Brochure AC 200 Les voitures citroen
Bas van Weert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 20-06-2006

Gepost: 09 juni 2015 09:53 PM

Beste forumleden,

Afgelopen week heb ik een brochure via ebay gekocht. Het betreft AC200. Een mooi kartonnen kaftje, wat tekst en achterin een mapje voor foto’s. Ik kan niet precies achterhalen wat het jaar van uitgave is maar ik ga uit van 1924 omdat lijkt te matchen met de info die in de teksten lees.

Echter, ik heb bij deze brochure 5 foto’s zitten. Het betreft materiaal van het type 5hp. De folder gaat echter ook over de 10hp.De modellen worden immers met elkaar vergeleken. Via ebay heb ik reed een bod gedaan op een aantal foto’s van 10 hp modellen met de dezelfde soort opdruk op de achterzijde en een identiek formaat.

Vraag: hoeveel fotos horen bij deze brochure, en van welke type citroens.

Ik heb:
5hp torpedo 2 places
5hp cabriolet (met dichte kap)
5hp cabriolet (gesloten kap)
5hp voiture livraison.

Wie heeft meer info?

Met groet,
Bas

ID 19B 1966
2cv6 1986
CX 22trs 1987

Profiel  
 
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 02-11-2008

Gepost: 22 juli 2015 07:09 PM
  [ # 1 ]

Sorry voor de late reactie, door druk werk een hele tijd niet het forum bezocht. Ik heb de genoemde brochure ook in bezit, en wel met de volgende foto’s:

10 HP Ambulance
10 HP Autochenille
10 HP Voiture de Livraison
5 HP Cabriolet (2 verschillende foto’s)
5 HP Torpédo 2 places
5 HP Torpédo 3 places
5 HP Voiture de Livraison
10 HP Torpédo 3 places
10 HP Torpédo Série Luxe
10 HP Conduite Intérieure 4 places
10 HP Coupé Grand Luxe
10 HP Landaulet Grand Luxe
10 HP Landaulet Taxi
10 HP Camionette Normande
10 HP Camionette Boulangère

Toch staat er ook bij mij op de eerste pagina van de brochure met potlood ‘incomplet’ vermeld, zodat er dus waarschijnlijk nog meer afbeeldingen bij horen. Helaas staat AC 200 niet in het boek van Dominique Pascal, dat ik vaak als referentie gebruik, dus hoeveel afbeeldingen er totaal moeten zijn, weet ik ook niet. Maar prachtig drukwerk is het wel!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook