27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
   
De avonturen van de C6 Rouge profond in Citroënland
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 30 september 2017 04:05 PM
  [ # 391 ]

T’is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog eens postte. De C6 doe het nog steeds perfect . Ik zit nu aan 102 000 km en ik ben er zeer zuinig op geworden. Doe vooral de grote trajecten met de C6 (als het goed weer is tenminste). De c6 is zo ver uit het straatbeeld verdwenen dat je terug een bezienswaardigheid bent als je er het verkeer mee in trekt. Mijn echtgenote heeft van haar werkgever sinds mei een Renault Grand Scenic Bose edition (full option heet nu initiale Paris)gekregen - neen Citroën stond niet op de keuze lijst en in het Duitse geweld had ze geen zin. In vergelijking met onze C4 Grand Picasso toch wel een heel goed uitgeruste auto met vooral qua multi-media voortreffelijke uitrusting. Maar voor het echte veer comfort blijf ik toch maar op bekend terrein met mijn zwarte Grande Dâme.

PS: binnen 2 weken kan ik hier nieuws aamkondigen Smile

citroenist

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2393
Geregistreerd: 29-11-2005

- CX 22 TRS
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
Gepost: 06 oktober 2017 11:59 AM
  [ # 392 ]

nu zijn we heel benieuwd!!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
vtske
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1499
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 06 oktober 2017 04:01 PM
  [ # 393 ]
citroenist tot in de kist schreef:

T’is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog eens postte. De C6 doe het nog steeds perfect . Ik zit nu aan 102 000 km en ik ben er zeer zuinig op geworden. Doe vooral de grote trajecten met de C6 (als het goed weer is tenminste). De c6 is zo ver uit het straatbeeld verdwenen dat je terug een bezienswaardigheid bent als je er het verkeer mee in trekt. Mijn echtgenote heeft van haar werkgever sinds mei een Renault Grand Scenic Bose edition (full option heet nu initiale Paris)gekregen - neen Citroën stond niet op de keuze lijst en in het Duitse geweld had ze geen zin. In vergelijking met onze C4 Grand Picasso toch wel een heel goed uitgeruste auto met vooral qua multi-media voortreffelijke uitrusting. Maar voor het echte veer comfort blijf ik toch maar op bekend terrein met mijn zwarte Grande Dâme.

PS: binnen 2 weken kan ik hier nieuws aamkondigen Smile

Ook benieuwd, maar kijk eens terug op de vorige pagina 26 #390, op die vraag hoor ik (nog) graag een antwoord.

1989 BX TRD TURBO,1992 AX11 TRE, 1998 SAXO 15D SX, 2000 XSARA BREAK 19D,2004 SAXO VTS 1400,2008 PEUGEOT 307 14 HDI,2011 New C4 EXCLUSIVE 16 EHDI 112 EGS6,2014 C4 GRAND PICASSO EHDI 115 BVM6.

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 07 oktober 2017 11:17 AM
  [ # 394 ]
bxsport schreef:

nu zijn we heel benieuwd!!!

Ondertussen ben ik een boek van James Fenimore Cooper aan het lezen…......

citroenist

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 30 oktober 2017 10:32 AM
  [ # 395 ]

Op dit forum zitten een berg C6 specialisten. Sommigen hebben de status van “legendarisch” omdat ze precies weten wanneer wat moet gebeuren en welke oplossingen er kunnen bedacht worden indien er iets kapot gaat.
Zou het geen ideetje zijn om een top 10 te publiceren van vaak voorkomende issues met de C6 en hoe die op te lossen en / of wie er voor bekend staat dat ze dat goed oplossen. Ik denk dat er wel een onderscheid moet gemaakt worden tussen de eerste C6 reeks en de laatst geproduceerde modellen want ik begrijp dat er nogal wat tussentijdse aanpassingen zijn gemaakt. t’is maar een idee. Een lijstje kan soms heel verhelderend zijn.

citroenist

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3113
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 30 oktober 2017 11:55 AM
  [ # 396 ]

Het Sticky “De Tiplijst” bevat maar één entry. Geen idee wie die tiplijst beheert/vult.
Kennelijk niemand.
Suggesties voor toevoeging:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225539/
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226357

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wimb
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2371
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 30 oktober 2017 08:10 PM
  [ # 397 ]
JanSr schreef:

Geen idee wie die tiplijst beheert/vult.

Hoe is dat destijds gegaan met jouw tweedelig verhaal over hydractief?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3113
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 31 oktober 2017 08:49 AM
  [ # 398 ]

Dat heeft mij altijd met verbazing vervuld.
Die stukjes kwamen terecht in een uithoek van het Forum, zo ongeveer de laatste plaats waar je zou zoeken. Daarom kon ik ze zelf ook niet meer vinden.
Geen idee wie dat deed en waarom.

https://www.citroen-forum.nl/?URL=http://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_1

https://www.citroen-forum.nl/?URL=http://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_2

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 02 november 2017 09:14 PM
  [ # 399 ]
bxsport schreef:

nu zijn we heel benieuwd!!!


Ik was het boek “de laatste der Mohikanen” aan het lezen….

Elders op het C5 forum zal je het nieuws vinden

“Ik kocht de laatste C5 in Bellux - het is onze 18e Citroën.”

citroenist

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 14 januari 2018 05:34 PM
  [ # 400 ]

Ik heb nu sinds een tweetal maanden, ter aanvulling van mijn C6, een nieuwe C5 Tourer (de laatste in België). Dus ik kan nu goed vergelijken tussen de initiële C6 filosofie en de finaal door ontwikkelde C5.

Wat valt op:
- De C5 is bijzonder goed (geluids) geïsoleerd, maar net iets minder dan de C6. de vier cylinder van de C5 klinkt meer door in de cockpit in vergelijking met de C6 maar is zeker niet storend.
- De C5 draait, bij lagere snelheden, stroever dan de C6 maar ik denk dat dat bewust gedaan was om de kopers van de Duitse lease merken aan te trekken…“voelt degelijk aan”.
- De richtingwijzers etc. klinken in de C5 “degelijker” het klinkt alsof er een bijzonder zwaar mechanisme achter zit - een veel solidere klank dan in de C6.
- De 180 pk motor van de C5 is snedig, maar toch minder acceleratie adem dan de 245 pk van de v6 C6 (ondanks de bijna 2 ton van de C6).
- De C5 kan geconnecteerd worden met de My Citroën app, zodat je je trips, locatie auto, verbruik etc kan opvolgen. Kan niet bij de C6 wegens te verouderd op multimedia vlak.
- Ik zit momenteel met de C5 op een verbruik van 6.9 l / 100km in vergelijking met 7.8 l / 100 km van de C6. Maar dat is niet helemaal rechtvaardig aangezien de C5 voornamelijk zeer korte stukken rijdt (secundaire wegen) wat het verbruik benadeelt.
- De c5 zit even degelijk en solide in melkaar als de C6: de afwerking is in beide auto’s onberispelijk i.m.h.o.

citroenist

Profiel  
 
citroenist tot in de kist
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 03-02-2006

- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BHDI Exclusive
Gepost: 11 oktober 2018 08:30 PM
  [ # 401 ]

Vorige week naar de jaarlijkse autokeuring geweest (eerst wel voorste banden vernieuwd - mijn 2e set vooraan). Probleemloos gekeurd. Zit nu aan 112 000 probleemloze kilometers. Ik blijf genieten vrienden…..

citroenist

Profiel  
 
 
27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook