45 van de 48
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2019 11:04 PM
  [ # 661 ]
Mulder schreef:

Hoe kom ik erachter of dit inderdaad zo is?

Even zonder demper gaan rijden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 augustus 2019 12:38 AM
  [ # 662 ]

Makkelijkst is om de uitlaat voor de 1e demper los te maken of de bouten van de aansluiting van de voorpijp op het spruitstuk allen een paar slagen los te nemen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 30 augustus 2019 03:08 PM
  [ # 663 ]

Omdat ik de uitlaat met geen mogelijkheid los kreeg, toch de rit naar Borculo maar gemaakt. Deze week de CX weer opgehaald. Carburateur nogmaals gereinigd en afgesteld, en de brandstoftoevoerslang anders gelegd. En lopen als vanouds…
Dikke kans dat dat de boosdoener was. Ik wilde niet in de mooie nieuwe brandstofslang snijden en heb er dus een filter én een extra stukje slang aan gezet. Dat zit er nog steeds aan, maar de slang loopt nu anders omlaag en nu is het probleem over. Kan de stand van het filter hebben geleid tot het aanzuigen van lucht door het filter, als er meer brandstof gevraagd werd?

Hoe het ook zij, happy motoring…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2019 04:13 PM
  [ # 664 ]

Filter hoort min of meer verticaal te hangen dacht ik. Maar of de stand effect heeft op de doorstroomcapaciteit? Wellicht toch nog ergens een verstoppinkje in de carburateur? Je had in elk geval een prettige terugreis als ik het zo hoor. very good

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 april 2020 10:20 AM
  [ # 665 ]

Vorige week de groene dame maar uit haar winterslaap bevrijd. Je moet iets om een beetje lol in het thuisblijfleven te houden…
Blijkbaar zat er toch meer vocht in het interieur dan ik dacht, want hoewel de ruit van het voorportier op een kiertje stond, was er enige vachtvorming op diverse interieurdelen gaande.

Maar even poetsen en we konden op weg. Accu eraan, uch-uche-uche en lopen als een nieuwe. De rit naar Borculo voor beurt en APK was een licht emotionele gebeurtenis. Wat een topding is het toch. Maar wel een topding van bijna 43 jaar oud, want hoewel APK en beurt weer zo gepiept waren, kwam Rob toch weer wat ellende tegen in de voorste wielkasten, met name onder de ruitensproeiertank, waar het schutbord overgaat in de binnenkuip. “We waren er nog redelijk op tijd bij, je hebt ook exemplaren waar je via het voorwiel het handschoenenvakje leeg kunt halen”...

Je blijft lachen met zo’n auto. tongue rolleye

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 april 2020 11:01 AM
  [ # 666 ]

Stuur weer netjes gekregen? Toch een minder drige stalling dan je hoopt. Is die plek onder het ruitensproeierreservoir een plek waar water blijft staan? Of toch een soort toeval?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 april 2020 12:05 PM
  [ # 667 ]

Het zijn niet de best gebouwde auto’s natuurlijk, blijkbaar is dit een standaardplek. Zoals er zoveel zijn, helaas…
Dat stuur heefmankeert niets, doekje erover en weg was het. De volgende keer misschien toch wat stof verkiezen boven een hoes eroverheen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 april 2020 03:21 PM
  [ # 668 ]
break23m schreef:

Stuur weer netjes gekregen? Toch een minder drige stalling dan je hoopt. Is die plek onder het ruitensproeierreservoir een plek waar water blijft staan? Of toch een soort toeval?

Dit zijn echt beruchte hoeken .
Houd deze goed schoon.
En de ontwaterinhgs gaten los.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 mei 2020 01:21 PM
  [ # 669 ]

En ook deze dame is weer getaxeerd. Leuke middag met nog een CX-rijder uit de buurt, zodat er met de taxatie van 3 CX’en tegelijk nog wat kostenvoordeel behaald kon worden. En met een prettige en kundige taxateur ook (Jan-Erik Plettenburg). Als je met een BX komt voorrijden scoor je ook bij deze klant punten… Waar Heffener het doorgaans met 10 minuten wel gezien had, nam deze bij elke auto uitgebreid de tijd voor inspectie en toelichting, en was het ondanks de verplichte corona-krampachtigheid ook gewoon een gezellige middag. Met een bevredigend resultaat ook.

Enige echte verbeterpunt was het stuurwiel, dat is na 15 jaar contact met mijn trouwring inderdaad wat lelijk geworden. Kleinigheidje hou je toch. Gelukkig bleken de alarmerende bruine sporen onderaan de dorpelplaten aan de linkerkant “slechts” de leksporen van wat vliegroest. Dus dat heb ik de volgende dag meteen maar de kop ingedrukt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 mei 2020 01:56 PM
  [ # 670 ]

very good

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 mei 2020 05:17 PM
  [ # 671 ]
Mulder schreef:

Waar Heffener het doorgaans met 10 minuten wel gezien had, nam deze bij elke auto uitgebreid de tijd voor inspectie en toelichting

In mijn ervaring gaat een hertaxatie door dezelfde taxateur vaak ook een stuk sneller.

Maar het ligt ook aan de auto zelf.
Laatst toen mijn CX en DS getaxeerd moesten worden deed de nieuwe taxateur eerst de DS.
Daar keek hij ook even goed naar de auto, er zitten hier en daar wat plekjes maar is verder wel een aardig originele auto, wat overigens ook zijn conclusie was.

Daarna reed ik de CX naar buiten, toen ik amper de auto was uitgestapt zei hij direct al: Oh ik zie het al!
Hij is immers ook bekend met het garage bedrijf welke de CX gespoten heeft en kent de kwaliteit, dan is hij ook sneller klaar dan met de DS.

Overigens kwamen de prijzen beide overeen met die van Heffener 3 jaar ervoor. Beide een kleine stijging, maar die had ik bij Heffener ook verwacht.

Altijd weer fijn als beide auto’s weer netjes verzekerd zijn!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 mei 2020 12:13 AM
  [ # 672 ]

Bij mij eigenlijk het zelfde.
Vond heffner altijd wel oké.
De taxatie voor mijn break was altijd goed.
En mijn prestige heeft hij de bedragen genoemd wie ik in ieder stadium kon verwachten.
En tot op heden heeft hij het goed.
Maar ja ...ieder zijn eigen…

Maar mooi dat de taxatie goed is!
Nu weer lekker genieten

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 mei 2020 09:21 AM
  [ # 673 ]

Ik had ook nooit problemen met Heffener hoor. Vond alleen het verschil in aanpak (na bijna 10 jaar Heffener) wel frappant. Heffener was in zijn rapporten meer van het beschrijvende, Plettenburg ging de hele auto rond en beoordeelde elk onderdeel apart, waarna er een totaaloordeel en een daarop (en op zaken als zeldzaamheid) gebaseerd bedrag uitrolde. Heel goed te volgen allemaal. Waarbij de Pallas uiteindelijk op 12.500 uitkwam en de Break op 12.000. Met name dat laatste was een verrassing, aangezien die 3 jaar geleden nog op 6.000 was getaxeerd. Maar goed, het is ook niet dat er de afgelopen jaren niet in dat ding geïnvesteerd is (maar daar is een apart draadje over)... cool grin

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 mei 2020 10:23 AM
  [ # 674 ]

Een lekker gevoel dat deze hobby geen bodemloze put is. En leuk als de taxateur inzicht geeft. Nog even en de Break is kostbaarder dan het groene museumstuk tongue rolleye

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 mei 2020 09:57 AM
  [ # 675 ]

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
45 van de 48
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook