Nieuwe banden 19”
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 19 mei 2015 05:26 PM

Kort geleden heb ik besloten de banden van de DS5 maar eens te vervangen. Reden was dat de originele Conti’s nu wel erg veel geluid begonnen te maken (cuppen achter) en dat het moois er na 38000 wel af was.

Door de grootte van de velgen is de keuze in een comfortabele merkband (235/40/R19) enigszins beperkt. Mijn voorkeur ging uit naar Michelin. In deze maatvoering kom je alleen maar in race-banden terecht met minder nadruk op comfort zo heb ik ontdekt.

Ook de prijs speelde enigszins mee. Hoewel de baas alles betaalt probeer ik toch ook zoveel mogelijk de kosten te drukken voor het bedrijf zonder al teveel in kwaliteit in te boeten.

In mijn zoektocht kwam ik daarom ook steeds vaker uit op Vredestein Ultrac Vortic.

In alle testen behoort deze band tot het A segment, wat mij opviel is dat bij sommige testen ook naar voren kwam dat de band “comfortabeler” en binnen/interieur “stiller” was ten opzichte van concurrenten. Ook de prijs van € 160.00 op de bandenmarkt sprak mij aan. Dit heeft mij doen besluiten deze banden aan te schaffen en deze erom te laten leggen bij een bevriende relatie.

De beste man is wel eventjes bezig geweest de banden om de velgen te krijgen, de wangen zijn zeer stug maar met 5 Atm. en het nodige bandenvet zijn deze alle vier netjes gemonteerd en gebalanceerd.

De banden doen het perfect, geen enkele trilling door onbalans van 0 km tot…... stil en comfortabeler dan de Conti 3 banden die er voorheen opzaten. Daarnaast plakken deze aan de weg, ook op een nat wegdek !

Ik ben blij voor deze banden gekozen te hebben, Hollands product en zien er nog sportief uit ook aan de buitenkant (Italiaans design)

Keuze banden is en blijft moeilijk, je kunt deze niet even uitproberen en wisselen. Daarnaast komen er veel persoonlijke argumenten bij kijken, ook testen onderling geven soms vreemde verschillen; de belangrijkste argumenten voor mij, comfortabel, stil (binnen) en goed getest onder natte omstandigheden.

Prijs gaf uiteindelijk de doorslag, Conti 5 waren mijn 2e keuze, al met al zeer tevreden !

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 22 mei 2015 07:18 PM
  [ # 1 ]

Mooi dat je tevreden bent, zo hoort het ook. Die prijs valt wel best mee vind ik, was Uniroyal geen mogelijke keuze die zijn meestal ook vrij betaalbaar & comfortabel! Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat nieuw rubber steeds comfortabeler en vooral stiller aanvoelen als ze er net opstaan maar dat deze goede eigenschappen teruglopen naarmate er kilometers meer mee gereden zijn Mad .
19” is natuurlijk fraai om zien maar comfortabel?? Ik vind mijn 18” al voldoende hard, maar wie mooi wil wezen moet maar wat afzien Laughing .

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook