centrale deurvergrendeling
ckli
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 30-01-2015

Gepost: 31 januari 2016 03:30 PM

Beste citroen liefhebber: Sinds enige tijd weigert afstandbediening deurvergrendeling bij onze ds5 dienst. Vervolgens batterij vervangen wat korte tijd afdoende oplossing leek. Nu weer storing en melding ‘badge niet herkent’ in display. Vervolgens kort de accupool los gehaald en weer vastgeklemd maar systeem blijft dienst weigeren. Heeft iemand hier ervaring mee cq een oplossing? Alvast dank.

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 01 februari 2016 09:30 AM
  [ # 1 ]

Heb je de sleutel al eens in het contactslot gedaan en dan gestart? Probeer dat anders eens. Suc6!!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 01 februari 2016 10:21 AM
  [ # 2 ]

Met knoppen of keyless entry?

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
erwin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-03-2004

Gepost: 29 december 2016 01:43 PM
  [ # 3 ]

Vanmiddag ook weer naar de garage. De mistlamp die aan moeten gaan bij aanzetten van het knipperlicht doen het ook niet meer.
Weet wel dat ik bij de storing statische bochtverlichting ook de mistlampen moest vervangen ( 37 euro ) want die deden het niet meer. Misschien dat het met elkaar te maken heeft.

Ook keyless entry werkt niet naar behoren.
Bij het aanpakken van het portier gaat die niet meer vanzelf open. Enigste portier die het wel doet is rechts achter de bijrijder.
Moet dus gewoon weer ouderwets de sleutel gebruiken. We wachten vanmiddag wel even weer af.

Profiel  
 
erwin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-03-2004

Gepost: 12 januari 2017 06:21 PM
  [ # 4 ]

Hallo,
Ik heb een C4 picasso 1.6 exclusief diesel uit 2014 en heb hetzelfde probleem met de keyless entry, deze werkt niet meer maar alleen de portier achter de bijrijder.
Vorige week bij de dealer langs geweest maar konden niks vinden, moest opnieuw afspraak maken.
Gister weer gebracht en net een telefoontje gekregen dat het langer duurt waarschijnlijk tot midden volgende week want ze kunnen nog steeds niks vinden waar het aan ligt. Citroen Nederland “kijkt” nu ook mee wat betreft de elektronica.
3 weken geleden is ook mijn module van de statische bochtverlichting vervangen die onder de linkerstoel zit (263 euro)
Deed het ook niet meer, allemaal vreemd heb de auto nog maar 2 jaar in bezit.
Wordt vervolgd…..

Profiel  
 
erwin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-03-2004

Gepost: 12 januari 2017 06:22 PM
  [ # 5 ]

Ben vandaag weer terug gebeld door de dealer, er zijn 3 nieuwe deurgrepen besteld ( incl. spuiten ) en er is een nieuwe bedieningsunit(computer)
ingezet, en alles opnieuw ingelezen
Kosten totaal en schrik niet 1600 euro, zelfs de dealer ( Reusink , Enschede ) vond dit te veel, ze hebben contact gezocht met Citroen Nederland en die wou in 1ste instantie maar 40% vergoeden maar na overleg met de dealer zijn ze op 65% uitgekomen, de dealer heeft er ook nog 15% bijgedaan en zodoende hoef ik maar 20% te betalen van de totale kosten.
Ik heb hier wel een raar gevoel over vooral omdat ik deze auto ( demo) nog maar 2 jaar in bezit heb en nu al deze ( elektrisch) storingen waar ik niks aan kan doen. Voor zoveel geld moet je toch kunnen verwachten dat je toch een deugdelijke auto krijgt waar je nog jaren rijplezier van hebt.
Wie kan mij hier wat over zeggen…..graag voor vrijdagmorgen ( 13-1-2017) want dan kan ik de auto ophalen.

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 13 januari 2017 10:21 AM
  [ # 6 ]

Hoop dat ik nog op tijd ben Smile

Ik kom net van mijn dealer vandaan voor monteren winterbanden. Heb hem jouw dilemma laten lezen. Hij kroop onmiddellijk achter zijn PC om het uit te zoeken. Hij kwam tot een aanzienlijk lager bedrag dan wat jij had.
Hij kwam, en dat was best nog aan de ruime kant, tot een maximaal bedrag van € 900,-  Dus dat scheelt wel een slok op een borrel. Ook wist hij me te vertellen dat de dealer, en niet Citroën, de hoogte van de coulance bepaalt. EN die coulance wordt dan door de dealer en Citroën gedeeld. Dus jouw dealer heeft zijn aandeel bij jou al in rekening gebracht.

Hij adviseerde je ook om je precies de rekening uit te laten leggen. Eventueel met inzage in de computer. Dat deed mijn dealer ook bij mij. Ik mocht gewoon meekijken.

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt. In ieder geval veel succes!!!!

Profiel  
 
erwin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-03-2004

Gepost: 13 januari 2017 11:24 AM
  [ # 7 ]

Ik heb je berichtje niet meer op tijd gelezen maar heb ik heb om een gespecificeerde rekening gevraagd en ik ga Citroen Nederland nog aanschrijven over de hele situatie.
Zal effe zeggen wat ze gedaan incl. bedrag:

-vervangen voorportieren 2 zijde                       €186.95            
-vervangen buitengreep a portier 1 zijde                   € 74.78
-vervangen eenheid keyless entry and start (adml)            € 65.44
-inleren eenheid keyless entry and start (adml)              € 18.69
-storing en diagnose zoeken keyless                     €401.94
-klem                                         €  5.81
-handgreep                                       €125.25
-handgreep                                       €123.89
-handgreep                                       €123.89
-startbl. eenheid                                 €254.52
-spuitkosten handgreep                               €145.20
-coulance Citroen 65%                              €998.19-
-bijdrage Reusink 15%                              €230.35-
-knipperlicht buitenspiegelglas vervangen ( zat vocht in )      € 46.74
-clignoteur                                     € 40.31
- huurprijs en tegemoetkoming huurauto                   €104.94-

Dit kun je eventueel jou dealer laten zien wat ze precies bij mij hebben gedaan, de auto was ik 6 dagen kwijt
Alles werkt weer en ik heb hier weer 1 jaar garantie op.
Misschien dat andere forum gebruikers hier wat aan hebben.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook