total

Het grote dealer/garageóó> klaag/pluim-topic!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 15471

- 2CV Special
- Xsara 1.6 16v break
Gepost: 19 september 2006 08:53 PM
  [ # 151 ]
citroenc2 schreef:

maar zou wel een willen weten als meneer niet zou betalen wat er dan zou gebeuren want meneer heeft in feite een mondelinge afspraak voor 350 euro ConfusedConfused

Erg lang touwtrekken denk ik… Ik heb zelf zo’n situatie gehad in het verleden bij een niet nader te noemen CitroŽn garage in Leeuwarden. Door mijn eigen naÔviteit had ik de prijsafspraak vrij vaag gehouden. Tijden de gehele klus had meneer totaal geen idee waar het op zou uitkomen, maar “het zal wel mee vallen”.... Dat deed het dus totaal niet.

Uiteindelijk heb ik uiteraard betaald, de rekening klopte, alhoewel een aantal uitgevoerde zaken vrij dubieus waren. Maar van afzetterij viel niets hard te maken. Van een onbehoorlijke bahandeling wel. Tja, je doet er weinig aan.
Gelukkig doe ik nu vrijwel alles zelf en heb ik een zeer betrouwbaar adres in Roden gevonden.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 12571

Gepost: 19 september 2006 08:56 PM
  [ # 152 ]

vaak is het vaak denk ik maar hier is echt een prijs enz ik weet niet of er hier ook rechtgeleerde zijn die dit weten maar het lijk mij dat de garage aan het kortste eind trek Confused

Profiel  

beerpeet
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 2923

- BX 16 RS
Gepost: 19 september 2006 09:10 PM
  [ # 153 ]
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:

maar zou wel een willen weten als meneer niet zou betalen wat er dan zou gebeuren want meneer heeft in feite een mondelinge afspraak voor 350 euro ConfusedConfused

Erg lang touwtrekken denk ik… Ik heb zelf zo’n situatie gehad in het verleden bij een niet nader te noemen CitroŽn garage in Leeuwarden. Door mijn eigen naÔviteit had ik de prijsafspraak vrij vaag gehouden. Tijden de gehele klus had meneer totaal geen idee waar het op zou uitkomen, maar “het zal wel mee vallen”.... Dat deed het dus totaal niet.

Uiteindelijk heb ik uiteraard betaald, de rekening klopte, alhoewel een aantal uitgevoerde zaken vrij dubieus waren. Maar van afzetterij viel niets hard te maken. Van een onbehoorlijke bahandeling wel. Tja, je doet er weinig aan.
Gelukkig doe ik nu vrijwel alles zelf en heb ik een zeer betrouwbaar adres in Roden gevonden.

Ach, zo heb ik ook een keer de handremkabels van m’n CX (ergens anders) laten knutselen voor 625 euro en na wat gebakkelei voor 500 euro zwart. Vraag van tevoren: “mag het wat kosten?”. Antwoord: “Ehm, ja, natuurlijk”. 3 maanden later heeft Dibert Ketting ze echt vernieuwd voor 125 euro. Wat doe je er aan?

Edit:
Dit is een beetje overdreven, deze meneer, waar ik m’n CX gekocht heb, heeft ook wat laswerk aan de bodemplaat verricht en er een APK opgegooid, maar volgens zijn zeggen was hij tenminste 1,5 dag beziggeweest met het inkorten (!) van de handremkabels. Twee maanden later stortte m’n CX in (hd-leiding lek) en heb ik ‘m maar een deelrestauratie laten geven.

Profiel  

Mulder
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 5107

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 september 2006 10:08 PM
  [ # 154 ]

Even een pluim voor Wil Wijnhoven in Boxmeer. Kwam vanmiddag bij hem aanrijden voor een nieuwe reserveband, en liet hem ook nog even naar een snerpende V-snaar kijken. De V-snaar bleek niet goed te lopen vanwege een kapotte dynamo, die ie op vrijdagmiddag vlak voor sluitingstijd en ondanks mijn warme motorblok (auw) nog even vervangen heeft voor een gereviseerd exemplaar uit een serie 2 CX. Alles doet het weer zoals het hoort.

Zo Wil, bij deze dus.  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

citrus
> 100 berichten
RankRank
Totaal Aantal Posts: 111

Gepost: 30 september 2006 01:49 PM
  [ # 155 ]

hegru

Eindelijk eens tijd om de octopus (spin) te laten vervangen en direct maar de distributieriem te vernieuwen. De octo had een lekje dat langzaam aan groter en groter werd. De ditributieriem zat er al weer 70000 km op. Of al een flink aantal jaren dus al dan niet preventief aan vervanging toe. 

Op naar Hegru na alle goede berichten hier.
En ik ben inderdaad zeer tevreden weer naar huis gereden.
Eerst nog een fles LHM meegekregen bij het maken van een goede afspraak. Onderweg ging er al een lampje branden dat de groene olie bijna op was. En een leenauto voor de dag zelf.

Voor 300 euro dit alles laten doen. Ik zeg: DIT IS EEN PLUIM TOPIC.

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 428

Gepost: 04 oktober 2006 01:55 PM
  [ # 156 ]
exroosje schreef:

Mijn ervaringen tot nu toe met Ctiroen dealers (van recent tot verder in het verleden)
- Auto Emerpark Breda : Grote garage die qua service klein gebleven is. Oftewel prima aftersales organisatie. Geschilpunt over auto naar tevredenheid opgelost, garantie wortd hier ruim uitgelegd. Hier blijf ik, ook al woon ik in den Haag

Gisteren 2 maanden na afloop garantie bij Emerpark langsgereden met een 3-tal puntjes (klapperende ophanging, krakend stuur en trillende remmen), zaken die op zich tijdens de garantie perode al wel eens besproken waren.
De ophanging was eerst afgedaan als doen ze allemaal, maar nu toch de stabilisator voor gedecteerd als veroorzaker en vervangen/vastgezet. Trillende remmen zonder discussie schijven en blokken vervangen. Stuurwiel : Door mij meegenomen vervangend stuurwiel geplaatst. Eerder is hier al de com2000 en stuurnaaf aangepakt zonder resultaat.

Dit alles zonder over kosten te praten (terwijl mn de remmen ook utigelegd kunnen worden als slijtage onderdelen). Ben dus wel blij.

Ik heb het al eerder gezegd: De garantie /service afhandeling van Emerpark is HELEMAAL TOP

Enige wat ik evt kan opmerken over deze punten dat pas na enig aanhouden ze echt opgelost zijn. Deze klacht hoor ik ook van anderen over garages in het algemeen, door de vergaande standaardisering leveren ze een bijdrage aan de oplossing van een probleem ipv het probleem op te lossen. Ofwel je klaagt ergens over en ze doen iets waarvan ze denken dat het het probleem oplost maar verzuimen te verifieren of het echt opgelost is.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Verbruik 9,2l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

beerpeet
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 2923

- BX 16 RS
Gepost: 05 oktober 2006 03:13 PM
  [ # 157 ]

En een pluim voor Citroen Van Oord te Utrecht. Hebben jarenlang mijn BX-en onderhouden, nu hebben ze voor ‘t eerst de APK van mijn CX gedaan.

Zijn wel streng (haarscheurtjes in banden is afkeur, discutabel is of je ‘t karkas van de banden wel/niet kunt zien).

De pluim vanwege:
- Oude APK papieren waren weggegooid terwijl ik die altijd bewaar. Op mijn verzoek uit de papierbak gevist en aan me opgestuurd.
- Had ze gevraagd dynamo en accu te checken vanwege brandend acculampje. Accu is ongevraagd vervangen, maar om die reden wel 25% korting. Evt. kon ik de oude terug laten plaatsen, maar ik wilde toch al een nieuwe accu Wink

Profiel  

Johan*
< 100 berichten
Rank
Totaal Aantal Posts: 44

Gepost: 05 oktober 2006 08:30 PM
  [ # 158 ]

Ik peilde vandaag voor het eerst na de kleine beurt weer m’n motorolie staat het peil ruim 2cm boven het maxium Shocked  Dus snel de zuigemmer uit m’n servicebus gehaald en er ruim 1 liter olie uitgehaald… Dit vind ik dus echt niet kunnen voor een Citroendealer. Minpunten voor Kruisheer dus!!!!!

Groeten Johan

EX-Mini driver with a dailly CitroŽn Saxo

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 9232

Gepost: 05 oktober 2006 08:36 PM
  [ # 159 ]
Johan* schreef:

Ik peilde vandaag voor het eerst na de kleine beurt weer m’n motorolie staat het peil ruim 2cm boven het maxium Shocked  Dus snel de zuigemmer uit m’n servicebus gehaald en er ruim 1 liter olie uitgehaald… Dit vind ik dus echt niet kunnen voor een Citroendealer. Minpunten voor Kruisheer dus!!!!!

Groeten Johan

En wat zeiden ze ervan bij Kruisheer?

Profiel  

Johan*
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2006 08:39 PM
  [ # 160 ]

Weet niet na 5 uur zijn er geen monteurs meer daaro en die verkopers hebben er toch de balle verstand van, bel morgen wel.

Groeten Johan

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 714

- 2CV 6 Club
- C5 1.8 (fase 1) difference2
Gepost: 15 november 2006 05:09 PM
  [ # 161 ]

Heb mn eendje bij diverse garages in onderhoud gehad. Je beleeft wat zeg.

Eend destijds gekocht bij Duckhunt. Service enzo was prima. Later bijzonder negatieve ervaringen gehad toen ze Burton Car Company werden. Een Burton zou ik er wel naar toe durven brengen maar de liefde voor de eend is er echt helemaal weg. Als ik nu mn 3 kleuren rood zie aan ťťn kant van mn eendje doet het nog steeds pijn Sad
Zie hier:   Halverwege die pagina mn verhaal (onder naam Tweceve).

Laatste keer met mn eend in Soest geweest (weet naam garage niet meer). Eend prima geholpen maar de prijs was ronduit schocking. Later op een bruiloft sprak ik een andere eendrijder. Die had dezelfde ervaring. Hij (en ik ook!) had goede ervaring met Custom Classics in Ede. Aardige gozer, kennis van zaken en normale prijzen.

Toen ik nog in Stroe (Veluwe) woonde mn eendje altijd in onderhoud bij Garage Blotenburg. Die kan een eend (citroen) met z’n ogen dicht repareren. Hij zegt geen boe of ba maar maakte wel je autootje.  Laughing
kHeb het meegemaakt dat mensen problemen met een Xantia hadden waar niemand achter kon komen wat het was. Uiteindelijk waren ze naar die Blotenburg toegestuurd. Echt een dik uur rijden voor ze.

Voor 16 dec. moet mn eendje APK. Verwacht -afgezien van de achterremmen-  niet veel bijzonders. Aangezien in de wijde omtrek van Houten/Utrecht er geen fatsoenlijke eendenboer zit, denk ik er toch hard over mn eend in Stroe of Ede te laten APKen. Alleen vergt dat logistiek nogal wat.

Profiel  

EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 4176

- C5 Break Exclusive 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 15 november 2006 10:30 PM
  [ # 162 ]

Een goede garage moet je koesteren (echt waar).

Gun die eigenaar/garagehouder van die goede garage de inkomsten. Is de kans dat je er later weer terecht kunt ook een stuk groter!
Ik neem er tenminste de logistieke problemen wel voor lief.

Profiel  

Handjes
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts: 1557

- 2CV 2cv6 Special
- C4 C4 Coupé VTR+
Gepost: 16 november 2006 01:21 AM
  [ # 163 ]

Een betrouwbaar en goed APK-station (en garage) voor regio Utrecht: LeenAPK in Gouda.

Profiel  

Johan*
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 november 2006 02:53 PM
  [ # 164 ]
mpostma schreef:
Johan* schreef:

Groeten Johan

En wat zeiden ze ervan bij Kruisheer?

Dit is netjes opgelost, ze hebben gratis geprobeerd om m’n aandrijfas weer stil te krijgen (nieuw vet erin) dat dit niet heeft mogen baten is weer een ander verhaal maar okť.

Groeten Johan

Profiel  

Jojoman
< 100 berichten
Rank
Totaal Aantal Posts: 77

Gepost: 17 november 2006 01:56 PM
  [ # 165 ]

Tot nu toe ben ik nog heel tevreden over Wout Weterings nabij Surhuisterveen.
Ruim een maand geleden de xsara hier gekocht en heel netjes afgeleverd. Tot nu toe nog geen storing oid gehad terwijl de auto in de afgelopen 4 jaar bijna niet gereden had.

Voorlopig pluimpje dus, moet zich eigenlijk nog bewijzen

Maar aardige vent, geen poespas e.d. en dat vind ik wel prettig Smile

Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)

Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen

Profiel  

© Citroën-Forum.com 2003 - 2010 | adverteren | Version 2.1.2 (20091002) |