Trekhaak overzetten?
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 31 januari 2015 06:36 PM

Ik wil de afneembare Thule trekhaak van onze Picasso C4 (2007) laten overzetten naar een 2012 (zelfde) model zonder trekhaak. Heeft iemand een idee wat dat zou mogen kosten. De stekkerdoos en de bedrading moeten natuurlijk worden aangelegd.Verder kan het toch geen probleem zijn?  Of…..?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 januari 2015 07:14 PM
  [ # 1 ]

De trekhaak an sich zal wel passen waarschijnlijk, verder moet je even uitzoeken of de trekhaakbedrading veranderd van het oude model naar het nieuwe model, en je zal de BSR moeten laten activeren bij de dealer of door iemand met een Lexia. Ik heb het op mijn C5 Ph3 gewoon zelf gedaan, met de handleidingen die Citroen zelf beschikbaar stelt en een momentsleutel is het een eitje.

Het monteren van de trekhaak kost volgens Citroen 1 uur, je hoeft enkel wat bekleding los te trekken hier en daar. Het monteren van de kabelboom kost volgens Citroen 2.5 uur en is zo te zien iets meer werk, er moet een hoop binnenbekleding los. Demontage + montage kom je dan op 5-6 uur? Dat maal het uurtarief, en dan maar hopen dat de oude trekhaak goed los komt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
willem269
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 08-12-2009

Gepost: 01 februari 2015 10:55 AM
  [ # 2 ]

Zo komt een mens er weer eens achter hoe weinig men weet. Van een Lexia heb ik gevonden dat het een diagnosehulpmiddel is (maar waarvoor?) De BSR is me nog een raadsel. Overigens zijn de beide auto’s van hetzelfde model.
Dat van de bekleding lostrekken was ook al een openbaring. Kunnen ze dat niet zo voorbereiden dat er ergens een luikje zit waar die aansluiting voorbereid achter zit….

Maar dit alles lezende is het wellicht beter om er nog iets bij te leggen en voor een nieuwe te gaan. Zo vrolijk word je van werkplaats-uurtarieven ook niet meer.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 01 februari 2015 11:59 AM
  [ # 3 ]

De BSR, onderdeel van de kabelboom, is een kastje wat de CAN bus signalen omzet naar 12v/5v signalen. Als je knipperlicht naar links aanstaat dan is dat CAN bus signaal en dit kastje zet dat dan om naar 12v/5v voor het lampje op de trekhaak. Je moet tegen de centrale computer echter wel zeggen dat deze BSR is aangesloten anders werkt het niet optimaal, en dat moet dan weer met de Lexia/Diagbox.

Ik zal je handleidingen per PB doen toekomen, dan kan je zien wat erbij komt kijken.

M.b.t. overzetten of nieuw, als je zelf niks kan/wil doen dan zou ik voor nieuw gaan want het demonteren van de oude is denk ik al bijna net zo duur dat je je voordeel kwijt bent. Wat ik zo snel kan vinden kost een nieuwe trekhaak op een 2012 picasso 837,- inc montage bij de dealer, althans volgens deze prijslijst die ik nog ergens kan vinden http://tinyurl.com/nyfxkrx (zoek op 9427AF).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook