Even voorstellen, ik ben Jan
Jan_Kol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 02-07-2015

Gepost: 05 juli 2015 12:33 AM

Aanstaande vrijdag wordt mijn Citroen C3 diesel automaat van 11-2012 afgeleverd. Ik heb een Fiat Grande Punto Dualogic (automaat), maar die is er niet in diesel. De onafhankelijke garage (De Garage te Meppel), waar ik al vele jaren kom voor reparaties en onderhoud, had mij een aantal jaren geleden twee auto’s aangeraden omdat ik een hoge zit en hoge instap nodig heb als gevolg van knie-problemen)*: een Fiat Gande Punto of een Citroen C3.  Omdat ik toen als eerste een naar mijn smaak zijnde Punto vond heb ik die gekocht.  Nu doet zich de noodzaak van dieselen voor en er is geen Grande Punto diesel met automaat.  En laat die er bij Citroen in de C3 lijn nu wel zijn…..
)* Knieproblemen overigens, die hun oorzaak in autorijden hebben, want toen ik nog werkte versleet ik regelmatig een auto per jaar.

Enfin even wat rond gekeken en ik vond een paar interessante C3’s, althans interessant naar mijn smaak.  Jammer genoeg werd de eerste keus precies voor mijn neus weggekaapt (ik zat bij die garage te wachten omdat iemand na mijn telefoontje was gekomen om een proefrit te maken was en die kocht de auto). Dus heb ik de tweede keus (wat eigenlijk alleen met de kleur samenhangt) gekocht.

Opvallend voor mij is, dat er eigenlijk geen verschil merkbaar is tussen de Grande Punto en de C3. Mijn proefrit duurde daarom heel kort:  alles voelde vertrouwd aan. Zo sterk heb ik dat nog nooit gehad en ik heb al met al meer dan 20 auto’s gehad, een aantal keren hetzelfde model.

Ik ben hier lid geworden omdat auto’s mij interesseren en om bij te houden wat er zoal kan spelen met het type auto waarin ik rijdt.

Jan

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 05 juli 2015 04:14 PM
  [ # 1 ]

Welkom en veel leesplezier!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook