doen of niet doen: C4 Picasso 1.6 VTi (2009)
Sigrid1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2014

Gepost: 20 december 2014 10:45 PM

Dag allen,

Wij rijden op dit moment een Toyota Avensis station Diesel (2,0 D4D). Gezien de korte ritten die we nog maar maken, moet de diesel eruit.

Nu zijn wij erg gecharmeerd van de C4 Picasso. We hebben er zelfs één op het oog: 1.6 VTi Ambiance uit 2009 met 94.000km op de teller. Ze vragen er e12.000 voor en is altijd dealer onderhouden.

Het is zo anders rijden, van station naar een hoog model en van diesel naar benzine… Alleen kennen wij niemand die een Citroen rijdt en ons kan vertellen of we er goed aan doen.

Wie heeft er ervaring met een caravan erachter en hoe is een Citroen qua onderhoud als distributieriem e.d.
Doen we er goed aan om deze auto te kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 21 december 2014 12:15 AM
  [ # 1 ]

Nee, ik had de 1.6 vti in de c4..
Ebn in de c4 was het een aardige motor..
Maar met de caravan erachter was het flink werken…
De c4p is een stukje groter en zeker icm een caravan lijkt mij de combinatie te licht..

Het is een prima motor maar niet voor jou wendsen, en zeker een flinke stap terug als je diesel gewend bent…

Profiel  
 
MrOlafk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 22-09-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi lumiere
Gepost: 21 december 2014 01:08 PM
  [ # 2 ]

Ik ben het met Ronama eens voor wat betreft het trekken van een caravan. Ik heb eenzelfde wagen, de 1.6vti uit 2009 met een vouwwagen erachter. Dit is goed te doen maar het vermogen houdt inderdaad niet over. Het onderhoud is normaal bij mij. Volgens mij heeft de wagen een distributieketting maar dit is nergens echt duidelijk uit af te leiden. Een ketting hoef je in principe niet te vervangen.
Het olieverbruik vindt ik wel hoog voor een (toen) niew ontwikkelde motor (ongeveer 1 liter per 5500 km bij mij) maar dit zijn de kosten niet.

Succes met de beslissing!

Profiel  
 
Rincewind
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 07-12-2014

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 21 december 2014 01:33 PM
  [ # 3 ]

Eens. Om met een MPV lekker met een caravan te rijden heb je minimaal een 2.0 liter nodig. Of een diesel. Is een C5 combi op benzine dan niks voor jullie?

C4 Picasso 1.6 HDI 2007

Profiel  
 
Sigrid1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2014

Gepost: 21 december 2014 03:42 PM
  [ # 4 ]
Rincewind schreef:

Eens. Om met een MPV lekker met een caravan te rijden heb je minimaal een 2.0 liter nodig. Of een diesel. Is een C5 combi op benzine dan niks voor jullie?

Wij hebben twee kleine kinderen (maxicosi en kinderstoel) en zouden graag drie plaatsen op de achterbank willen. Nu - in de station - past er niemand tussen. Dat zal bij de C5 Combi niet anders zijn, vrees ik.

Profiel  
 
Rincewind
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 07-12-2014

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 21 december 2014 09:04 PM
  [ # 5 ]

Tja, dan zul je een Picasso met zwaardere motor moeten nemen of bij een ander merk moeten gaan kijken.

C4 Picasso 1.6 HDI 2007

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 22 december 2014 10:09 AM
  [ # 6 ]

Wat is er mis met een oerbetrouwbare Toyota?
Iets hogere wegenbelasting, maar je weet wat je hebt..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 22 december 2014 11:02 AM
  [ # 7 ]
Sigrid1 schreef:

Wij hebben twee kleine kinderen (maxicosi en kinderstoel) en zouden graag drie plaatsen op de achterbank willen. Nu - in de station - past er niemand tussen. Dat zal bij de C5 Combi niet anders zijn, vrees ik.

..... klopt ....... voor 2 personen is de ‘achterbank’ riant, maar voor 3 is het 3 keer niks.

en over die 1.6 Vti met 120pk; wij hebben er op de zaak 2 rijden en daar zijn ze er niet zo enthousiast over, met name het ontbreken van een 6e versnelling is een gemis. op de snelweg worden er bij 120/130 nogal wat toeren gedraaid. Voor de rest wel een praktische auto.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 22 december 2014 11:39 AM
  [ # 8 ]

Ik heb een kinderstoel en maxicosi in een C5 Tourer en er past slechts een schoenendoos tussen Sad Daar zijn de formaten van de moderne kinderstoel en maxi-cosi mede debet aan overigens.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 december 2014 11:43 AM
  [ # 9 ]

Ik ga met GSPallas mee. Zeker het ontbreken van die 6e gang gaat je opbreken. Ik heb een aantal keren gereden met een Picasso met zo’n 1.6 VTi en op de snelweg maakt hij gewoon te veel toeren om een comfortabele reiswagen te zijn.

Profiel  
 
aura
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 27-06-2013

- ZX 1.8i Aura Break
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 december 2014 01:31 PM
  [ # 10 ]

De 1.6 THP versie ware veel beter om een caravan te trekken, vooral als je de bergen in moet, veel meer koppel/trekkracht met de turbo ; zeker als je van een Avensis diesel komt. Ik rij een Berlingo VTI en leeg rijdt ie zeer vlot, beladen en met aanhanger veel minder, wel nooit flitsboetes !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook