Hoe moet dat nu met de Modu-top van mijn dierbare Berlingo Multispace…..?
RhodesianRidgeback
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-07-2015

Gepost: 03 juli 2015 04:14 PM

Beste leden van het forum;
” ik behoor vast niet tot de aller-jongste van dit forum, bovendien bezoek ik (als digibeet) nauwelijks Fora maar nu trek ik toch maar de stoute schoenen aan terwille van het welzijn van mijn dierbare blauwe Berlingo Multispace die ik vanaf 2002 als nagel-nieuwe auto in mijn bezit gekregen heb.
Haar (want ze is in mijn ogen vrouwelijk) voorgangster was een donkerblauwe Citroen AX waarvan ik op een zeker moment helaas afscheid moest nemen. De hele rij auto’s opsommen die ik in mijn leven gehad heb en waar allerlei verhalen bij horen is misschien iets voor een volgende keer…
Verder heb ik geen idee hoeveel dames lid van dit forum maar dat maakt voor mijn vraagstelling niets uit, alleen nieuwsgierigheid…..
Als klein-dochter van een ouwe scheepsmachinist ben ik door hem opgevoed in de geheimen van de techniek; in mijn werkzame leven was ik een van de eerste vrouwen die in de vorige eeuw het vak techniek introduceerde in het reguliere voortgezet-onderwijs waar mijn collega’s binnen het Technisch Beroepsonderwijs al tientallen jaren mee bezig waren.
Er was een tijd dat hier 3 Citroenen op mijn erf stonden omdat mijn partner ook een “Citro-fiel” is.

Terug naar mijn vraag die een dringend antwoord behoeft; de rubber-rand rondom het modu-top dak begint op te bollen.
Wij zien oxidatie aan de binnenkant van de aluminium-strip die zichtbaar wordt als je de rubber-rand voorzichtig optilt; het bezorgt ons nogal wat hoofdbrekens want we zijn uiteraard bang voor lekkage.
De Citroen-dealers hier in de regio kunnen voor een bedrag dat begint bij 1500 euro dit euvel verhelpen maar er moet onder de leden van dit forum absoluut iemand zijn die dit probleem herkent en een oplossing kan bieden.
Er bestaan natuurlijk allerlei kitten die hiervoor geschikt zijn maar de expertise van een ervaringen-deskundige is mij in eerste instantie meer waard.
Dank voor de moeite van het reageren en het motto van de dag is: keep it cool in every way !!! (maar dan op z’n Frans).

Rhodesian Ridgeback.

Profiel  
 
Gr74
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-10-2015

Gepost: 30 oktober 2015 11:08 PM
  [ # 1 ]

Ik zie nog geen reactie. Ik heb zelf een modutop gehad. De wasstraat heeft het dakrubber met een ruk losgetrokken. Het rubber kan alleen worden vervangen door de hele modutop los te halen. Kosten ongeveer 1000 euro. Maar het rubber is helemaal niet nodig want het dak is dicht en het rubber ligt over een ijzeren goot.

Dus geen zorgen er gaat niks lekken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook