1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Zij clignoteurs niet aanwezig; was dit standaard op serie 2?
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 31 oktober 2009 11:03 AM

Op zoek naar een nieuwe Cx heb ik er een op het oog die op de spatborden voor geen clignoteurs heeft. Als ik zo op het internet surf hebben ze dat wel allemaal. Was dit standaard?

Misschien is het een ex schade auto? En zijn er ooit serie 1 spatborden bij herstel gebruikt?

Wie weet hier miscchien iets meer van?

Gr. Mike

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 oktober 2009 12:15 PM
  [ # 1 ]

Voor zover ik weet waren die knipperlichten alleen verplicht als er een trekhaak aanwezig is in Nederland.
Mijn Franse CX heeft ze niet maar weer wel een trekhaak. Ik weet ook niet hoe dat precies zit hier in Frankrijk.

Serie 1 spatborden zijn anders dan serie 2 spatborden (eigenlijk ook meteen het enige verschil in plaatwerk), dus dat lijkt me sterk.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 oktober 2009 12:27 PM
  [ # 2 ]
garagestmarien schreef:

Voor zover ik weet waren die knipperlichten alleen verplicht als er een trekhaak aanwezig is in Nederland.
Mijn Franse CX heeft ze niet maar weer wel een trekhaak. Ik weet ook niet hoe dat precies zit hier in Frankrijk.

Serie 1 spatborden zijn anders dan serie 2 spatborden (eigenlijk ook meteen het enige verschil in plaatwerk), dus dat lijkt me sterk.

Ja die verplichting klopt wel maar zouden al die clignoteurs er bij de dealers opgeschroefd zijn? Mijn vorige CX had links wel een clignoteur en rechts niet. Kwam ik pas na een half jaar achter duuhh.

Bleek het scherm rechts eens vervangen te zijn geweest. Bij de eerste beurt destijds laten herstellen overigens.

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

Gepost: 31 oktober 2009 12:32 PM
  [ # 3 ]
Profiel  

Gepost: 31 oktober 2009 12:34 PM
  [ # 4 ]

Aan dit soort lokale eisen werd/wordt meestal door de importeur voldaan, al kan ik me voorstellen dat het ook af-fabriek te bestellen was.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 oktober 2009 12:43 PM
  [ # 5 ]

Ik geloof niet dat de dealers die er zelf op gezet hebben…

Ze zitten eigenlijk allemaal wel op dezelfde plek, tenmiste die ronde dan.

Mijn CX komt uit Duitsland, daar zitten ze ook op. En ik heb geen trekhaak.
De mijn komt wel uit 89 dus het is wel een hele late.

Ik dacht eigenlijk dat het in Nederland altijd verplicht was. Misschien in NL standaard vanaf een bepaald bouwjaar? Dat alleen een vroege serie 2 het nog niet standaard had.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 oktober 2009 01:16 PM
  [ # 6 ]

op mijn 2 dames uit Fr. zitten ze niet (ook geen trekhaak).
dacht inderdaad dat de (meeste) franse CX-en ze inderdaad niet hadden, relatie met de trekhaak weet ik niet. de meeste export CX-en (lees: de markt buiten Fr.) hebben ze dacht ik dan weer wel, dit los vd trekhaak.
als ze er niet op zitten, is de kabelboom er wel op voorbereid. stekkertjes liggen gewoon binnen (in ieder geval bij mijn serie 2 heb ik ze sowieso al zien zitten, serie 1 zou ik even moeten kijken).

de specifieke uitsparing in het scherm is niet een gewoon rondje, maar heeft daarbij ook 2 kleine uitsparingen voor de lipjes die hem op z’n plek klemmen. dus die zit er dan i.p. af-fabriek, dus altijd op de zelfde plek.
zelf een rond gaatje boren lukt overigens ook wel.

heb nog wel een setje serie 2 liggen voor als je ze mist hoor Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 31 oktober 2009 09:06 PM
  [ # 7 ]

Die van mij is van 6-1987 en heeft geen knipperlichten. Komt ook uit Frankrijk, en heeft ook geen trekhaak.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 31 oktober 2009 10:58 PM
  [ # 8 ]

[
heb nog wel een setje serie 2 liggen voor als je ze mist hoor Wink

Dankje, hou het in gedachte! Vind ‘t ook wel puur staan. Het viel me opeens gewoon op. Dit is wel een NL auto met een 87-er orig. kenteken.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7609

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 november 2009 12:51 PM
  [ # 9 ]

Mij viel het opeens ook op tijdens het technische evenement van de CX club, vorige week. Heel veel serie 2’s hebben rondje zijlampjes. Die van mij (Franse import) niet. Met steeds meer achteraf geimporteerde CX-en zit ik me af te vragen hoe dit nu zit. In Nederland is het alleen verplicht bij de aanwezigheid van een trekhaak, in Italie en Zweden zijn ze sowieso verplicht. Geen idee hoe het in Duitsland zit. Bij TresBeau staat een spaanse CX zonder trekhaak, die heeft de zijlampjes ook.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 november 2009 01:02 PM
  [ # 10 ]

En dan is er nog het verschil van plaats. Voor of achter het wiel, zal ik maar zeggen.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 november 2009 01:22 PM
  [ # 11 ]
garagestmarien schreef:

En dan is er nog het verschil van plaats. Voor of achter het wiel, zal ik maar zeggen.

alleen achter het wiel is de standaard plek. daar zit dan af-fabriek de opening.
ik dacht: in Fr. zonder, tenzij trekhaak. export (dus alles buiten Fr.) is dan met.
tenzij ....... ?

er zijn wat na geplaatste lampjes, inderdaad soms voor het wiel, allemaal naar eigen inzicht/voorkeur van de eigenaar / garagist.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 01 november 2009 01:22 PM
  [ # 12 ]

Mijn Franse serie 1 uit 82, met ooit een trekhaak, heeft geen zij-clignoteurs. Gelukkig maar. Want ik vind het er niet uitzien. Gisteren in Raamsdonksveer gezien, dat een (als ik het goed heb gehoord) Belgische serie 1 ook zij-clignoteurs heeft in verband met trekhaak. Het zit ‘m denk ik niet in serie 1 of 2, maar in de keuringseisen in verband met trekhaak en is mijn auto de dans ontsprongen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 november 2009 01:33 PM
  [ # 13 ]

Volgens mij is dit wel de meest voorkomende plek:

Origineel Duitse auto, zonder trekhaak.

Soms zie je ook ipv een rond knipperlicht een soort horizontaal liggende ovale lampjes. Die zie je meestal weer voor het wiel geplaatst.

Profiel  

Michiel1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103

- Xantia 2.0 16v Break
Gepost: 01 november 2009 01:38 PM
  [ # 14 ]

Zo’n ovaal lampje heb ik dan weer in de auto in mijn avatar, een origineel Hollandse met trekhaak.

De auto die ik vorige maand uit Frankrijk heb gehaald heeft geen zij-clignoteurs, en geen trekhaak.

Afbeelding Bijlagen
PICT2247.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Son como niños, pero sin como

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 november 2009 02:06 PM
  [ # 15 ]
Michiel1 schreef:

Zo’n ovaal lampje heb ik dan weer in de auto in mijn avatar,

Die had ik ook altijd op mijn serie 1 CX-en en vind, als het er dan toch op moet, deze mooier dan die rondjes, hoewel die rondjes beter staan op een serie 2, vind ik.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook