1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
LPG mengstuk
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2008 01:28 PM
  [ # 14 ]

Feit blijft dat de keelstukken van GMS direct op de Carb de beste weg zijn. Ik rijdt er ook mee en heb geen enkele vermindering in vermogen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 december 2008 02:08 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

Feit blijft dat de keelstukken van GMS direct op de Carb de beste weg zijn. Ik rijdt er ook mee en heb geen enkele vermindering in vermogen.

Dat riep ik 7 berichten geleden dus ook al. Maar kennelijk moet men het wiel weer opnieuw uitvinden Confused

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 december 2008 03:28 PM
  [ # 16 ]

Jajaja en het verbruik was 1 op 9! tijdens de vakantie naar france sud. Uren lang 130-140 greden….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 27 december 2008 07:07 PM
  [ # 17 ]

Ik heb zo’n mengstuk opgehaald bij Citroclassique. Uitgebreid getest en de motor loopt inderdaad prima op LPG en op benzine. Het inhouden is verdwenen. Met mijn intussen opgedane kennis omtrent hoe LPG werkt, nog een laatste poging gedaan met mijn zelfgemaakte mengstuk. Dit verder bewerkt en een betere venturi gefreesd. Zie de laatste 4 foto’s in de link.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YUP4KE6O

Daar zie je het “oude” mengstuk, het door Waterman geadviseerde mengstuk (met het schotje erin), en mijn zelfgemaakte mengstuk (met het kelkje). Grappig trouwens hoe “mijn” mengstukje verandert van foto 1 naar 9.

Met mijn zelfgemaakte mengstuk heeft de motor het meeste vermogen, zowel op benzine als op gas. Dat voel je bij flink accellereren. Maar bij rondsukkelen in het dorp voel je kleine haperingen op LPG. Dit komt omdat de motor dan te weinig vacuum trekt (door de grotere doorlaat).

Conclusie: Leuk geprobeerd, maar het mengstuk met het schotje is voor onze auto’s de beste. Mooi oppakken, voldoende vermogen, en geen horten en stoten op benzine.

Ik weet dat dit al bij een aantal forummers bekend was. Voor degenen die nu een soortgelijk probleem hebben met hun auto: Bespaar je de moeite van zelf experimenteren, en monteer zo’n LPG-mengstuk.

groeten en een goed 2009
Andries

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 december 2008 07:33 PM
  [ # 18 ]

Goed bezig Andries!! Een beetje eigenwijs moet je zijn!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 27 januari 2009 01:52 PM
  [ # 19 ]

In je foto-album (lpg-mengstukken5 ) staat rechts het juiste mengstuk voor de DS. Ik neem aan dat je een DX4 motor hebt met een Weber 28/36 DMA4 carburatuer. De 3 pijpjes moeten boven de hoofdsproeiers zitten en dan krijgt ook de benzine voldoende lucht.
Let wel op dat je de lucht inlaten goed recht boven de sproeiers monteerd anders klemt je choke klep.
Ik heb bij de mijne een deel afgevijld zodat de choke klep mooi erlangs kan .

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 11 maart 2010 09:53 PM
  [ # 20 ]

Sinds onze vakantie in Zwitserland is dit ook voor ons een probleem geworden, met name doordat daar nauwelijks LPG te krijgen is. Ik heb in Nederland een keertje de luchtslang losgehaald en een paar kilometer op benzine gereden zonder dat deze bij de 2e trap inhield, wat dus aangeeft waar het probleem zit.
Nu lees ik dit topic en zie ik hier al die foto’s van keelstukken maar hoe ziet het er uit als het gemonteerd zit ? Hoe hebben jullie de luchtslang weer dicht gekregen ? Moest de luchtslang verder ingekort worden ?
Welke maten heeft dat keelstuk voor op de carb ?

Alvast vriendelijk dank, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 maart 2010 11:58 AM
  [ # 21 ]

Het juiste keel stuk, met die gaatjes bovenop past precies op de tweetraps weber. De top van dat keel stuk is weer precies de maat van de weber zodat de luchtslang er perfect oppast. Tussen lucht filter en carbu zit dat zwarte deel. daar moet een randje van 1 cm afgesneden worden en het past weer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook