2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
‘97 diesel, gebroken tapeindje brandstofpomp
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 11 mei 2015 09:43 PM
  [ # 16 ]

Helemaal top. Arnt

Voor ‘t eten even met een printje van de instructie en een tooltje onder de kap wezen piemelen en hij loopt weer geweldig.
Uiteraard beter dan ie ooit gedaan heeft, natuurlijk,
Ik houd even een steek 8 en een 11 bij de hand in de auto voor het geval maar vooralsnog zeer content met een geslaagde poging.
Jammer van ‘t draadeindje maar dat het mij allemaal geen ene cent gekost heeft en dat ik het zelf heb kunnen doen maakt dat helemaal goed.

Henk50 en JanvB ook zeer bedankt, wie weet tot ziens,
Welkom in Heiloo, Noord-Holland, ik zet buitegemeen lekkere koffie

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
Henk50
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 15 mei 2015 11:58 PM
  [ # 17 ]

Mooi dat het gelukt is! Dat asje vervangen is dat goed te doen? Tips? Ik verwacht dat ik die ook een keer moet vervangen vanwege slijtage.
Ik heb ook zitten prutsen met die ringetjes en heb een stukje verpakkingsplastic warm gemaakt en rondgebogen en over het asje geschoven.

Citroen Berlingo M49 1.6 16v

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 16 mei 2015 10:55 AM
  [ # 18 ]

Ja, hoor, prima te doen.
Alleen die schijnt dus +- € 80 te kosten.
Je hebt een 1/4 inch sleuteltje nodig en als tip:

Met een SCHOON doekje even afdekken waarboven je bezig bent, ‘t is een heel klein zelfborgend moertje die in de dieptes van je pomp kán verdwijnen, je bent per slot al de sjaak dat je dit klusje moet doen, ‘t hoeft niet erger.

succes, ik hoor ‘t graag hoe ‘t ging

Leve dit forum, fijn weekend

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook