Citroen nieuws per model
- Citroen (Grand) C4 Picasso (16)
- Citroen 2CV (38)
- Citroen Adverteerders (2)
- Citroen Ami (7)
- Citroen Autosport (27)
- Citroen AX (7)
- Citroen Axel (4)
- Citroen Berlingo (11)
- Citroen Bevriende organisaties (3)
- Citroen BX (10)
- Citroen C-Elysée (2)
- Citroen C-Zero (9)
- Citroen C1 (5)
- Citroen C2 (3)
- Citroen C3 (18)
- Citroen C3 Picasso (5)
- Citroen C3 Pluriel (6)
- Citroen C35 (2)
- Citroen C4 (1928-1932) (1)
- Citroen C4 (2004-heden) (33)
- Citroen C5 (21)
- Citroen C6 (1928-1932) (3)
- Citroen C6 (2005-2012) (8)
- Citroen Citroën-organisatie (1)
- Citroen Concept Cars (32)
- Citroen CX (31)
- Citroen DS 3 (35)
- Citroen DS 4 (11)
- Citroen DS 5 (14)
- Citroen DS 7 (4)
- Citroen DS-nieuws (5)
- Citroen Dyane (2)
- Citroen Evasion (2)
- Citroen Evenementen (351)
- Citroen Forum (58)
- Citroen Garages (14)
- Citroen GS/GSA (10)
- Citroen HY (2)
- Citroen ID/DS (40)
- Citroen Jumper (2)
- Citroen Jumpy (16)
- Citroen Nederlandse clubs (1)
- Citroen Overig (271)
- Citroen Panhard (2)
- Citroen Saxo (1)
- Citroen SM (16)
- Citroen Traction Avant (14)
- Citroen Visa (8)
- Citroen Xantia (6)
- Citroen XM (11)
- Citroen Xsara (2)
- Citroen Xsara Picasso (1)
93ste Autosalon van Brussel
Traditiegetrouw wisselt het grootste Belgische autosalon om het jaar eens van autos naar bestelwagens. Dit jaar waren het de bestelwagens die terug aan de beurt waren. Maar waarom ga je dan als gewone particulier toch naar het Salon omdat de personenwagens er natuurlijk ook nog zijn een compromis noemen we zoiets.
Het Autosalon van Brussel, gehouden in de Eeuwfeestpaleizen op de Heizel is goed voor een kwart van de jaarlijkse autoverkoop in België. Autoconstructeurs halen dan ook alles uit de kast om hier hun autos te slijten, want een goed salon is een goed jaar. Er zijn tal van Europese en zelfs wereldprimeurs en ook enkele mooie conceptcars. Voor ons eigen merk is dat dan de prachtige Divine DS, die bij de bezoekers op veel belangstelling kan rekenen. Ook de vernieuwde C4 maakt hier zijn Europese premiére mee. Huyndai stelt zijn nieuwe i30Turbo voor, Audi hun A1, Fiat hun Doblo Panorama en ga zo maar verder. Ook indrukwekkend is de nieuwe Renault Espace, veel meer luxe en uitstraling dan zijn voorouders, ook wel een tintje Vel Satis, als dat maar goed komt.
De stands gaan van simpel tot minder simpel, maar de extravagantie is er toch duidelijk uit, je merkt toch wel dat het geld niet meer naar buiten wordt gesmeten. Wil je informatie, dan vraag je die aan een van de bevallige verkoop(s)ters en dan krijg je wel mee wat je wou, maar ze vragen toch ook wel jou gegevens, welke auto je nu hebt enzoverder. De tijd dat je met 10 zakken vol brochures en posters naar buiten ging is gepasseerd.
De stand van Citroën (meer dan een half paleis) is duidelijk opgesplitst, links de bedrijfsvoertuigen, rechts een stuk personenwagens van Citroën, en dan de donkere, sjiekere DS-sfeer-hoek, waar de DS modellen staan te blinken en op veel aandacht kunnen rekenen. DS3 is duidelijk nog altijd heel geliefd bij jong en minder jong. Bij de ‘Citroëns’ vallen vooral de C1 en de Picasso’s in de smaak, stoelen worden verschoven, uitgeklapt en ingeklapt en het stuurwiel en versnellingspook mogen vele handjes kussen. Ideaal om hier eens de verschillen tussen verschillende merken te zien, maar misschien kunnen we daar nog eens een uitgebreid testverslag van maken… want niet alle 7-zitters zijn even goed bekeken.
Je kan nog op de Heizel terecht tot 25 januari, inkom voor volwassenen is 13 euro (25 euro als je de trucks er nog bij wil)
reageren kan hier
foto: Kris de Vlaminck
tekst: demuywo