266 van de 276
« Eerste  < Vorige 264 265 266 267 268 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 november 2019 01:44 PM
  [ # 3976 ]

Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2019 02:26 PM
  [ # 3977 ]

Ik denk dat de gegevens van de RDW leidend zijn. Wikipedia wordt gemaakt door gebruikers, dus daar zou ik nooit voor 100% op vertrouwen. Ja, ik weet het, bij de RDW zijn ze ook niet heel erg onfeilbaar.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 november 2019 02:27 PM
  [ # 3978 ]

Ok, merci!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 november 2019 02:32 PM
  [ # 3979 ]

Even DV6TED4 is Euro 4, de euro 5 versies van die motor heten DV6C, de Euro6 versie is de DV6FCTED, heeft 120 PK.
Voor de nieuwe euro 6.2 standaard is de DV5 ontwikkeld.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 november 2019 02:59 PM
  [ # 3980 ]

Dank je!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7274
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 november 2019 08:18 PM
  [ # 3981 ]

Ze doen er weer een schepje bovenop…............sad red

https://www.autovisie.nl/nieuws/vanaf-1-januari-15-meer-wegenbelasting-oudere-diesels?utm_source=telegraaf.nl&utm_medium=widget&utm_campaign=https://www.telegraaf.nl/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 november 2019 08:19 PM
  [ # 3982 ]

Dat is twee jaar geleden al besloten hoor. Invoering was bekend.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 25 november 2019 08:47 PM
  [ # 3983 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Bij sommigen mogelijk wel bekend maar niet iedereen houdt zulk nieuws dagelijks bij of heeft daar tijd voor.
Ik vind het in ieder geval niet netjes dat auto’s waar een typegoedkeuring op zit, waar een keuring op zit en die netjes onderhouden worden (lees: waar de bezitter trots en zuinig op is, en er heel veel geld (o.a. accijns) voor over heeft) op zo’n manier afgefikt worden.
Lees ook hoe de steden in België er mee omgaan, het kan dus zelfs nog erger.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 november 2019 08:51 PM
  [ # 3984 ]
Jeroen Simons schreef:

Ik vind het in ieder geval niet netjes dat auto’s waar een typegoedkeuring op zit, waar een keuring op zit en die netjes onderhouden worden (lees: waar de bezitter trots en zuinig op is, en er heel veel geld (o.a. accijns) voor over heeft) op zo’n manier afgefikt worden.

Ze hadden ook gewoon de MRB van alle diesel kunnen verdubbelen, dus ik zie het probleem niet. Daarbij gaat het om een verhoging van 15% met een max van 285 euro.Laten we eerlijk zijn, die ouwe diesels zijn nou eenmaal vervuilender dan moderne diesels. Is een feit, is onderzocht, zowel in NL als in andere delen van de wereld. Het idee dat je het bezit van zo’n auto wil ontmoedigen kan ik begrijpen, reden te meer waarom ik niet snap dat een diesel die 40 jaar oud wordt vervolgens wél weer vrij van MRB is..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 november 2019 09:15 PM
  [ # 3985 ]
waterman schreef:

Dat is twee jaar geleden al besloten hoor. Invoering was bekend.

Echter pas na goedkeuring door de Eerste Kamer, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/fijnstoftoeslag-mrb

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 november 2019 10:08 PM
  [ # 3986 ]

De businesscase voor de vervanging van het oliestokertje lijkt te veranderen….

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 november 2019 10:42 PM
  [ # 3987 ]

Hoeveel wil je eraan uitgeven om die €9,90/maand die dat ding, volgens de sites van de RDW en de belastingdienst en een snel rekensommetje, straks aan extra belasting opsoupeert te besparen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 november 2019 10:51 PM
  [ # 3988 ]

Het gaat dan niet om 68 maar 78 Euro per maand.

En dan de brandstofkosten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 november 2019 07:47 AM
  [ # 3989 ]

Ik zou een leuke kleine moderne benzinegestookte auto kopen en daar G3 in zetten. Dat is namelijk nog steeds het allergoedkoopste.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 november 2019 01:48 PM
  [ # 3990 ]
EW schreef:

Het gaat dan niet om 68 maar 78 Euro per maand.

En dan de brandstofkosten.

Want brandstof betaal je nu niet? Wink

Maar serieus: als je zo’n 206 HDi’tje wilt gaan vervangen door iets dat dat tientje extra per maand op papier niet kost, hoeveel leg je er dan naast als je ‘m inruilt of versjachert? En hoe snel heb je dat eruit?

Kijk, bij jou snap ik dat: het is een kwestie van houd ik ‘m erbij of ga ik weer in het bussie naar de zaak. Maar er zijn ook veel mensen met zo’n oud dieseltje onderweg die er geen andere auto bij hebben om het zo uit te kunnen rekenen. En dan denk ik dat je bij vervanging rekening moet houden met een aardige terugverdientijd, waarin je dan het volgende tweedehandsje ook nog heel moet houden (want dat is natuurlijk wel de realiteit: veel mensen rijden in een oud autootje omdat het geld er niet altijd is om een lekker demo’tje met ‘net de kop eraf’ te gaan scoren).

Als ik kijk wat ik nu allemaal met die Xantia TurboD doe en ik vergelijk de kosten met die Break op benzine, die ongeveer evenveel weegt en presteert, dan is die diesel ook met 15% verhoging van de MRB goedkoper in bedrijf. Ik kan wel goedkoper gaan rijden, maar dan moet ik bijvoorbeeld die 206 HDi overnemen. En nee, dat is geen aanbod Laughing

Wat wel een voordeel kan zijn is dat de business case om ‘s zomers met die DS te rijden er veel beter uit gaat zien. Stel nou dat ik die ouwe TurboD geschorst laat komende zomer en gewoon fulltime ga Snoeken… huh

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
266 van de 276
« Eerste  < Vorige 264 265 266 267 268 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook