2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gespot op de sloop
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 15 september 2004 11:40 PM
  [ # 16 ]

Voor onderdelen kant en klaar kan je ook wel goed de sloperijen op de Binckhorstlaan afbellen. Deze hebben best veel op de plank liggen, maar zijn niet goedkoop. Verder heb je er nog 1 in Vlaardingen (Penders). Hebben ook wel heel veel, maar zijn heeeel duur.
Als laatste weet ik in De Lier (erg achteraf. Als je er naar toe wil moet je maar een PB sturen, dan leg ik de route uit).
Dit is in het Westland, tussen Den Haag en Delft zo’n beetje. Die hebben een stuk of 4 BX en staan en is een echte struinsloop. Nadeel is wel dat de auto’s al redelijk leeg zijn geplukt meestal.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 september 2004 12:19 AM
  [ # 17 ]

Ik heb hier in Apeldoorn nog niet zoveel gevonden, tenminste niet bij sloperij Wind. Laatst moest ik een afdekkapje voor mijn achterruitenwisserbevestiging (scrabble) hebben, dus daar waar de wisser met een bout/moer op de klep zit. Ik had geluk dat er op die sloop zeker wel 2 Xantia’s stonden, waarvan er één nog het bewuste zwarte plastic kapje had Confused
Weet er iemand nog betere adressen in of vlakbij Apeldoorn waar nog wel eens wat interessants te halen is?

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 16 september 2004 12:24 AM
  [ # 18 ]
theiz schreef:

Als laatste weet ik in De Lier (erg achteraf. Als je er naar toe wil moet je maar een PB sturen, dan leg ik de route uit).
Dit is in het Westland, tussen Den Haag en Delft zo’n beetje. Die hebben een stuk of 4 BX en staan en is een echte struinsloop. Nadeel is wel dat de auto’s al redelijk leeg zijn geplukt meestal.

Redelijk leeg geplukt??!! Das het understatement van vandaag Smile Paar kleine onderdeeltjes zitten in mijn auto, maar waar de rest gebleven is….

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 september 2004 12:41 AM
  [ # 19 ]

Hmm, zal daar eens langs gaan als het zo te pas komt. Bedankt!

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 16 september 2004 01:35 AM
  [ # 20 ]
Bassman schreef:

Ik heb hier in Apeldoorn nog niet zoveel gevonden, tenminste niet bij sloperij Wind. Laatst moest ik een afdekkapje voor mijn achterruitenwisserbevestiging (scrabble) hebben, dus daar waar de wisser met een bout/moer op de klep zit. Ik had geluk dat er op die sloop zeker wel 2 Xantia’s stonden, waarvan er één nog het bewuste zwarte plastic kapje had Confused
Weet er iemand nog betere adressen in of vlakbij Apeldoorn waar nog wel eens wat interessants te halen is?

Ben afgelopen maandag ook nog bij Wind geweest.. viel me ook erg tegen wat er te krijgen is daar.. En bij van Olst in Nunspeet is idd een stuk meer, je kan ook kijken in Emst of Eerbeek bij van Essen, daar staat ook wel wat. Maar Xantia’s weet ik eigenlijk niet..

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 september 2004 03:13 AM
  [ # 21 ]
theiz schreef:

Voor onderdelen kant en klaar kan je ook wel goed de sloperijen op de Binckhorstlaan afbellen. Deze hebben best veel op de plank liggen, maar zijn niet goedkoop.

Als laatste weet ik in De Lier (erg achteraf. Als je er naar toe wil moet je maar een PB sturen, dan leg ik de route uit).
Dit is in het Westland, tussen Den Haag en Delft zo’n beetje. Die hebben een stuk of 4 BX en staan en is een echte struinsloop. Nadeel is wel dat de auto’s al redelijk leeg zijn geplukt meestal.

Volgens mij hadden Gompy en Weefje bij de kachelradiateur wissel van zijn auto dat knopje van de alarmlichten daar gehaald. Een woekerprijs van €10 moest ervoor worden betaald voor dat knopje Shocked

Heb je een naam en adres van die sloop in De Lier, ik ken dat gebied redelijk. Is het langs die N-weg van Delft naar het Westland door De Lier?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 16 september 2004 10:02 AM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:
theiz schreef:

Voor onderdelen kant en klaar kan je ook wel goed de sloperijen op de Binckhorstlaan afbellen. Deze hebben best veel op de plank liggen, maar zijn niet goedkoop.

Als laatste weet ik in De Lier (erg achteraf. Als je er naar toe wil moet je maar een PB sturen, dan leg ik de route uit).
Dit is in het Westland, tussen Den Haag en Delft zo’n beetje. Die hebben een stuk of 4 BX en staan en is een echte struinsloop. Nadeel is wel dat de auto’s al redelijk leeg zijn geplukt meestal.

Volgens mij hadden Gompy en Weefje bij de kachelradiateur wissel van zijn auto dat knopje van de alarmlichten daar gehaald. Een woekerprijs van €10 moest ervoor worden betaald voor dat knopje shock

Heb je een naam en adres van die sloop in De Lier, ik ken dat gebied redelijk. Is het langs die N-weg van Delft naar het Westland door De Lier?

Als je de Binckhorst al woekerprijzen vind, moet je maar niet naar Penders in Vlaardingen gaan…..

Die sloop is in de buurt van die N-weg.
Als jij vanuit Rotterdam richting Naaldwijk rijdt, kom je als laatste afslag op de snelweg de afslag Maasdijk/Hoek van Holland tegen. Dit is de afslag waar jij zometeen de dijk op gaat richting ‘s-Gravenzande.

Onder aan die afslag ga je rechtsaf in plaats van linksaf, en hierdoor kom je langs een paar bedrijfspanden.
Deze weg rij je af tot je bij een kruispunt komt (dus waar 4 wegen bij elkaar komen, niet de T-splitsing), en bij dit kruispunt staat een bord doodlopend bij de weg rechtdoor. Hier ga je links, en bij het volgende kruispunt rechts.
Je rijdt nu op een klein boeren weggetje, en hier zie je na een paar km aan de linkerkant een bord “Sloperij”.

Ze hebben 1 ZX staan.

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 16 september 2004 10:54 AM
  [ # 23 ]

Binckhorst heeft niet zo heelveel ik woon er vlakbij, ‘De Schenk’ en ‘He-ja’ zijn niet echt lekkere sloperijen voor BX-en. Waar ik vaak mijn onderdelen haal is bij autosloperij ‘De Graaf’, deze zit in Leiden, bij het Valkenburgsmeer (aan de snelweg) vaak hebben deze nogal wat BX’jes staan.  Very Happy

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 september 2004 06:36 PM
  [ # 24 ]
theiz schreef:

... Verder heb je er nog 1 in Vlaardingen (Penders). Hebben ook wel heel veel, maar zijn heeeel duur.

Penders? Die ken ik nog wel uit de tijd dat ik nog in Vlaardingen woonde. Hele foute tent, alleen gaan kijken als alle andere sloperijen niet datgene hebben wat je zoekt. Ze stonden in die tijd (plm 10 jaar geleden) al bekend als ehm.. buitengewoon duur (om het taalgebruik maar even netjes te houden..)!!
Ik weet niet of die ene sloperij in Maasland er nog zit, vlak na de brug linksaf richting Maassluis als je vanaf de A20 komt en eerst richting Maasland rijdt, afslag Maasland/ Maassluis?? Vond ik een hele fijne sloperij waar altijd wel wat te halen was, met vrij vriendelijke mensen.  Wink  Ben alleen hun naam kwijt… Sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 september 2004 07:14 PM
  [ # 25 ]

Als we het toch effe over foute sloperijen hebben, hier nog eentje.

Sloperij de Zaag op Industrieterrein de Zaag in Krimpen aan de ijssel.
Daar vragen ze echt woekertarieven die in de buurt komen van de originele prijs bij de dealer. Geen wonder dat er op de auto’s die er staan (enkele ZXen) nog van alles opzit, gewoon ver uit de buurt blijven van die tent. Ik betaal nog liever €100 bij de dealer dan €50 aan die boeren daar.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 september 2004 12:35 PM
  [ # 26 ]

Boekestijn, die hebben ook rijdende kranen. Volgens mij hebben ze geen sloop meer, maar de sloop was ook slecht vanaf de weg te zien.

Penders is inderdaad een afzetter, maar haalt z’n onderdelen ook via de onderdelenlijn en verkoopt ze weer door.
Ze hadden een leder interieur voor een XM voor 400 euro

Willem

winnetou schreef:
theiz schreef:

... Verder heb je er nog 1 in Vlaardingen (Penders). Hebben ook wel heel veel, maar zijn heeeel duur.

Penders? Die ken ik nog wel uit de tijd dat ik nog in Vlaardingen woonde. Hele foute tent, alleen gaan kijken als alle andere sloperijen niet datgene hebben wat je zoekt. Ze stonden in die tijd (plm 10 jaar geleden) al bekend als ehm.. buitengewoon duur (om het taalgebruik maar even netjes te houden..)!!
Ik weet niet of die ene sloperij in Maasland er nog zit, vlak na de brug linksaf richting Maassluis als je vanaf de A20 komt en eerst richting Maasland rijdt, afslag Maasland/ Maassluis?? Vond ik een hele fijne sloperij waar altijd wel wat te halen was, met vrij vriendelijke mensen.  Wink  Ben alleen hun naam kwijt… Sad

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 september 2004 03:55 PM
  [ # 27 ]

Ja, inderdaad!!! Dat was Boekestijn. Zijn ze er niet meer? Jammer, vond ik echt een hele prettige sloperij. Bedankt voor de reminder.  Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 september 2004 08:05 PM
  [ # 28 ]

nog een belabberd adres Evil or Very Mad :  De Bunte in Teuge!!
soms overtreft hun prijs de nieuwprijs bijv:voorscherm bx 50 euro !!
bovendien lopen zij voorop (hier is niks mis mee) maar als je een lichthandeltje voor je xm zoekt pakken/slopen zij de eerste de beste eruit terwijl ikzelf (uiteraard) Cool  de mooiste wil hebben.
Heb het ook wel meegemaakt dat ik om de prijs vroeg en nog voordat zij de prijs gaven eerst, het desbetreffende onderdeel eraf/eruit sloopten
en je daarna de prijs gaven !! met een boze blik van:“ik heb het er nu al uitgesloopt :betalen!!” Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 september 2004 03:33 AM
  [ # 29 ]

Grappig dat over Penders.

Ik ben dus op zoek naar een achter subframe en heb een oproep gedaan via de onderdelenlijn. Nu werd ik gisterochten uit me nest gebeld door een sloperij uit Vlaardingen….

Ze hadden een as. Kosten 300 eurie. incl schijven ex klauwen. Wat moet ik daar nu mee??? Voor die prijs???

heb een naar Appie Stomphorst in de bilt gebeld en naar de populier en gevraagd wat reeel is als ze het hadden. helemaal compleet met schijven , klauwen EN bijbehorende HOOFDremcilinder, zou ik afhankelijk van de kwaliteit bij hun voor 200-225 eurie toch echt klaar moeten zijn…

Moet wel ff melden dat ik een GROTE sukkel ben!!!! Laatst stond er op marktplaats iemand ide dat ding compleet aanbood voor 50 eurie. Heb ik toen niet gedaan omdat ik het te ver vond…. HELEMAAL IN HET UITERSTE NOOOOOORDEN.

Voor dat prijsverschil ha dik wel 10 keer heen en weer kunnen rijden Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 september 2004 03:57 AM
  [ # 30 ]
gompy58 schreef:

heb een naar Appie Stomphorst in de bilt gebeld en naar de populier en gevraagd wat reeel is als ze het hadden. helemaal compleet met schijven , klauwen EN bijbehorende HOOFDremcilinder, zou ik afhankelijk van de kwaliteit bij hun voor 200-225 eurie toch echt klaar moeten zijn…

Moet wel ff melden dat ik een GROTE sukkel ben!!!! Laatst stond er op marktplaats iemand ide dat ding compleet aanbood voor 50 eurie. Heb ik toen niet gedaan omdat ik het te ver vond…. HELEMAAL IN HET UITERSTE NOOOOOORDEN.

Voor dat prijsverschil ha dik wel 10 keer heen en weer kunnen rijden Crying or Very sad  Crying or Very sad

De kans is zeer groot als je bij de Populier in Rotterdam ben en je ziet een auto met zo een as erop en je vraagt wat het kost, dat je dan een lagere prijs te horen krijgt. De taktiek is eigenlijk gewoon naar de as vragen en dan ook de Hoofdremcilinder eraf slopen, de kans dat je dat ding voor ongeveer 10 euro extra mag meenemen is groot.

Ik heb dus al enige ervaring met deze sloop Wink

Ik voel me af en toe ook een enorme sukkel dat ik dat gasklephuis nieuwe en origineel in door voor €25 niet heb gekocht op de citromobile.
Heb er nu dus €25 euro op de sloop moeten betalen, maar gelukkig rijd mijn ZX nu fantastisch zonder hikken in de ochtend en zuiniger. Razz

Profiel  
 
 
2 van de 26
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook