3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
trxke’s GTi Turbo ‘84 - Originele motor met oliedrukprobleem inorde maken…
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 juli 2007 12:05 AM
  [ # 31 ]

goed bezig cx vriend Wink

Profiel  
 
Gepost: 10 juli 2007 04:00 PM
  [ # 32 ]
ray schreef:

Dat heb je heel netjes gedaan,meestal worden ze er een beetje bijgeknoopt.

Gr Raymond

Dat was ook de reden dat ik de bobijnen er nog niet had op gezet, maar nu werd het tijd.
Ik had het idee al een tijdje, maar moest het nog eens proberen,ben in ieder geval blij dat het zo gelukt is Very Happy

citroenc2 schreef:

goed bezig cx vriend Wink

Dank voor de compimenten Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 06 augustus 2007 12:37 AM
  [ # 33 ]

Vandaag begonnen met het eerste de van de airco-inbouwwerken.

Namelijk het monteren van de compressorsteun.

Hiervoor moest ik de HD-pomp/regelaarsteun verwijderen en kortere tapeinden in de versnellingsbak draaien.

Dan pas kon ik de compressorsteun monteren, en daardoor moest er een andere HD-pomp met steun boven op de versnellingsbak komen.

Hiervoor moest ik de nokkenaspoulie vervangen door een exemplaar waar de aandrijfas voor de HD-pomp kon op gemonteerd worden.
Dit houd in dat dus de hogedrukleiding van de pomp naar de HD-regelaar en van de HD-regelaar naar de HD-accu anders zijn en dus ook moesten vervangen worden.

De pomp-leiding had ik besteld en dus liggen,maar de leiding van de HD-regelaar naar de HD-accu had ik geen idee hoe die moest liggen en heb ik dus maar een oude leiding wat geplooit tut het paste:

Als er iemand met een GTi (Turbo) met airco hier van een foto zou kunnen maken hoe die leiding origineel ligt zou ik dat zeer op prijs stellen.

Verder heb ik een nieuwe Sanden SD5H15 compressor besteld en ben ik nog opzoek naar de kabelboom die de ventilatoren en compressor bediend (dit mag ook van een gewone GTi zijn of een Turbo diesel serie 1)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 03:52 AM
  [ # 34 ]

Ik zal wel even wat foto’s schieten van de RV, daar zit ook een airco in.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 06 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 35 ]
sans-pareil schreef:

Ik zal wel even wat foto’s schieten van de RV, daar zit ook een airco in.

Dat zou super zijn Very Happy


Gisteravond nog wat bezig geweest met de bekabeling/schema’s,het ziet er naar uit dat het bij een serie 1 niet zo eenvoudig is om het electrisch gedeelte aan te sluiten.
Zeker omdat dit een serie 1 Turbo is, doordoor past er niets op van een gewone serie 1 GTi/Prestige wat wel zou passen is van een TRD Turbo

Bij de TRS ging dat heel simpel stekkers oude kabelboom losmaken en gewoon de stekkers van de airco-kabelboom in de stekkers van de wagen pluggen en klaar   Very Happy

Hier is het mij in iedergeval nog lang niet duidelijk…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2007 11:01 PM
  [ # 36 ]

Vandaag is de nieuwe leiding van de HD-regelaar naar de HD-accu toegekomen.

Het is er eentje voor een 25 injectie/5bak met airco dus dat moet passen,maar ik heb al aan het proberen geweest en geraak er niet wijs uit hoe de leiding nu moet komen te liggen Confused

Iemand tips of nog beter een foto van de situatie?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 17 augustus 2007 01:03 AM
  [ # 37 ]

Ik zie dat je een eigengemaakte leiding naar de hd-pomp hebt lopen,ik heb gehoord dat die het niet houden.
Als we bij citroville cx’en slopen moeten we de originele leiding altijd bewaren.
Misschien een punt van aandacht.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2007 04:07 PM
  [ # 38 ]

Ik had er eigenlijk ook m’n bedenkingen bij qua sterkte, maar de originele heb ik in de tijd niet bijgehouden (was opgeroest).
Ik ga dan maar uitkijken naar een goed origineel exemplaar,dank voor de tip!

Deze komt trouwens van cx-basis,daar zijn de originele niet meer leverbaar.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2007 12:44 AM
  [ # 39 ]

Ik ben er ondertussen achter gekomen hoe de leiding moet liggen, echter zit er op de versnellingsbak geen bevestigingspunt voor de leiding.

De leiding moet worden vastgemaakt aan een uitstekent tapeind van 1 carterbout van de versnellingsbak,bij mijn versnellingsbak zit hier een gewone bout dus deze zal moeten vervangen worden.

Hier voor moet de bak in de takel gehangen worden en moet de baksteun er af voor dat de bout er uit en de ander er in kan Exclamation

We weten dus weer wat doen Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 05 december 2007 04:46 PM
  [ # 40 ]

Even een update voor de geintereseerden.

De leiding zit er al een hele tijd in , daarvoor heb ik dus de versnellingsbak in de takel moeten hangen en de baksteun demonteren.
Gelijk een nieuwe baksteun gemonteerd nu hij er toch uit was.

Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu Wink

Verder heb ik de voorste draagarmlagers vervangen deze waren niet vervangen bij de restoratie, bij het uitbouwen bleek dit wel echt nodig te zijn maar uiteindelijk merk ik nu weinig verschil bij het rijden.
Wel zakt de CX nu dieper in in ruststand waardoor de druk nu wel volledig van de bollen gaat in laagste stand Exclamation

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 05 december 2007 07:54 PM
  [ # 41 ]
trxke schreef:

Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu Wink

Airco is super voor het ontwasemen van de auto, en dat is de laatste weken wel nodig Wink

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 06 december 2007 07:09 PM
  [ # 42 ]
moyen-achat schreef:
trxke schreef:

Verder ben ik niet geraakt met het airco-gebeuren omdat ik de benodigde onderdelen nog niet heb, maar het is eigenlijk toch geen airco-weer nu Wink

Airco is super voor het ontwasemen van de auto, en dat is de laatste weken wel nodig Wink

Dat is voor mij dé reden om airco te nemen. In de mijne zit geen airco, maar als je het vaak genoeg heet stookt in de cabine, ontwasemen de ramen ook best wel snel.

Mooi zo dat je weer een stukje verder bent met de CX. Succes nog verder.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 06 december 2007 07:31 PM
  [ # 43 ]

Dus de volgende word een gs met airco henderikus?.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2008 03:48 PM
  [ # 44 ]

Wegens tijdsgebrek ben ik nog niet verder geraakt met het inbouwen van de airco.

Wel ben ik aan een kabelboom geraakt voor de koelventilatoren en compressor bediening.
De kabelboom heb ik uit een serie 1 Limousine Turbo gehaald.
Gelukkig heeft Citroen geen verschil gemaakt in de kabelboom voor een GTi Turbo en een TRD Turbo, de 2 draadjes voor de bediening van de relantiklep zitten er bij de diesel gewoon in.

De condensor is nog een probleem ,ik heb er namelijk al 2 waarvan er 1 met zekerheid lek is en de andere is zwaar geoxideerd.

Een goede condensor moet ik dus nog hebben, iemand Confused:

Nieuw heeft enkel cx-basis hem nog maar de prijs is er ook naar Sad

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 juni 2008 03:09 AM
  [ # 45 ]

Misschien heb je hier een optie: http://link.marktplaats.nl/177213647

Zou je wel dit weekend moeten regelen want dinsdag gaat hij op vakantie. Wink

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook