Xsara houdt in
Gepost: 30 mei 2016 08:17 PM

Hallo allen,

Sinds enkele weken loopt de Xsara minder lekker. Aanvankelijk begon het met wat inhouden op lagere toeren in de 2e versnelling bij het gasgeven. De Xsara kwam dan wat hikkend vooruit. Tot op een zekere dag met 100km/u bij gas bijgeven een plofje onder de kap te horen was, een uitlastgasstoring op het display verscheen en het vermogen weg was. Er was niet meer mee te rijden en op 2 cilinders heb ik de Xsara een parkeerhaventje ingestuurd.
De bobinerail eruit geschroefd en een nieuwe gemonteerd, en het euvel was verholpen. Draaide netjes op 4 pitten en reed beter dan ooit tevoren. Sinds een week is het inhouden bij het vermogen vragen bij lage toerentallen weer terug. Omdat ik het open luchtfilter als verdachte had, heb ik deze weer terug naar het originele luchtfilter gewisseld. Dit heeft niets uitgehaald. Ik ga de bougies deze week nog even vervangen voor nieuwe, daarna zal ik de computer resetten en opnieuw laten inleren. Ik hoop dat de problemen daarmee verholpen zijn.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring? Wat was bij jullie de oplossing? Betreft een ‘03 Xsara Berline 1.6i 16v.

Alvast bedankt.

Gr. Marco

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 01 juni 2016 01:17 PM
  [ # 1 ]

hey,

ik heb ook een Xsara 1.6 16V bouwjaar 2003

en ook ik heb bij wegrijden soms het gevoel dat hij even inhoud, hij houd in en plots schiet hij weg. ( enkel bij koude motor)

en in de zomermaanden bij warm weer wilt het wel een gebeuren dat ik de storing uitlaat gas te zien krijg.  (==> zie mijn topic)


deze blijft dan enkele uren of soms ook enkele dagen maar naar mijn mening rijd de wagen normaal met de storing op de display.

verder meen ik ook soms een benzine geur te ruiken als ik de wagen koud start.(te rijk mengsel of slechte ontsteking?)

plof geluiden onder de motorkap heb ik nog niet gehad.

ik ben aan het wachten op mijn bestelling ik heb namelijk een uitlees computer van autel in bestelling.
ik hoop iets te kunnen vinden…. anders zal ik naar de dealer moeten.

ik heb de bobine nog nooit (moeten) vervangen. misschien dat dit voor mij ook al helpt.

ben benieuwd wat jou oplossing gaat zijn..

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2016 08:50 PM
  [ # 2 ]

Dat inhouden zoals je beschrijft is inderdaad wat de mijne ook doet. De uitlaatgasstoring heb ik dan weer niet. Vanmiddag even nieuwe bougies gehaald, die gaan er morgen of van het weekend in. Hopelijk heeft dit het gewenste resultaat. Ik laat het hier nog wel ff weten.

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 juni 2016 09:56 PM
  [ # 3 ]

Bij mij had nieuwe bougies de gewenste resultaat.

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2016 07:32 PM
  [ # 4 ]

Vandaag de bougies vervangen. Vonkafstand was bij de oude bougies vrij groot. Vanmiddag een stukje gereden om de vouwwagen even op te halen. Geen last gehad van hikken en/of inhouden… Vooralsnog dus positief. Ff in de gaten houden!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
Gepost: 12 juni 2016 04:41 PM
  [ # 5 ]

Sinds het vervangen van de bougies geen last meer van inhouden. De Xsara loopt weer lekker!
Bedankt voor het meedenken!

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook