4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
aanschaf C5 1.6 THP tourer
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2015 01:22 PM
  [ # 46 ]
JanSr schreef:

@ Arjan:
Daarmee zit je goed in de buurt.
De grootste variatie zit dan in de keus voor officiële dealer of het service station “om de hoek”.
Die tarieven lopen aardig uiteen en het aantal uren ook.

Valt dus ook allemaal nog wel mee voor een auto van 30-50k.
Bij een auto uit het duurdere segment krijg je ook bijpassende prijzen.

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 31 januari 2015 04:03 PM
  [ # 47 ]

Ik ben toch maar gaan kijken, oog is gevallen voor een 1.6 uit 2012 31-01-2012 om precies te zijn volgens garage geeft deze auto geen problemen deze zouden in 2011 zijn opgelost. we een fijne auto! stil en veel knopjes! en mooi panoramadak! Mij vraag klopt het dat de uto’s uit 2012 wel goed zijn? Vervuiling van de motor schijnt aan de gebruiker te liggen maw goed door trappen Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 januari 2015 04:13 PM
  [ # 48 ]
arentwilde schreef:

.. volgens garage geeft deze auto geen problemen deze zouden in 2011 zijn opgelost…

Laughing Eerlijk gezegd, ik zou als verkopende partij ook proberen een gunstig verhaal af te steken. Check toch maar heel goed wat er hier en op het c5 forum over de thp motor geschreven is qua betrouwbaarheid en problemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 01 februari 2015 12:55 AM
  [ # 49 ]

Tja, hoeveel waarschuwingen wil je hebben? Als je per se een THP wil, moet je hem kopen…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 februari 2015 11:13 AM
  [ # 50 ]

Wat je zou kunnen doen:
1-je rechtsbijstandverzekering even checken
2-schriftelijke volledige garantie op de motor eisen, bijvoorbeeld 1 jaar en /of 50.000 km
3- die garantie rustig thuis op kleine lettertjes controleren voor je ja zegt.
4- je afvragen wat je voor die auto zou krijgen als je er weer van af wilt. A- met lopende motor, b- met gestoorde motor.

Een officiële Citroen agent zal die garantie wel niet willen of mogen geven.
Wil de verkopende garage dat niet dan weet je genoeg.

Commentaar van GJO op dit type motor: Laten staan! En als die dat zegt is dat niet voor niets.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 februari 2015 11:20 AM
  [ # 51 ]

...en lees dit even door:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 02 februari 2015 09:32 PM
  [ # 52 ]

Ach je hebt er het hele jaar plezier van muv dat ene moment dat de auto in storing gaat en de garage de ketting vervangt. Als dat al gebeurt. De rest vh jaar is genieten.

Bij een 2l zit je je het hele jaar te ergeren…


Ik weet niet wat voor borrelpraat je GJO in de mond legt…. Bovendien stuurt hij ze door naar cit amsterdam.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 02 februari 2015 11:03 PM
  [ # 53 ]

Wij van wc eend adviseren wc eend Wink

De THP is gewoon mislukt.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 februari 2015 11:40 AM
  [ # 54 ]

@ Exroosje

...dus dit niet gelezen? http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514 (inclusief verwijzingen naar Mini site etc?)

GJO adviseert slechts: NIET DOEN. Je moet bij hem dus ook niet zielig met zo’n THP aankomen. Jij noemt dat borrelpraat?
Ik zou mijn kostbare tijd ook aan nuttiger zaken besteden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 04 februari 2015 05:54 PM
  [ # 55 ]

Natuurlijk ken ik dat topic ik ben zelf een grote poster daar. En mijn THP is gewoon bij Oldenhage in onderhoud en tijdens de aanschaf heeft hij mij zelfs nog geadviseerd. Zij hebben zich echter niet gespecialiseerd in THP kettingen vervangen zoals cit amsterdam wel.

Alle citroens die ik tot nu toe heb gehad hebben me wel eens laten staan behalve ....(moet ik het nog zeggen)

Dus ja, borrelpraat.

Ik wil helemaal niet wegnemen dat er problemen zijn en ik zou het statement van een garage dat de problemen weg zijn niet zo maar aannemen. Volgens mij zijn ze er nog steeds maar minder vergaand. En de rest wordt met aftersales opgelost.

Ik zou totaal niet verbaasd zijn als ook ik nog een keer een uitgerekte ketting of vervuiling heb. Maar ja, met een klassieke benzine motor had ik al de distributie moeten vervangen.


Als je dat niet wilt en per se een recente benzine motor wilt rijden rest je niets anders als geen PSA product te kopen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 februari 2015 06:51 PM
  [ # 56 ]

Moet je ook een kleine nuance in brengen..
Toen jij in 2011 de thp kocht waren de problemen niet zo gekend als nu.
Toen zal jo ook goede verwachtingen hebben gehad..
Nu zijn we 2015 en ik weet dat jo nu een andere mening heeft.
Maar ik ga niet in naam van hem spreken.

Profiel  
 
JCT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011

- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Gepost: 04 februari 2015 06:53 PM
  [ # 57 ]

En ook geen Audi (of VW) met TSI motor - na structureel olieverbruik in een A5 terug bij BMW, met een 5-serie benzine en nu diesel geen enkel probleem met kettingen, distributie of olieverbruik (en ook geen enkel ander probleem na 70.000 km). Maar reclame voor Beierse auto’s is vrees ik off-topic.
On topic: na langdurig forumonderzoek concludeerde ik een jaar geleden dat een C5 uit 2011 geen goed idee was. Maar wie de problemen kent en toch koopt, zal er wel goed over nagedacht hebben.

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 05 februari 2015 11:37 AM
  [ # 58 ]

De THP motor kom je steeds meer tegen in alle grotere modellen van PSA. De motor wordt nog steeds doorontwikkeld in tegenstelling tot de VTI motoren die vervangen worden door de 3 cilinder krachtbronnen. Vanaf 2011 geen problemen meer. Zelf heb ik met mijn THP Tourer uit september 2011 nooit problemen gehad. Op dit moment ruim 50.000 km gereden.
Ik neem aan dat bij blijvende problemen PSA de motor al lang aan de kant had gezet.
Overigens gaat de C5 THP na maart 2015 uit productie. Daarna blijven alleen diesels leverbaar. Er lijkt geen THP 165 te komen zoals in de 508. Een volledig nieuwe C5 komt waarschijnlijk pas in 2018.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2015 12:09 PM
  [ # 59 ]

Gaat Citroën dan 3 jaar lang alleen maar C5 diesels leveren? De 1.6 VTI gaat er dan ook uit, al is dat natuurlijk eigenlijk met zo weinig pk’s al geen echte optie.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 05 februari 2015 12:28 PM
  [ # 60 ]
Amsterdam schreef:

.... Vanaf 2011 geen problemen meer…..

Daar had ik toch ook op gehoopt, helaas had het niet zo mogen zijn en is ook bij mij (onder coulance) o.a. de ketting vervangen en alle werkzaamheden daar omheen.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook