dat die niet goed was, omdat deze net na plaatsen een ‘zingend’ geluid maakte. De ventielen zijn de hele vakantie netjes droog gebleven.

Klein minpuntje (maar dat ligt niet aan de C6) was dat hij bij de heenweg enorm begon in te houden op LPG. Dat kwam waarschijnlijk omdat de regeleenheid in de Vialle-pomp een reserve-unit is die Agin tijdelijk erin heeft gezet vanwege de levertijd van dat onderdeel. Enfin, de rest van de vakantie op benzine gereden. Omdat we in Luxemburg zaten qua kosten niet zo erg (Eu 95 1.25 per liter) en even gelegenheid om even wat langer op benzine te rijden. Daardoor merkte ik dat de auto eigenlijk nooit goed op LPG heeft gereden. Hij hield altijd een beetje in, maar zo weinig dat ik dacht dat dit normaal gedrag was.

In de bergen rijdt de C6 super. De bak schakelt automatisch hoger in de toeren bergop en berg af en dat gaat prima. Alleen op heuvels steiler dan 10% rijdt hij lekkerder in de sportstand, omdat hij dan op een gegeven moment niet meer terugschakelt en daardoor niet meer versnelt. Vooral het langzaam wegrijden op steile kasteelheuvels van ca 15% is echt een genot. Hij komt dan schijnbaar moeiteloos in beweging.

De V6 motor is echt een genot. Het geluid en vermogen bij het terugschakelen bij oplopende snelwegen is echt heerlijk. Ik ben ook heel tevreden over het verbruik. Op binnenwegen en in stadjes liep hij 1:8,5 en op de snelweg 1:9,6. Ik reed altijd de maximum toegestane snelheid van 120-130 km/h. En dat met de iets minder energie-zuinige achilles-banden (waar ik trouwens ook nog altijd zeer over te spreken ben oh oh ).

Omdat ik navigatie voor op de motor heb met life-time update heb ik de navigatie op de C6 niet gebruikt. In het begin ben ik wel ermee gestart, maar op de onduidelijke wegen in Belgie in combinatie met de zwaar verouderde navigatie op de C6, reed ik te vaak verkeerd. Ander punt was dat je in Luxemburg de kaarten van Frankrijk, Duitsland en Benelux niet gelijktijdig tot je schikking hebt omdat die kaarten op verschillende Dvd’s staan en dat is onhandig bij tripjes over de grens. Wat dan wel weer heel fijn is, dat er voldoende sigaretten-aanstekers in de auto zitten, zodat je met een dubbele USB altijd schermpjes, tablets en telefoons en motornavigatie kan opladen.

Al met al een prima ervaring en zelfs mijn vrouw moest toegeven dat het allemaal prima ging.
nou, wat wil je nog meer als citroen liefhebber Smile

Afbeelding Bijlagen
c6 bepakt.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 23 november 2015 10:16 AM
  [ # 189 ]

Hai,

Korte update na vanmorgen heel voorzichtig mijn vastgevroren ramen te hebben losgemaakt Wink

Het inhouden op LPG is nu ook opgelost. zie http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=543367#p543367
Uiteindelijk moest de LPG pomp, de regeleenheid van de pomp en de inblaaspijpjes vervangen worden.
tenslotte zat er nog één pijpje scheef en is er nieuwe software .8 ingeladen. Uiteindelijk heeft de oorspronkelijke inbouwer Lunetten in de Bilt het in orde gekregen. Goeie club!

Na een jaar aanklooien is de conclusie dat LPG in de C6 gelukkig wel kan. Ondanks de storingen van de gevoelige verstelventielen en bobines geef ik nog altijd de voorkeur voor LPG boven diesel.
verbruik is 1:8 op de snelweg en 1:7 in de stad.

groeten,

Xander

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 29 november 2015 01:55 PM
  [ # 190 ]

Vraagje:

die gasveren van de kofferbak verschillen nogal in prijs.
is die van Magneti Marelli ok? want die is ongeveer de helft van de prijs van de anderen.

groeten,

xander

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 november 2015 01:59 PM
  [ # 191 ]

In de vervangingsmarkt is het ding van het merk vrijwel altijd voor de helft of minder te koop, dikwijls zelfs van dezelfde fabrikant.
Voor ondergeschikte dingetjes als gasveren van de kofferbak zou ik gewoon de allergoedkoopste nemen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 29 december 2015 06:13 PM
  [ # 192 ]

sow net de gasveertjes (kerstkado) erop gezet.
supergemakkelijk. De truuk is om de klemmetjes alleen iets te verschuiven richting uiteinde en ze niet helemaal eraf te halen.
Nadat de gasveertjes erop geklikt zijn, de klemmetjes weer voorzichtig terugschuiven. et voilà.

klein vraagje nog:
het kleine stadsverlichtingslampje is links bij mij kapot.
Als ik onder de rand voel, voel ik geen fitting.
Hoe vervang ik die? toch de rand van de motorruimte losmaken?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 december 2015 11:03 PM
  [ # 193 ]

welke heb je nu uiteindelijk gekocht? En hoef je de klep dan nauwelijks te tillen of valt dat mee/tegen?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 30 december 2015 01:15 AM
  [ # 194 ]
furriegurrie schreef:

welke heb je nu uiteindelijk gekocht? En hoef je de klep dan nauwelijks te tillen of valt dat mee/tegen?

Uiteindelijk op deze uitgekomen, omdat die van megneti Marelli niet meer op voorraad waren: http://www.mister-auto.nl/fl/kofferbakveer/febi-bilstein-34436_g219_a10134436.html

je hoeft de klep dan inderdaad nauwelijks op te tillen, je moet hem zelfs een beetje dichtduwen. Hij valt in ieder geval niet meer met een rotgang dicht. Hij gaat ook ‘vanzelf’ open als je de klap loslaat en remt netjes af zodra hij bijna open is. ik ben er blij mee.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 30 december 2015 11:00 AM
  [ # 195 ]

Klinkt goed!

Profiel  
 
 
13 van de 15
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook