15 van de 73
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Alpenrun Citroën-Forum, Saltaus IT, 6-10 sep 2015
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 juni 2015 11:57 PM
  [ # 211 ]

Dit zijn behoorlijk definitieve vergevorderde verkennings routes Laughing

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 juni 2015 12:38 AM
  [ # 212 ]

Cool

Profiel  
 
Robcap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 30-08-2013

Gepost: 19 juni 2015 08:52 PM
  [ # 213 ]

Sow, ik ga dit eens op een michelin kaartje checken. Ik kijk er naar uit!

2CV6 1980 Verte Embrun

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 juni 2015 03:36 AM
  [ # 214 ]

Equipe twaalf gaat nu definitief de Alpenrun rijden met een C4 Coupe VTS 2.0 16v uit 2005, zaterdagochtend op gehaald, alleen nog een nieuw setje rubber eronder

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 21 juni 2015 01:33 PM
  [ # 215 ]

Gefeliciteerd! Dat zal wel een lekker speels karretje zijn om de Stelvio mee omhoog te vlammen Smile

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 juni 2015 10:00 PM
  [ # 216 ]

Nog 10 lome zomerweken wachten, mannen. Wat gaat de tijd langzaam.


Kwam op Flickr een mooie foto tegen; Op de top van de Passo di Giau. Daar krijg ik wel zin van!!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 27 juni 2015 11:06 PM
  [ # 217 ]

Voor de deelnemers, om vast een beetje in de stemming te komen. Deze Citroën spotte ik vorige week op de flanken van de Col de l’Iseran. Deelnemer aan een andere Alpenrun die de Route des Grandes Alpes volgt. Naast de TA zag ik nog een Panhard en een aantal 2CV’s voorbij komen..

JW

Profiel  
 
Robcap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 30-08-2013

Gepost: 28 juni 2015 02:04 AM
  [ # 218 ]

Wauw, wat een mooie foto’s!
Ik kijk er ook écht naar uit!

2CV6 1980 Verte Embrun

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 28 juni 2015 11:34 AM
  [ # 219 ]

Mooi contrast tussen die twee foto’s. Very Happy

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 28 juni 2015 06:31 PM
  [ # 220 ]

Dit weekend heb ik de eerste ‘lange’ rit met de C4 gehad, 230km naar Concert at Sea, Zeeland. Ook mijn nieuwe tent uit geprobeerd. Prima bevallen.

De tent staat niet zo heel mooi, maar dat zal er mee te maken hebben dat het half 3 ‘s ochtends was toen we ‘m hadden opgezet en we net 6 uur gewerkt hadden direct na een rit van 2,5 uur.

Foto’tje gemaakt op de crew camping Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 juli 2015 12:29 AM
  [ # 221 ]

van de voorpagina

Wegenwacht-tips voor de Alpenrun

Citroën-Forum.nl gaat van 6 tot 10 september kamperen in Noord-Italiê en daar drie zware tochten door de Alpen rijden. De ANWB-Wegenwacht geeft hier enkele tips die je bij de voorbereiding helpen. Als je van deze tips geen zin krijgt om de laatste open plaats van de Alpenrun in te nemen, kun je ze gebruiken voor je andere vakantieplannen.

Ja beste mensen, over enkele weken is het zover en gaan jullie met jullie geliefde heilige koe de Alpen door en over. Een hele mooie tocht met de nodige uitdagingen voor zowel mens als machine. Over die machine gaan we het nu eens even fijn hebben. Voorafgaand aan de Alpenrun zorgen jullie natuurlijk voor een perfect onderhouden auto, maar bij dat onderhoud zijn er een paar puntjes waarvan wij, het Wegenwacht-team, vinden dat er wat extra aandacht aan zou moeten worden besteed. Laten we ze eens opnoemen!

Banden
De banden krijgen het zwaar te verduren in de vele beklimmingen en afdalingen. Ze worden warm, ze worden zwaarder belast dan op de A2 en de wegen zullen ook niet overal even perfect zijn. Zorg daarom voor vijf goede banden. Goede banden zijn banden met ruim voldoende profiel, die niet scheef zijn afgesleten, goed gebalanceerd zijn en niet verouderd zijn. Geen droogtescheuren dus, geen zichtbaar canvas, geen bulten en geen beschadigingen die gevaarlijk kunnen zijn. Twijfel je over je banden? Vraag een specialist om advies!

Remmen
Ook de remmen krijgen het flink voor hun kiezen. Daarom is het belangrijk dat je voor je vertrekt zeker bent van je remsysteem. Zorg voor remblokken en remvoeringen die meer dan voldoende dikte hebben en niet verouderd zijn. Zorg er ook voor dat je zeker weet dat je remschijven voldoende dikte hebben en dat de remmen niet trillen. Heb je een auto met remtrommels? Kijk of de voeringen nog goed zijn voor een dikke 10.000 tot 20.000 km, en als je er toch een trommeltje af hebt liggen of de remcilinders OK zijn en niet lekken! Daarnaast is het heel erg belangrijk dat de remvloeistof schoon en vers is. Waarom? Remvloeistof trekt vocht aan en vocht verlaagt het kookpunt van de remvloeistof behoorlijk. Remmen en remvloeistof worden loeiend heet en kokende remvloeistof is levensgevaarlijk. Advies: vervang de remvloeistof!

Transmissie
Bij bergop- en bergafrijden wil je niet alleen goed kunnen gasgeven en remmen, maar ook soepel schakelen, want dat zul je vaker moeten doen dan in de polder. De koppeling mag dus niet versleten zijn en moet soepel gaan. Alle koppelstukjes van de versnellingsbakbediening moeten spelingsvrij zijn.

Koeling
Zorg voor een auto die niet heetloopt. Controleer of je koelfan het doet, of je thermostaat OK is en of de radiateur niet dreigt te overlijden.

Uitlaat
Uit het bovenstaande heb je al begrepen dat alles extra wordt belast;  dat geldt ook voor de uitlaat. Zorg daarom dat je uitlaat goed is en niet van de zelf gekluste lasnaden aan elkaar hangt. Zit-ie goed vast, zitten alle beugeltjes erop, lekt-ie niet?

Vering
Heb je een auto met bollen, dan moeten alle bollen in orde en op druk zijn. Of het systeem nu met LHS, LHM of LDS gevuld is, er moet voldoende en vooral schone olie inzitten.

Algehele staat van onderhoud
Een goed onderhouden auto is in de regel een betrouwbare auto. Vertrekken naar de Alpen terwijl je distributieriem over 3.000 km vervangen moet worden is geen goed plan, een motor die onwijs olie lekt ook niet.. het zelfde geldt voor je koppeling, deze moet echt nog even meekunnen wat ons betreft.

Voor de start zullen we in ieder geval controleren op de banden en op de remvloeistof en kijken we globaal of de auto veilig is. De ANWB-Wegenwacht zal jullie tijdens het hele evenement met raad en daad terzijde staan, maar zonder onderdelen zijn we snel klaar. Ken je de mogelijke zwakke punten van je auto? Zorg er dan voor dat je juist die onderdelen meeneemt. De Wegenwacht kan je dan makkelijker en sneller helpen. We zorgen bij pech voor een noodreparatie of helpen je bij het zelf oplossen van het probleem. We gaan natuurlijk geen groot onderhoud uitvoeren langs de weg. Dat moet je zelf doen voor je naar de Alpen afreist. Zorg ook voor een Europa-dekking op je Wegenwacht-lidmaatschap of een andere repatriëringsverzekering voor als je auto écht stuk gaat. Ben je nog geen Wegenwacht-lid? Dan zullen we je tijdens de Alpenrun gewoon helpen, maar kunnen we geen vervangende auto of transport naar huis voor je regelen. Je wilde natuurlijk toch al lang lid worden en dit is een goede gelegenheid om dat eindelijk in orde te maken!

tekst: waterman, foto’s: Wegenwacht Eend, vrienden van de Wegenwacht-Eend

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wegenwacht Eend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 24-03-2013

Gepost: 04 juli 2015 12:23 PM
  [ # 222 ]

Misschien is het makkelijk om ook per type Citroën wat aandacht tips te plaatsen.
Aangezien ik aardig wat 2CV kennis begin daar maar mee…

- Het meest hebben eenden bij hitte te kampen met een onwillige bobine. Soms helpt het om de plus en min op de bobine om te draaien. Als dit werkt is dit maar tijdelijk. We adviseren daarom om een extra bobine mee te nemen. Mag gebruikt zijn, als hij het maar doet.

- Heb je een 123 ontsteking, en je hebt het originele contactpunten huis nog? Neem deze dan mee. We hebben een 123 ontsteking op voorraad, maar sneuvelen er toevallig 2 dan kunnen we de originele punten weer monteren.

- Controleer of de oliekoeler goed schoon is zodat deze ook écht koelt!

- Zitten de kartonnen kachelslangen goed vast? Als ze er vanaf vallen, vallen ze meestal op de uitlaatpijpen, en die zijn bij berg beklimmingen loei heet! Afgelopen week iS nog een eend in brand gevlogen hierdoor. Controleer ook of ze niet geknikt zijn. Dit kan ervoor zorgen dat er niet voldoende koellucht de motor verlaat.

- Controleer de fusee pennen op overmatige speling. Ze mogen voor de APK veel speling hebben, maar hoe minder speling de pennen hebben, hoe strakker hij stuurt.

- Controleer de wiellagers of ze versleten zijn. Dit kun je zelf eenvoudig doen. Rij op een rustige brede weg met een snelheid van ongeveer 60 km/h. Zet nu de versnelling in z’n vrij en zet de motor uit (Niet sleutel uit het contactslot nemen!!) Luister nu of je een grommend geluid hoort. Slinger nu een beetje heen en weer. Hoor je het grommend geluid afnemen en toenemen? Dan heb je waarschijnlijk een versleten wiellager. Laat de garage uitzoeken welk lager dat is.

- wanneer je op een steile helling naar beneden gaat en je wil daar achteruit rijden? Doet dit dan rustig! Rij je te woest achteruit kan een belangrijke moer in de versnellingsbak los lopen met als gevolg dat je niet meer kan schakelen of de bak zelfs vast zit!!

- Heb je net een stevige klim gedaan en stop je boven aan? Laat de motor dan nog even een paar minuten lopen om af te koelen of zet je motorkap even open. Dan kan alle hitte snel weg. Beter voor je bobine, accu en carburateur.

- Heb je stevig geremd berg af en wil je even stoppen om ze af te laten koelen? Zet hem dan niet op de handrem. Dit kan leiden tot kromme remschijven/trommels. Beter kun je hem in versnelling zetten met de wielen richting stoep of muur, of leg een stopblok voor je wiel.

Heeft iemand nog meer tip? Plaats ze erbij!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 juli 2015 03:54 PM
  [ # 223 ]

Leuk stukje!
De Xm waar ik mee op pad ga is net bij Garage Johan Oldenhage te N-V geweest voor een algehele check-up.. De score:
rondom nieuwe remmen
Diverse nieuwe veerbollen
Airco grote beurt gehad
Fuseekogel vv waar wat speling op zat
Grote beurt met daarbij alle vloeistoffen, bougies etc…

Het blijft spannend zo’n tocht met een oudere Citroen, maar de basis zou nu echt goed moeten zijn!

Lijkt het jullie eigenlijk leuk voor die tijd een kennismakings bbq te doen? Goed excuus om eens met de dames bijeen te komen!

Profiel  
 
Robcap
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 95
Geregistreerd: 30-08-2013

Gepost: 04 juli 2015 04:21 PM
  [ # 224 ]

Heel leuk, dank je.
Ik check nog “ici commence l’aventure” voor spares (meeste ligt al achterin), zal voor een goede reserveband zorgen (was ik eigenlijk toch al van plan). Wiellagers zal ik checken (niet vervangen tijdens restauratie). Ook nog even kijken naar mijn dynamo. Laadstroom varieert laatste tijd een beetje. Achteruit versnelling heb ik in de bak extra geborgd. Zal wel OK zijn, maar ik ga ‘t niet testen Smile
Ik zit alleen in over mijn olieverbruik… Niet dramatisch, maar zeker niet 0.
Test in de Vogezen heeft me niet echt zorgen gebaard, maar dit is toch iets anders..
En dankzij mijn 12-spark ignition, kan ik altijd switchen van electronische ontsteking naar puntjes. Ik zal de afstelling daarvan ook nog eens controlleren.
Remmen zijn rondom nieuw.
Voor vertrek kleppen stellen, en gaan!
Ik hoop dat ik er klaar voor ben.
Ik vind ‘t steeds leuker worden!!

Ik ben voor een BBQ, maar zoals al eerder gezegd, cold turkey kennismaking op de camping is ook leuk!

Groet, Rob

2CV6 1980 Verte Embrun

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 04 juli 2015 11:58 PM
  [ # 225 ]

De Jumpy heeft eergisteren een verse APK ondergaan.

En uit voorzorg hebben we de airco opnieuw gevuld.

Maar we gaan eerst de 15e a.s. nog even naar Citro Racing.

En daarna maken we ons op voor de Alpenrun Citroen - Forum, Saltaus. It.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
15 van de 73
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook