Citroën C5 (BJ 02-2005) stottert na het starten
Citroenstefan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 30-05-2016

Gepost: 30 mei 2016 03:27 PM

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Citroen C5 (bouwjaar 02-2005) automaat.
Deze rijdt op benzine/LPG.
Het volgende probleem doet zich nu voor, als ik de auto start met koude motor slaat hij direct aan
maar loopt zeer ongelukkig. Zodra ik ga rijden en +/- 100 meter heb afgelegd loopt de motor weer perfect.
De rest van de rit doet zich geen enkel probleem meer voor ook niet als ik voor een verkeerslicht stil sta dan loopt de motor perfect stationair.

Maar als ik de motor afzet en deze enkele ogenblikken later weer start dan loopt de motor weer net zo slecht als bij een koude motor, alleen nu hoef ik maar enkele meters vooruit te rijden en hij loopt weer perfect.

Kan iemand mij zeggen waar ik het probleem moet zoeken.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 30 mei 2016 03:32 PM
  [ # 1 ]

Ik lees veel over problemen met de klepstoters en dan vooral bij de koude start, gaat ie raar ratelen, stukje rijden of dot gas en het gaat weer. Maar de echte experts komen zo wel langs denk ik Smile

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 30 mei 2016 08:04 PM
  [ # 2 ]

Dit is “normaal” bij de 2 liter motor, leer er maar mee leven.

Heeft inderdaad te maken met de hydraulische klepstoters, het schijnt dat als je ze vervangt voor een model uit een 1.8 liter motor, het probleem is opgelost.
Mijn C5 heeft er ook last van: direct wegrijden na het starten is mijn devies. Ratelen kan ik het trouwens niet noemen, het is meer wat inhouden, wat na 100 meter vanzelf verdwijnt.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook