2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vering Ami 6 te stug
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2015 09:20 PM
  [ # 16 ]

Ik heb me even ingelezen. Cats schrijft: wonderolie of te wel castor olie . Maar ook dat er weer niet teveel in moet. Want dan dempt t niet maar smeert het weer… Niemand weet precies hoeveel erin moet…

Btw. De schokdemping van de a typen krijgen ze niet door deze veerschijf. Die komt door de frotteurs en batteurs en later door de telescopische schokdempers. Ik denk dar deze frictie demper meer bedoeld is om de plaat aan te laten liggen aan de veer om geklapper tegen te gaan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juli 2015 03:46 PM
  [ # 17 ]

eendologie handboek schrijft nog over een vacuumwerking als de voorste veer beweegt zuigt hij de achterste mee en wordt de vering van het achtwiel stijver, dit bij hogere snelheden.
mij lijkt me dit wat vaag gezien de openingen in het frictiemateriaal.

hebben jullie wel eens een veerpot van binnen bekeken?

De hoeveelheid wonderolie, castorolie of rinicinius olie, allemaal hetzelfde goedje , correct me if im wrong, is niet zo heel belangrijk. Daar de veerpot altijd schuin staat met het voorste punt als laagste deel zal het teveel zich daar ophopen en zit het verder niet in de weg. Ik doe altijd een flinke scheut per pot. zowel voor als achter. Zeg maar een half theekopje.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 07 juli 2015 11:04 PM
  [ # 18 ]

100cc per kant inderdaad. en na een rit ff opkriken en veerpot draaien. Zit het weer overal.

Bij mijn eend merk je het goed dat de achterwielen worden aangetrokken bij een drempel.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Leksvik
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 17-11-2013

- Ami Ami 6 Break
Gepost: 31 juli 2015 09:59 PM
  [ # 19 ]

Ik heb inmiddels de vering nagekeken met een expert, de veerpotten zijn gelukkig geheel in orde, gesmeerd en weer netjes op de goede hoogte afgesteld. Hij rijdt al een stuk soepeler. De schokbrekers zijn echter niet helemaal perfect, die zijn wat te stug… Ik ben er nu ook achter waarom er voorin een hard “tok” klinkt…. de rubbers op de veeraanslagpunten zijn volledig weg! :O Die zijn inmiddels besteld, dass kommt zurecht.
Is er iemand die weet wat goede, soepele schokdempers zijn en waar die eventueel zijn te vinden? Mij werd verteld dat die van Monroe ook te stug zijn. Alvast bedankt!

Groet Patrick

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook