1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Slecht remmen en meer
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 24 juli 2016 06:53 PM

Ik heb vandaag mijn radiateur vervangen.
Alleen ging er maar 4 liter koelvloeistof in?
.
Ik heb ook de remblokken vervangen voor. En ontlucht maar toch remt de dame heel slecht?.
Mij is wel opgevallen dat de blokken iets over het binnen randje van de remschijf komen.
Is dit erg? Of moet dit inslijten? .
En zodra de motor warm is rookt de dame naar olie.
En komt er ook damp vanaf. Straks even oliepijl checken.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 25 juli 2016 11:00 AM
  [ # 1 ]

Benieuwd naar die remmen.
Waarom ontluchten?
Wat heb je allemaal losgehaald om die blokken te vervangen?
Heb je een vacuüm ontluchter?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 01:26 PM
  [ # 2 ]

Links de remklauw ook vervangen. Dus ontlucht.
Rechts de remzuiger helemaal terug gedraaid ivm nieuwe remblokken.
Miss te ver terug gedraaid?.
Heb maar 1 of 2 keer ontlucht.
Stroomde glijk vloeistof uit.
Gewoon maar paar keer pompen?  Zodat de remzuiger goed komt?
Mij is wel opgevallen dat er op de remblokken.
Kleine puntjes zaten. Die nu dus ergens achter de remzuiger zitten. Uitstekende kleine rondjes.
Van 5 mm ofzo op elk blokje 1.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 25 juli 2016 03:25 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat het verstandig is om er iemand met iets meer kennis bij te halen. Het gaat wel om je remmen. Hoe heb je bv ontlucht? Kun je je procedure beschrijven? Die kleine nokjes moeten trouwens in de sleuf van je remcilinder vallen. Anders zit het blok scheef met alle gevolgen van dien.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 04:22 PM
  [ # 4 ]

Ik heb ze ontlucht Door de nippel open te draaien
Als het pedaal ingetrapt was. Vast gedraaid.  Pedaal op laten komen. En dit totdat er olie uit kwam.
En de blokken bevatten een rondje.
Als dit in de sleuf van de cilinder moet.
Hoe kan deze dan naar buiten draaien?
Dan houdt het blokje dat toch tegen?
Heb de cilinder met links en rechts gleufje van paar mm diep.
En in het midden een klein gaatje.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 04:33 PM
  [ # 5 ]

Hierbij de foto’s

Afbeelding Bijlagen
2016-07-25 15.28.45.jpg2016-07-25 15.32.44.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 04:35 PM
  [ # 6 ]

Ik kan niet dat puntje in de zuiger doen toch?
De zuiger draait toch ook naar buiten?

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 25 juli 2016 04:59 PM
  [ # 7 ]

Ok, ontluchten gaat dan goed. We het reservoir volgehouden neem ik aan? Dat puntje van het remblok valt in een van de twee sleufjes van de remzuiger. Zijn alle 4 de blokken wel hetzelfde? Of is binnen en buiten anders?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 05:16 PM
  [ # 8 ]

Het reservoir zat idd nog goed vol.
Net iets onder het maximum.
De remblokken zijn alle 4 glijk.
Ik zal idd voor de zekerheid even kijken of de nopjes in de gleuf zitten. Zo niet kan dit dan erg kwaad?.
Dien ik dat dan glijk goed recht te zetten?.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 25 juli 2016 05:32 PM
  [ # 9 ]

Als dat nokje niet goed zit gaat het remblok scheef zitten. Slecht remmen en eventueel vast zitten. Dus ja, dit is belangrijk.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 06:23 PM
  [ # 10 ]

Dit ga ik morgen even bekijken en zo nodig veranderen.
Ook dan weer ontluchten?.
En weet iemand of gelekt koelvloeistof op de
Bodem plaat oid ook kan gaan stinken en roken.
Bij warme motor?
De dame stinkt met motorkap open.
Als de motor draait. Lichte walm.
Olie pijl is prima.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 25 juli 2016 06:32 PM
  [ # 11 ]

Ontluchten is niet nodig, mits dit de vorige keer gedaan is. Een keer extra kan natuurlijk nooit kwaad.
Op de bodemplaat gaat dat niet stinken, maar misschien is het op de uitlaat gekomen? Het is wel agressieve olie, gaat door je lak heen. Direct schoonspoelen met veel water als je gemorst hebt!
Ik zou goed kijken waar de walm vandaan komt. Achter het blok op de uitlaat is een goede kanshebber. Wat voor blok is het trouwens?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 25 juli 2016 08:09 PM
  [ # 12 ]

Het is een v6 handgeschakeld. Rijdt bijzonder fijn.
Alleen was de radiateur lek. Deze dus vervangen.
En glijk de rembloken etc.
De geur en het walmen doet me denken aan olie.
Maar het pijl is nog op niveau. Dus lijkt me stug.
Hoop het niet want dan lekt het ergens.
Heb met een lamp geschenen. Zag wel wat
Achter onder de beruchte v6 kap. Tegen het schutboord aan als het ware.
Maar misschien is dat een klein beetje. En zat het er al maar viel me gister pas op.
Verder een hele fijne soepele snelle dame.
Met 176000 km ik ben zelf 27. En compleet citroën fan. Een echte citrofiel.
Mijn vader hielp altijd en wist alles.
Hij is helaas van ons heen gegaan 2 maanden geleden.
Nu wil ik graag zijn kunde van techniek voortzetten.
Maar ben wel voorzichtig en bang wil de mooie c5.
Juist beter maken. En niet kapot.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 26 juli 2016 05:56 PM
  [ # 13 ]

Vandaag gekeken en ontlucht het straalde eruit.
Hij remt nog wel wat moeilijk tenzij je hem vol intrapt. Kwestie van inbranden?

Er lekt wat doorzichtige vloeistof onder in het midden van de stoelen onder de auto. Geen kleur geen geur. Van de airco?

Mvg

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 juli 2016 06:32 PM
  [ # 14 ]

Lijkt een klepdekselpakking te zijn. Dat is goed op te lossen. Staan je bougies ook al onder de olie? Dan wordt het wel tijd wat te gaan doen.
Remt wat moeilijk kan ik vanaf hier niet beoordelen. Maakt het pedaal een grotere slag? Trekt de auto scheef? Zorg er iig voor dat dat nokje goed zit.
Vloeistof in het midden van de auto is iid van de airco, is volkomen normaal.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
shaneseagal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 26 juli 2016 07:15 PM
  [ # 15 ]

De nokken zitten voor zover ik kan zien.
De sleuven van de cilinder zitten mooi in het midden.
Bijna recht tegenover de nokken van de blokken.
Als je aan de buitenzijde kijkt. Dus dat zal wel goed zitten.
Hij remt wel af. Maar je moet echt goed doortrappen wil je ineens stil staan. Maar heb ook pas 3 km gereden ofzo.
Straks even 30 km rijden kijken hoe dat gaat.
Is er hier ook ergens een post of iets.
Voor een citroën ( c5 ) meeting?
Lijkt me wel een keer gaaf.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook