Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (40)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (272)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
Stemt Citroën!

De Fransen mogen op 22 april en op 6 mei naar de stembus om in twee ronden een nieuwe president te kiezen. Bij presidenten horen parades en bij parades horen autos, in Frankrijk gelukkig Citroëns. Om de band tussen presidenten en ons merk te benadrukken, organiseert Citroën een opmerkelijke tentoonstelling in C42, waaraan ook een verkiezing verbonden is. Stemt allen Citroën!
Op 9 maart opent in C42, Citroëns toonzaal aan de Champs-Elysées in Parijs, een bijzondere tentoonstelling: Votez Citroën!, oftwel: Stemt Citroën!. De tentoonstelling duurt tot midden juni, zodat zij samenvalt met de Franse presidentsverkiezingen. Zo kunnen de Fransen niet alleen kiezen wie er de komende jaren in het Elysée-paleis mag wonen, maar ook welke Citroën op nummer 42 aan de Champs-Elysées hun het best bevalt. Daarbij gaat het niet om zomaar een paar Citroëns, maar om presidentiële Citroëns.
De geschiedenis van de presidentiële Citroëns begint in 1954, wanneer toenmalig President René Coty twee Traction Avant 15/6 H van speciale carrosserieën laat voorzien. Ook President Charles de Gaulle stelt zijn vertrouwen in Citroën, eerst in de Traction en direct na zijn verschijning in de DS. In 1968 laat Charles de Gaulle een speciale DS Présidentielle tekenen door Robert Opron en bouwen door Henri Chapron. Groot en majesteitelijk is hij, maar of hij ook mooi is, daarover verschillen de meningen. Het gerucht gaat dat Charles de Gaulle er zelf niet erg enthousiast over was. Zijn opvolger, Georges Pompidou, was dat zeker niet. Hij liet in 1972 de hier afgebeelde SM Présidentielle bouwen, die wel als geslaagd mag worden beschouwd. De SM zou nog door vele presidenten na hem worden gebruikt: door Valéry Giscard dEstaing, François Mitterand en Jacques Chirac. Chiracs grootste momenten zijn samen met Citroëns op fotos vastgelegd. Op de avond van zijn eerste verkiezingsoverwinning reed hij in zijn toen al niet meer zo heel jonge CX Prestige al wuivend door Parijs. Bij zijn afscheid van het Elysée vertrok hij in zijn C6 en werd hij uitgezwaaid door Nicolas Sarkozy. Ook Sarkozy heeft een Citroën C6 als presidentieel voertuig.
We doen hier niet aan politiek, dus we willen niet speculeren wie de volgende president van Frankrijk wordt en in welke dienstwagen hij zich zal verplaatsen. Terwijl de Fransen naar C42 moeten gaan om op de mooiste presidentiële Citroën te stemmen, kunnen wij dat in dit topic doen.
bron: Automobiles Citroën, redactie: RensKorevaar