Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (31)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (271)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
C4(99999)
In Mulhouse is kort geleden een bescheiden mijlpaal bereikt: in de fabriek van PSA aldaar werd de vijfhonderdduizendste C4 van de huidige generatie geproduceerd. De gelukkige koper van dit exemplaar kreeg de sleutels van de C4 door niemand minder dan raceheld Sébastien Loeb overhandigd.
De huidige C4 is sinds 2010 in productie. Met het half miljoen geproduceerde units van dit model is het totaal aantal C4’en - in verschillende modelvarianten - dat tot nu toe geproduceerd is de twee miljoen ruim geproduceerd! Getallengek als we zijn hebben we nog wel een paar cijfers voor je klaar: in de fabriek te Mulhouse (de grootste private onderneming in de Elzas met werkgelegendheid voor zo’n 7500 mannen en vrouwen - zijn in totaal ruim elf miljoen auto’s van de PSA-groep geproduceerd.
De C4 zelf is niet heel lang geleden nog een keer opgefrist. Wij vinden het nog steeds een erg leuk model dat met de driecilinder PureTech-motoren en viercilinder BlueHDi’s nog altijd relevant is. Natuurlijk is de concurrentie moordend, maar de C4 biedt nog altijd een eigenzinnig, comfortabel en luxe antwoord!
Bron: Persbericht Citroën Nederland, beeld: Citroën Communication