2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
(Ver-)bouwproject Citroën HY pick-up (low-rHYder)
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 mei 2015 10:59 AM
  [ # 16 ]

Heb je nou 16 inch banden op 400 velgen? Of heb je ook nieuwe 16 inch velgen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 10 mei 2015 11:00 AM
  [ # 17 ]

Ohw en trouwens ik heb eerst voor 2x 185/75 R 16 gekozen van Michelin.
Hier heb ik meerder bussen mee gezien en schijnt goed te bevallen.

Ga toch nog even proberen om voor ietsje smaller te krijgen zodat hij ietsje lager kan blijven, maar anders wordt het rondom de Michelin Achilis 185/75 R 16

Edit: Ik heb 16” velgen!  Wink
Deze kon ik voor een nette prijs bij de aanschaf van de bus overnemen!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 mei 2015 11:16 AM
  [ # 18 ]
Green-Duckman schreef:

Edit: Ik heb 16” velgen!  Wink

Zijn dit de nieuwe velgen van het HY team? Ik herken ze niet zo snel als dusdanig.

Het verlagen van een bus met torsieveren gaat lekker makkelijk, maar ik heb wel mijn twijfels bij de veiligheid hiervan. De bus is best slap geveerd. Bij verlagen hoort ook een stijvere vering, maar dat is minder makkelijk te realiseren. Dat je wielen stilstaand niet aanlopen, betekent nog niet dat je veilig in een bocht door een kuil kan rijden.

Laat je de voorste demper zitten waar deze hoort? Deze sneuvelt bij een normale HY al snel bij een drempel. Als je gelukt hebt, want je breekt ook zo je uitlaatspruitstuk.

Daarnaast moet je bij het verlagen achter de last-afhankelijke remdrukbekrachtiging opnieuw afstellen. Anders staat de achterrem altijd vol open, en sta je voor je het weet achterstevoren.

Groet!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 mei 2015 02:44 PM
  [ # 19 ]

schokdempers met hulpveren monteren? Paar Koni’s?
Zat dat ook te denken, te slappe vering.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 10 mei 2015 10:17 PM
  [ # 20 ]

Dat is de reden dat ik wil kijken of ik voor een stapje smaller kan gaan, dus naar 175.
Dit zou meer ruimte moeten geven in de wielkast.
Aan de hand daarvan moet ik uiteraard gaan kijken of ik voldoende veerweg heb in de bochten.

Mocht blijken dat de vering aan voorkant te slap is dat ga ik een aanpassing aan de schokbrekers uitvoeren. Aangezien er een dubbele set zit lijkt mij dit zeer makkelijk te realiseren.
Maar dit is voorlopig nog niet aan de orde.

Uiteraard wordt de remdrukregelaar aangepast, anders komt hij niet eens door de keuring!
Uitlaat is niet meer de originele, dus ik heb geen demper aan de voorkant.

Dit zijn niet de velgen van de club, dit zijn landrover velgen waar het hart van een HY wiel is ingelast.
Dit is allemaal zeer netjes gedaan en de kale velg had nauwelijks onbalans.
1 klein nadeel is dat het geen tubeless velgen zijn, dus een binnenband was noodzakelijk!


Het is niet de eerste auto die verlaagd wordt, dus ik denk dat het wel goed gaat komen!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 mei 2015 11:10 PM
  [ # 21 ]

HY’s worden vaker verlaagd, maar dat is meestal voor de show. Jij wil er serieus met je gezin in gaan rijden, dat is wel wat anders. Maar goed, je merkt snel genoeg tot hoe ver je kan gaan.

Denk trouwens dat een slecht afgestelde remdrukbegrenzer vaak geen APK afkeur is. Op een rollerbank wordt het verschil tussen de voorwielen bepaald, en het verschil tussen de achterwielen. Verhouding voor en achter wordt niet getest. Een verkeerd afgestelde begrenzer komt alleen aan het licht bij een proefrit. Lang niet iedere keurmeester doet dit. Daarnaast zijn blokkerende wielen bij het remmen nog geen afkeur. Maar goed. Komt goed!

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 14 mei 2015 10:44 PM
  [ # 22 ]

Lijkt me toch dat die HY´s die voor de show zijn verlaagd ook veilig van A—> B moeten komen.

Een voordeel is dat de HY relatief ligt blijft, er komt geen heel camper interieur in alleen een achterbankje.
Maar gaande weg zal ik zeker nog wel tegen wat problemen aanlopen die opgelost moeten worden.

Eerst maar weer de tijd proberen te vinden om er weer aan verder te gaan, helaas lukt het de afgelopen tijd niet erg….. (gezin, tuin, vrouw, boot, werk en ga zo maar door…..)

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 06 oktober 2015 11:37 PM
  [ # 23 ]

Al enige tijd niks aan de bus gedaan.

Druk met werk, genieten van de zomer, kinderen, vakantie en weet ik veel wat nog meer…...

Maar hier een paar kleine updates.


Ik heb de tussenwand naar achteren verplaatst en aangezien er boven in de wand wat gaten zaten heb ik deze maar gelijk op een mooie manier dicht gemaakt. (LAMPJES!  cheese )
Zo sla ik twee vliegen in één klap.

Tevens een leuke tekst achter op gezet, dat voorkomt weer vragen in de toekomst Wink

Uiteraard moet de achterkant nog verder dicht gemaakt worden maar dat komt later.

Volgende stappen zijn de schuifdeur in orde maken.
Tank terug plaatsen en aansluiten en nog veel meer!  tongue rolleye

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 04 april 2016 10:18 PM
  [ # 24 ]

https://goo.gl/photos/Z6cHTfjsZoVwrXTg9

Hij heeft APK!!!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 05 april 2016 04:25 PM
  [ # 25 ]

gefeliciteerd!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 05 april 2016 04:41 PM
  [ # 26 ]

Opvallend kenteken voor een Franse bus. Of mag ik dat niet zeggen? Wink

Hoe dan ook, superleuke bus en gefeliciteerd met de apk!

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 05 april 2016 06:59 PM
  [ # 27 ]

Dat mag je zeggen hoor, zou alleen niet weten waarom…..

Er is inderdaad uiteindelijk een NL kenteken op gegaan, misschien niet de manier…..

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 april 2016 02:43 PM
  [ # 28 ]

zulke dingen zijn niet handig en het publiceren op internet helemaal niet.

Maar je hebt neem ik aan het paard gewisseld voor een nederlands paard en een kenteken hoort nou eenmaal bij het paard. Ja toch??

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 06 april 2016 07:40 PM
  [ # 29 ]

Slapen in de buitenlucht

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 06 april 2016 08:07 PM
  [ # 30 ]

Niet alleen paard gewisseld maar compleet met motor en bak.
Dus snap jullie zorgen maar idd niks aan de hand


Helaas blijkt deze motor ook niet helemaal in orde dus ben nu aan het kijken of een een compleet andere motor met bak in kan.

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook