2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
5-versnellingsbak: twee soorten?
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 05 mei 2009 08:47 PM
  [ # 16 ]

In het boek dat ik heb staan voor de DSuper5 de volgende gegevens:
snelheid in km/h bij 1000tpm van de motor:
1: 7,561
2: 13,172
3: 19,350
4: 28,369
5: 33,789
R: 8,107
In 80 in 4, 120 in 4 en 120 in 5 komt dat neer op:
2820 tpm, 4230 tpm en 3550 tpm.

Volgens de vorige sprekers zou dat betekenen dat ik een korte bak heb in een DSuper5, wat eigenlijk een lange bak zou moeten zijn.  Confused:

Ik ga het eens controleren, maar is het dan 120 km/h op de teller of in het echt (GPS)?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 mei 2009 08:57 PM
  [ # 17 ]

Je hebt een Dsuper 2.0 motor met optionele korte 5-bak én de échte Dsuper5 met 21 motor en lange bak. Wat voor motor heb je?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ppvandep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 18-01-2009

- ID/DS DSuper 5
Gepost: 05 mei 2009 09:36 PM
  [ # 18 ]

Er zit een DV2 blok in! Volgens mij is dat van de ID19 B. Als ik kijk naar het chassisno. DS21M 455 3106 een 1974 DSuper5. Als ik dan kijk op kenteken een 1973-er D16BC Confused:  Volgens mij is er niet veel origineel aan mijn auto…. Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 mei 2009 09:42 PM
  [ # 19 ]

DV2 is van de Id19b van modeljaar 1969. Aan je chassisnummer te zien moet er een 2175 cc DX2 motor in zitten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 mei 2009 11:48 PM
  [ # 20 ]

D16BC = De code die de RDW hanteert voor de DSuper5, oftewel de 2175cc met lange 5-bak.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 26 juni 2009 12:16 AM
  [ # 21 ]

Even dit draadje weer opgezocht!
Ik heb gisteren de rubbertjes en de busjes van de schakelstang vernieuwd.
Dit is een hele verbetering Very Happy ,de auto schakelt weer heerlijk strak.
Het rubber was helemaal weggeteerd, zodat ik nu een rammelende schakelstang kwijt ben.

Toen heb ik even gekeken wat voor vijfbak erin zit.

Dit kan bijna niet missen, met nr 108 een korte vijfbak?

Groeten Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 juni 2009 02:34 AM
  [ # 22 ]

108 is de korte 5-bak variant.

Citroen!

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 26 juni 2009 11:48 PM
  [ # 23 ]
pavang schreef:

Even dit draadje weer opgezocht!
Ik heb gisteren de rubbertjes en de busjes van de schakelstang vernieuwd.
Dit is een hele verbetering Very Happy ,de auto schakelt weer heerlijk strak.
Het rubber was helemaal weggeteerd, zodat ik nu een rammelende schakelstang kwijt ben.

Toen heb ik even gekeken wat voor vijfbak erin zit.

Dit kan bijna niet missen, met nr 108 een korte vijfbak?

Groeten Peter.


Hallo , idd korte 5 bak zonder olietoevoerinrichtign voor de synchro van de 5 versnelling.

gr

Harry

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 juni 2009 01:01 PM
  [ # 24 ]

Bedankt Harry, zoals je ziet ontbreekt de schakelaar voor de achteruitrij verlichting.
Kan je in dit deksel een gat boren en draad tappen voor de schakelaar?
Of is een ander deksel handiger?

Peter.

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 27 juni 2009 02:30 PM
  [ # 25 ]

ja dat is geen probleem. als je het deksel verwijder zie je aan de binnenkant dat het deksel daar al een plaats gereserveerd is voor de schakelaar.
13 mm gat boren, M14 x 1,5 tappen.

gr

Harry

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 30 augustus 2009 10:42 PM
  [ # 26 ]

Buiten het feit dat die (oudere ???) bakken geen gat hebben voor de achteruitrijschakelaar, zitten er verder dan nog verschillen op met de latere modellen? Kwaliteit / levensduur / ...

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 augustus 2009 12:38 AM
  [ # 27 ]
Erict schreef:

D16BC = De code die de RDW hanteert voor de DSuper5, oftewel de 2175cc met lange 5-bak.

Laat je niet te veel leiden door wat de RDW op je kenteken zet. Als je een DSuper hebt, dan kijken ze of je een 5-bak hebt en dan is het al gauw mogelijk dat er DSuper5 op je kentekenbewijs komt, terwijl dit niet geheel correct is dus.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 31 augustus 2009 06:54 PM
  [ # 28 ]
dsvitesse1 schreef:

13 mm gat boren, M14 x 1,5 tappen.

kleine correctie: om M14 x 1.5 te tappen moet je voorboren met 12.5, niet met 13

Profiel  
 
jint nijman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-11-2008

Gepost: 01 september 2009 06:02 PM
  [ # 29 ]

Aan Pavang mag ik die foto van dat 5 bak nummer plaatje foto voor de volgende pagina op m’n web-site gebruiken?

Zie hier http//www.citroen-ds-id.com/ds/DS_Gearbox.html

Hier staan alle DS (en SM) versnellingsbakken met overbrengingen vermeld.

Hebben de 4 bakken ook zulke nummers zodat je ze kunt onderscheiden?

Jint

Profiel  
 
jint nijman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-11-2008

Gepost: 01 september 2009 06:14 PM
  [ # 30 ]

Op de bvh 4 bak van mijn DS19 uit begin 1968 staat op dit nummer plaatje het nummer 71.

Wie kan hetzelfde of een ander nummer melden?

Ben nieuwsgierig.

Jint

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook