65 van de 86
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 09 maart 2019 03:02 PM
  [ # 961 ]

Die tank staat in de plek waar anders de reservebenzine stond Smile

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 11 maart 2019 01:47 PM
  [ # 962 ]
graddus schreef:

Zelfs lpg is nog makkelijker te vinden dan 98 tegenwoordig

Is deze zo slecht verkrijgbaar bij jullie? Hier in een straal van 5 km, zeker 3 pompen die het verkopen. Een heeft het zelfs weer terug in het assortiment genomen.

Gaaf spul die 3D printer, mooie doorvoer slang als resultaat very good

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2019 09:57 PM
  [ # 963 ]

Met een gapend gat in mijn garage en een bijna zo groot gat in mijn hart ben ik blij dat ik vanavond weer wat nieuws kreeg uit het relatief hoge noorden. Er wordt volop geëxperimenteerd met een spud-in die niet de hele (tamelijk nieuwe) carburateur opoffert. Benieuwd of het gaat werken met de spud-in in het bovendeksel.

Profiel  
 
Gepost: 23 maart 2019 12:19 AM
  [ # 964 ]

En ik ben weer herenigd met mijn ouwe lijk. Vanmiddag gelijk maar aan de slag met de slangdoorvoer en de appendagekastontluchting…


Daarna het deksel van de carburateur vervangen door dat met de spud-in…


En zo past ook het originele luchtfilter weer…


Gaatje in de voorste uitlaatbocht voor de lawaaiklep…


En alle slangen netjes aangesloten op de verdamper…


Helaas, we waren er al voor gewaarschuwd, dit type verdamper geeft toch teveel druk voor een carburateur. Morgen dus even omwisselen met een ander exemplaar dat we hier liggen hebben en dan hopelijk ... Vroem Smile Deze verdamper bewaren we dan nog even voor een vervolgproject.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 maart 2019 12:22 PM
  [ # 965 ]

“Gaatje in de voorste uitlaatbocht voor de lawaaiklep…”. ???? Waarvoor is dat?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 23 maart 2019 11:15 PM
  [ # 966 ]

Goed, nieuwe dag, nieuwe kansen, eerst de andere verdamper gemonteerd en aangesloten…


En wat denk je, één snokje aan de starter en lopen dat gekke ding. Een beetje hightech anno 2019 (ja Jan, dat gaatje diende voor de lambdasonde) om alles een beetje netjes af te stellen…


Niet helemaal mijn veld van expertise, maar dit schijnt nog zo beroerd niet te zijn voor zo’n simpele installatie. Rondje test gereden, met behulp van de gegevens uit de computer de boel netjes gefinetuned en na het middageten de reis terug naar huis aangevangen. Ik moet zeggen, die eerste testrit van 260 km viel niks tegen. Morgen maar eens kijken wat we verbruikt hebben tijdens deze tamelijk vlotte snelwegrit.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2019 09:04 AM
  [ # 967 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 maart 2019 11:33 AM
  [ # 968 ]

Ah, hightech trax!!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 maart 2019 01:57 PM
  [ # 969 ]

Ik vind het een goed gebeuren zeg. Nette LPG installatie zo. Welke verdamper is nu geworden? Lijkt op een Landi. Dat die IG1 te sterk was is vrij logisch. Mooi om er een lambdasonde bij in te zetten voor het afstellen. Samen met de spud-in een aardige bescherming tegen backfires.

Top werk!

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 24 maart 2019 05:44 PM
  [ # 970 ]

Goed bezig! Leuk dat je je er zelf in verdiept en het zo netjes wegwerkt. Zelf heb ik juist de LPG-installatie uit mijn Traks gegooid (vooral om de techniek zo eenvoudig mogelijk te houden voor een beginneling als ik), maar mocht ik hem terug willen plaatsen dat weet ik wie hier vanaf nu de kenner is! Wink

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 24 maart 2019 06:12 PM
  [ # 971 ]

Met “vol gas” rijden heeft nu een kompleet andere betekenis!
Knap gedaan weer.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2019 09:02 PM
  [ # 972 ]

Vol gas mag je rustig letterlijk nemen ja, het verbruik is gestegen van 1 op 10 op benzine naar 1 op 6,4 op lpg, dat moet vast nog wat beter kunnen. Maar eens begonnen met het knijpen van de gastoevoer in de aanvoerslang.De lambdawaarde is duidelijk niet alles.

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2019 07:48 PM
  [ # 973 ]

Is er hier iemand die me kan vertellen of ik het met de rode pijl aangeduide gietstuk straffeloos kan doorboren om een vacuumaansluiting te creëren?

Afbeelding Bijlagen
spruitstuk_trax_in_kopie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 maart 2019 08:02 PM
  [ # 974 ]

Ik zou dat als het kan in de voetpakking van de carburateur doen. Dan is het straffelozer want een voetpakking is eenvoudiger te vervangen.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2019 08:07 PM
  [ # 975 ]

Dan moet er wel een hele dikke voetpakking onder en het luchtfilter zit nu al klem onder de motorkap.

Profiel  
 
 
65 van de 86
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook