electronica probleem?
HSA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-09-2013

Gepost: 27 juli 2016 11:06 PM

Mijn berlingo hdi van 2001 heeft het volgende probleem.

Als ik het licht aan doe blijven de remlichten continue branden en bij het uitzetten met de sleutel uit het contact, loopt de motor gewoon door. Deze gaat pas uit als ik het licht uitdoe.

Als ik de rem intrap met licht uit, gaan alle dasboardlampjes aan.

wie heeft er een idee wat hier het probleem veroorzaakt?

mvg,
Harold

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 juli 2016 10:23 AM
  [ # 1 ]

harold er is niet in de afgelopen tijd, iets vervangen of aangepast aan het elektronische systeem?
BV een andere radio, verstralers, trekhaak,of weet ik veel wat.
ook geen andere lampjes gemonteerd. xenon ofzo.
of toevallig een verkeert lampje ergens vervangen, bv een eenpolige, waar een tweepolige in moet.je zal niet de eerste wezen.je maakt dan sluiting.

ja harold we moeten ergens beginnen. Geld uit geven kan altijd nog.  omdat het systeem erg gevoelig is op aansluiten van andere dingen, proberen we een indicatie te krijgen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 juli 2016 10:42 AM
  [ # 2 ]

Zo niet, dan lijkt mij het contactslot de eerste verdachte. Zoek maar eens hier op het forum naar “defect contactslot”, dan vind je tal van dergelijke elektronicapoblemen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RutgerDOW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 25-01-2014

- Berlingo Berlingo 1.6i 16V Multispace NF
Gepost: 28 juli 2016 02:07 PM
  [ # 3 ]

kortsluiting door kabelboom sabottage marter?

Profiel  
 
HSA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 03-09-2013

Gepost: 28 juli 2016 07:31 PM
  [ # 4 ]

Ik heb de einddemper vervangen omdat het laatste pijpje vd demper afgeroest was en daardoor de uitlaat zijn warmte in de achterbumper blies. Daar loopt een kabel vd verlichting naar de trekhaak. Misschien dat die te warm is geweest? Is trouwens geen beschadiging te zien.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook