225 van de 225
« Eerste  < Vorige 223 224 225

CX niet-EMS 340pk+/580Nm+ v4? p225
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7078

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 december 2025 10:15 PM
  [ # 3361 ]

Zucht. Ik zie dat deze specifieke bug nog steeds bestat. Wat ik te zeggen had staat een pagina terug.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Untitled
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Gepost: 27 december 2025 10:19 PM
  [ # 3362 ]
guess who schreef:

Een vergelijkbare opzet (mijn auto) als Sans pareil staat (nu in de kiosk/boekhandel) in nummer 334 van het blad Klassiek en Techniek en is deel 2. Deel 1 is terug te vinden in 331.

Later zullen deze artikelen in een andere vorm terugkomen in ‘La CX en Route’ van de CX club.

Voor wie geïnteresseerd is, veel leesplezier!

Leuk! Ga ik bekijken!

Profiel  

Untitled
> 100 berichten
RankRank

- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Gepost: 27 december 2025 10:25 PM
  [ # 3363 ]

Zou mooi zijn als we vijf van die LSD’s kunnen bestellen met een paar liefhebbers. Ik ga mijn prestige ook wat upgraden en dan is het wel fijn om het vermogen netjes op de weg te krijgen. Hoewel ik niet van plan ben van de Prestige een racemonster te maken, begrijp ik dat zo’n Quaife differentieel veel uitmaakt

Profiel  

guess who
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 29 december 2025 09:49 PM
  [ # 3364 ]

Ik wil wel meedoen!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 december 2025 12:24 AM
  [ # 3365 ]

Tot zover staat de geintereseerden stand op 3. Nog 2 voordat ze ‘t uberhaupt willen maken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Untitled
> 100 berichten
RankRank

- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Gepost: 09 januari 2026 02:17 PM
  [ # 3366 ]

Ok, als er nog twee anderen zijn die geinteresseerd zijn in een limited slip differentieel, dan kunnen we kijken naar een bestelling bij Quaife.
Meer informatie is hier te vinden: https://shop.quaife.co.uk/shop/atb-differentials/quaife-citroen-cx-atb-helical-lsd-differential/

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 20 januari 2026 11:07 AM
  [ # 3367 ]

TRDT2 bakken zijn inmiddels bemachtigd. Nog even kijken of de eindoverbrengingen bruikbaar zijn, want ze waren niet bepaald vers. Dan wordt het tijd om eens goed na te denken over de koppellingskwestie want de combinatie Sachs Performance en ‘dit druklager is wel groot genoeg uit een random schap bij de groothandel’ heeft altijd een heel naar geluid gemaakt. Sachs maakt wel ook een hydraulisch druklager, maar dat is voor DOT en wie weet of het de 170bar van het hydraulisch systeem aan zou kunnen als ik op basis daarvan wat verzin.

In ieder geval ziet het er steeds meer naar uit dat de aandrijflijn van de SV weer tot leven gewekt wordt. Nog wel een lange weg te gaan. De SV had eigenlijk drie problemen die ik echt zou willen oplossen. Dat waren de koppelling, die maakte dat naar geluid en was zo miniscuul kort dat wegrijden nogal uitdagend was, hij verbruikte olie, wat vermoedelijk door de combo totalseal ringen/niet nieuwe bussen kwam en het vermogen was beperkt door het formaat van de uitlaat. Een 3 inch uitlaat heb ik al, dus dan nog die andere twee issues. Oh, en mijn VEMS zit al een tijdje in de prestige van Untitled (de zijne is door een kapotte spanningsregelaar licht overcooked geraakt). Ik ga dus denk ik op basis van Speeduino oid het nu doen.

Er zijn nog wat nice-to-haves, zit te denken aan een custom intercooler om de hele oppervlakte van de radiator te kunnen gebruiken waardoor hij wat dunner kan en dan nog ruimte te hebben voor een airco radiator. Ook is een olie cooler wellicht een goed idee.

Ik ben steeds in dubio of het allemaal in de break gaat of dat ik toch een ander koets ga doen. Lastige keuze vind ik dat.

Profiel  

Citroensmgz
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4027

Gepost: 20 januari 2026 12:47 PM
  [ # 3368 ]

Ik heb eens zo’n druklager van een 2.2 HDI vervangen: Dat haalt de 170 bar zeker niet: Zit aangesloten met een dunne kunststof leiding met kliksysteem en wordt met “gewone” pedaaldruk bedient. Was duidelijk dat ze zoiets gemaakt hadden om de koppelingskabel niet meer nodig te hebben. Je kunt die dingen ook niet “gewoon” demonteren, dus even een o-ringetje vervangen van EDPM naar FPM om het LHM bestendig te maken. Ander nadeel: Niet temperatuur bestendig, zit te veel plastic in: Als je je koppeling eens goed heet rijdt dan overleeft dat het niet echt goed.

Misschien kun je op zoek naar een druklager uit een auto met een vette “USA” V8 ? Die van een Tremec T5 ?
Anders: Alle Maserati’s van 1965 tot 1985 met een V8 hebben hetzelfde druklager. Zul je dan wel moeten modificeren voor de CX “vork”.
Overigens: Is het druklager het probleem, of de vork ? Als de vork flext bij hoge belasting dan helpt een zwaarder lager ook niet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 20 januari 2026 02:49 PM
  [ # 3369 ]

Interessante info. Het is allemaal heel lang geleden, dus ik weet het niet meer precies maar ik dacht dit onderwerp toendertijd aangesneden te hebben bij Sachs Performance. Er waren idd die twee aspecten, druk en LHM bestendigheid. Een was zowiezo ok, de ander gingen ze voorleggen aan engineering. Ik kan me alleen niet meer herinneren of er een antwoord is gekomen.

Wat het huidige ‘naar geluid’ probleem is zit volgens mij in de passing om de prise-as. Ik zat aan een bronzen bus draaien te denken. Ik meen me ook heel vaag te herinneren dat dit een druklager is van een ford transit dacht ik. De reden dat de standaard CX niet kon was vanwege diameter. IK heb geen problemen geconstateerd met de vork, maar om hem wat handelbaarder te maken was ik nu wel van plan hem te verlengen. Koppelling is maar kort dus veel slag is niet nodig. Wordt even puzzellen. Niet dat het in de vorige iteratie niet werkte maar de opstelling had wat onhebbelijkheden.

Profiel  

225 van de 225
« Eerste  < Vorige 223 224 225

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook