Pascalvm’s nieuwe GTI!
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 januari 2015 10:59 PM

Na een “advertentie” op facebook ben ik gisteren naar een BX GTI uit 1990 wezen kijken.

Ik heb jarenlang GTI’s gereden en mijn vrouw was hier altijd erg enthousiast over, door omstandigheden kan zij het koppelingspedaal niet meer bedienen en dit was een automaat dus ondanks dat ik niet op zoek ben zag het er aantrekkelijk uit…

Gisteren wezen kijken en het zag er allemaal redelijk goed uit;
HD pomp is niet best meer, subframe was vrij krokant en de uitlaatsteun aan de kofferbak is (zeer recent) afgebroken.

Zit net een jaartje apk op,
en de prijs was heel redelijk, dus gekocht!

Volgende week ophalen…

Ondertussen;
Heeft er nog iemand een goed subframe en / of hd pomp liggen?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 januari 2015 12:22 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd! GTI Automaat, zalig! Deze is het denk ik?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 januari 2015 12:44 AM
  [ # 2 ]

Inderdaad!

Smile

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 januari 2015 11:16 AM
  [ # 3 ]

Klinkt goed!

Dat subframe zal vast pas zijn gaan rotten sinds de afgelopen keuring Wink

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 januari 2015 11:42 AM
  [ # 4 ]

De huidige eigenaar doet afstand ivm slechte ervaringen met garages en beunen,
Rekeningen voor remschijven die uiteindelijk helemaal niet vervangen zijn e.d.

Persoonlijk vond ik het subframe nogal dubieus, zal net binnen de apk norm vallen maar goed was hij niet Wink

Hoeft ook niet acuut vervangen te worden, maar staat wel hoog op mijn lijstje Wink

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 januari 2015 12:27 PM
  [ # 5 ]

voor of achter? achter?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 17 januari 2015 12:10 PM
  [ # 6 ]

Het subframe voor;
Ik heb nog een goede liggen van een 86er 16trs, iemand een idee of die hetzelfde is?

Ik dacht dat de HD pomp slecht was (te zwaar liep) maar opspannen van de V-snaar was voldoende Wink

Mijn bleu camargue 84er 16trs gaat binnenkort de stalling in en wordt geschorst; 4 auto’s is eigenlijk te veel. Ik twijfel nog wat ik ga doen, maar die gaat misschien in de verkoop. Is er iemand die hier belangstelling voor heeft?

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 15 november 2015 12:00 PM
  [ # 7 ]

De bleu Camargue trs is weer uit de stalling en de GTI krijgt groot onderhoud.

Inmiddels een heel lijstje aan punten die afgewerkt moeten worden en ik kom ondertussen nog wat dingen tegen…

Eeerst de punten voor de APK maar eens aanpakken.

-Vulhals verrot,
is inmiddels vervangen, en tijdens het vervangen kwam ik tot de ontdekking dat er wat rotterij in het binnenscherm zat, dat is inmiddels eruit geslepen en gelast.
(Moet nog afgewerkt worden)

-Uitlaatspruitstuk gebarsten,
Ligt een goede gebruikte naast, netjes gestraald en de tapeinden inmiddels diverse malen ingespoten met deblock oil, ik bewaar deze even tot het laatst,

-Startmotor stuk,
Weggebracht voor revisie, blijkt het “anker” versleten,
Vervangen door een nieuw model.

Daarbij het inlaatspruitstuk losgehaald om alles beter toegankelijk te maken en gelijk maar:

-Het blok en alle slangen zoveel mogelijk schoongemaakt.

-stekkerverbindingen (preventief) schoongemaakt.

-Ondertussen kwam ik tot de ontdekking dat de aanvoerende benzineslang naar het spruitstuk haarscheurtjes vertoont dus die zal ook vervangen moeten worden (weet iemand waar deze nog verkrijgbaar is, of het artikelnummer?)

Nog te doen:
-Stuurhuishoezen vervangen,
(Liggen klaar)

-Remmerij rondom,
(Voor nieuwe schijven, liggen klaar, achter schoonmaken en alles goed gangbaar maken)

-ADALs (nog bestellen, tips zijn welkom, het is een gti met ABS)

Ondertussen zal ik vast nog nieuwe dingen tegen komen…

Als dit alles gedaan is verder met de volgende punten:

-Distrubutieriem, klepspeling controleren, klepseals vervangen.
-Grote beurt; verse vloeistoffen en snaren.
-roestpreventie

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook