Bug in boordcomputer?
tdemeyer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-2006

Gepost: 28 mei 2015 08:55 PM

Ik heb firmware 2.86B in het systeem zitten.

Als ik wil vertrekken, en mijn deur is niet helemaal dicht, dan geeft de boordcomputer een alarm dat ik de handrem moet activeren??!!

Lijkt me een bugje te zijn? Ik verwacht de melding dat mijn deur niet is gesloten…?

Kan iemand eens testen? Als ik de enige ben, dan moet ik eens nakijken of ik een andere firmware moet gaan flashen…

Profiel  
 
rdeknegt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 13-12-2014

- DS 5 Hybrid 4 Sport Chic
- C5 Aircross Shine
Gepost: 28 mei 2015 09:05 PM
  [ # 1 ]

Geen last van alleen meldt de oliestandcontrole by koude motor zich zeer zelten, zou by iedere koude start moeten funktioneren.

C5 Aircross Shine 180 Pk en BMW Z4 Sdrive 28i 245 Pk.

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 29 mei 2015 01:27 AM
  [ # 2 ]

Klopt. Bij open deur geeft dat bij mij dezelfde melding.
En ik heb dan dat aftermarket Touchscreen er in zitten.

Groetnis
Adri

Profiel  
 
tdemeyer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-2006

Gepost: 29 mei 2015 01:59 PM
  [ # 3 ]

Via de britse DS5 club kreeg ik ondertussen wel een +/- steekhoudende uitleg: Dit doet zich enkel voor bij niet gesloten bestuurdersdeur. Het uitgangspunt van de waarschuwing is het idee dat de bestuurder zou kunnen uitstappen (= deur open), met draaiende motor, zonder handrem op: (vooral) in het geval van een automatische bak wil dit zeggen dat de auto er vandoor zou kunnen gaan.

Voor een handgeschakelde op een helling idem natuurlijk…


(internet staat vol met hilarische filmpjes van -vooral amerikaanse - auto’s die ‘zelfstandig’ rondjes aan het rijden zijn, omdat hun uitstappende chauffeur de auto in drive liet staan)

Dit gezegd zijnde ware het natuurlijk logischer dat, als de boordcomputer ziet dat er gas gegeven wordt, het hier gaat om een simpele ‘deur niet dicht’ waarschuwing Smile

Profiel  
 
tdemeyer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 05-08-2006

Gepost: 31 mei 2015 01:13 PM
  [ # 4 ]

Even de waarschuwing genegeerd, en als je dan toch wegrijdt wijzigt de waarschuwing bij een zekere snelheid naar deur open…

Profiel  
 
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 30 juli 2015 04:45 PM
  [ # 5 ]

Mijn boordcomputer slaat tilt, en werkt niet meer als ik een bepaald liedje op mijn usb-stick laat spelen… Alles zwart en niet op te starten, ik moest eerst stoppen, de usb verwijderen, en dan begint alles terug te werken.En het is alleen bij één bepaald liedje, namelijk tussen het eerste en tweede liedje van de cd Emmaar van Tinariwen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook