Jouw Citroën wil naar Le Citron Presse’


Jouw Citroën wil naar Le Citron Presse’

Twijfel je nog steeds over deelname aan Le Citron Pressé 2015? Of het wel goed voor je auto is? Of het niet te duur wordt? Wij bewijzen dat Le Citron Pressé goed is voor jouw Citroën: hij wordt gekeurd, lekker losgereden en zo nodig door de ANWB Wegenwacht gerepareerd. We stellen je zelfs een korting op het inschrijfgeld voor!

December staat voor de deur, de tijd van plannen maken voor het volgend jaar en de tijd van verlanglijstjes. Heb je er weleens bij stilgestaan dat jouw Citroën ook een verlanglijstje heeft? Hij wil onderhoud en dat laat hij met gepiep en gekraak merken. Hij wil ook avontuur en dat laat hij merken door op lange vakantieritten de motor extra soepel te laten draaien. Jouw Citroën wil echter nog meer avontuur: hij wil naar Le Citron Pressé 2015. “Huh, wil mijn Citroën dat? Valt hij daarbij niet uit? Slijt hij daarvan niet overmatig?”

Het is een hardnekkig misverstand – jawel, dat lees je goed: een misverstand - dat Le Citron Pressé slecht zou zijn voor je Citroën. Zeker, de rally is intensief, dus je auto moet in goede conditie verkeren. Le Citron Pressé is echter geen racewedstrijd. Dat kan ook niet, want de rally vindt op openbare wegen plaats, tussen ander verkeer. Nadat het halve deelnemersveld in 2013 in de modder vastgezeten had, was Gies’ reactie: “Dachten jullie nu echt dat ik bij het uitzetten van de rally mijn C6 over zo’n weg gejaagd zou hebben?” Dat is een mooie reality check, zowel bij twijfel onderweg als bij twijfel over inschrijving. Want zeg nou zelf, als initiatiefnemers Sees en Gies er hun C6 aan wagen, de Citroën die het duurste onderhoud verlangt sinds de SM, dan kun jij toch ook meedoen met je Ami, Dyane, GS, AX, BX, ZX, Xantia of C2?

De voorgaande alinea is overtuigend, hè? Vind je van wel, dan kun je je inschrijven voor de sportklasse en zie je af en toe een kasseienstrook of een bosweg op je route. Vind je van niet, dan schrijf je je toch gewoon in voor de toerklasse? Daarbij blijf je gegarandeerd op asfalt en heb je dus helemaal niets te vrezen, nog geen spatje modder!

“Ja, maar… Ook al blijf ik op asfalt, is mijn Citroën wel goed genoeg?” Tijdens Le Citron Pressé leg je een behoorlijke afstand af en rijd je intensief, met veel draaien en keren. Eigenlijk is dat net zoals je er tijdens de zomervakantie bepakt mee door de Dordogne of door de Ardèche rijdt. Als jouw Citroën goed genoeg is voor een bergachtige zomervakantie, is hij ook goed genoeg voor Le Citron Pressé. En hoe je dat zeker weet? Op 25 april vindt bij Gert de Jong Automobielen in Aalsmeer de technische keuring plaats. ANWB-Wegenwachters Henk en Yuri zijn daar ook om je onderhoudstips te geven. Die voer je zelf uit of je laat ze bij een van de sponsoren Gert de Jong Automobielen, Harry Martens Limmen of Garage Johan Oldenhage uitvoeren. Zo begint je Citroën in de best mogelijke conditie aan Le Citron Pressé. Mocht er onderweg toch wat kapotgaan, dan moet het wel heel gek lopen, willen de magiërs van de ANWB Wegenwacht dat niet kunnen repareren. Dat je samen met andere rijders van jouw model Citroën voor voldoende onderdelen zorgt, is vanzelfsprekend. Zo heeft jouw Citroën bij de finish op zaterdag 16 mei een betere conditie dan bij de keuring op 25 april en zo is hij dus pas écht klaar voor de vakantierit die je toch al wilde maken!

Nu jouw Citroën Le Citron Pressé bovenaan zijn verlanglijstje heeft staan, wordt het tijd om deze ook op jouw verlanglijstje te zetten. Zelfs als dit het budget van Sint of Santa te boven gaat, is er een oplossing. Zoek je (co-)piloot buiten je eigen gezin, zodat het inschrijfgeld over twee verlanglijstjes verdeeld wordt! Er is nog een mogelijkheid om op het inschrijfgeld te besparen: dankzij sponsor Garage Johan Oldenhage kunnen de eerstvolgende vijf equipes zich met €100 korting op lecitronpresse.nl inschrijven, als geen van tweeën aan een van de edities 2011-2014 heeft deelgenomen en als zij hier melden waarom zij die korting verdienen. Laat die korting niet lopen, zorg dat je er snel bij bent!

tekst: waterman en RensKorevaar, foto’s: par eXeMple!

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook