Distributieriem vervangen
Dammi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2016

Gepost: 22 maart 2016 03:42 PM

Ik ga mijn distributie riem vervangen van mijn c2 1.4 diesel, maar vraag me nog een paar dingen af.

Ik ga een complete set kopen dacht ik, dus met riem, spanrollen en waterpomp in een. Maar welk merk is het beste? Ik vind ze van SKF en Continental. Beide ongeveer de zelfde prijs.

En nu heb ik geen timing set. Ik heb echter wel de gaatjes gezien in de kruk en nok as tandwielen. Waar kan ik zo’n set kopen, of beter nog huren, want zo vaak heb ik deze hopelijk niet nodig. Of heeft iemand het ook weleens zonder dit gereedschap gedaan. Met aftekenen of gewoon een bout erin mischien?

En nu zei iemand laatst dat bij een diesel de brandstofpomp ook op tijd stond, is dit ook zo bij deze auto? En als dat zo is hoe zet je deze dan op tijd, werkt dat ook met een gaatje zoals in het kruk en nok as tandwiel?

Thanx alvast

jeroen

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 22 maart 2016 04:06 PM
  [ # 1 ]

Een moderne diesel, dus met common rail inspuiting, heeft geen getimede pomp. Als blokkering kan je gewoon boutjes/boortjes gebruiken. Kwaliteit van SKF of Conti is ongeveer hetzelfde.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 maart 2016 09:34 PM
  [ # 2 ]

Zoals hierboven genoemd hoef je de pomp niet te timen. Nokkenas en vliegwiel blokkeren en vervangen die handel. Conti of Gates maakt niet zo heel veel verschil. Waterpomp zou ik SKF nemen. Succes

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 maart 2016 10:09 PM
  [ # 3 ]

Dammi, laat via PM even jouw mailadres weten.
Dan stuur ik jou alle benodigde informatie, afkomstig uit het originele WPH.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Dammi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-03-2016

Gepost: 29 maart 2016 09:21 PM
  [ # 4 ]

Hoi

Thanx voor jullie reacties. Ik ga zo de spullen bestellen en volgende week lekker aan de slag

Rene, ik heb mijn mail adres gestuurd via PM, als je mij die info uit het WPH wil mailen ben ik je zeer dankbaar

Groetjes,

jeroen

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 maart 2016 10:26 AM
  [ # 5 ]

Jeroen

Zie de mail voor de toegezegde informatie.
Er zijn 3 paspennen nodig, eentje is bestemd voor het blokkeren van het vliegwiel, zodat de bout van het distributietandwiel op de krukas losgedraaid kan worden.
Deze heeft dus niets met de borging van de timing te maken, daarvoor zijn de andere 2, 1 voor de krukas en 1 voor de nokkenas.
Speciaal gereedschap heb je niet nodig, als paspennen kunnen bijvoorbeeld boortjes, lange bouten, stukjes draadeind of staf enz. gebruikt worden.
Been there, done that!

Succes met het klusje!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook