50 van de 51
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 Volgende > 
   
Bandentopic "A"-alternatieven
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 21 augustus 2017 12:51 PM
  [ # 736 ]

Volgens mij krijg je geen klapband door een slechte binnenband maar door een slechte buitenband. Als de buitenband kapot gaat komt de binnenband als een ballon naar buiten en klapt. Als de buitenband heel is kan een binnenband alleen leeglopen.

Als ik moet rijden neem ik de Audi, als ik wil genieten neem ik de ID.

Profiel  
 
nltecoko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 670
Geregistreerd: 10-12-2006

- ID/DS DS 21 bvh
- ID/DS DS 21 IE Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Break bv5
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 augustus 2017 12:53 PM
  [ # 737 ]

Strikt genomen heb je gelijk, er was geen echte “klap”-band. Echter: een lekke binnenband loopt zeer snel leeg, en het effect is daarom hetzelfde: van het ene op het andere moment rijdt je op de velg.

‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘00 Xantia 2.0HDi break: daghap
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 21 augustus 2017 01:06 PM
  [ # 738 ]

een klapband kan je je achterscherm kosten…Maar een lekke binnenband is meestal inderdaad snel leeg. Had voorheen elke 6 maanden een lekke band (meestal binnen 200 meter helemaal plat), ik ontdekte dat de moderne banden ruw zijn aan de binnenkant waardoor de binnenband door sleet, andere banden erop en probleem opgelost…

Als ik moet rijden neem ik de Audi, als ik wil genieten neem ik de ID.

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2017 03:32 PM
  [ # 739 ]

vroeger deden we talkpoeder in de band nu pauperen we er babykontjes mee

doei

Profiel  
 
camemBert
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
Gepost: 22 augustus 2017 01:17 PM
  [ # 740 ]

Vast al eens eerder genoemd: Een nadeel van een binnenband in een tubeless band is het risico dat met oppompen niet alle lucht tussen biba en buba kan ontsnappen waardoor je een plotselinge leegloop kan krijgen. Een vervelende en gevaarlijke ervaring die weliswaar niet door een beschadiging is veroorzaakt maar wel alsnog de banden kan beschadigen.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
nltecoko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 670
Geregistreerd: 10-12-2006

- ID/DS DS 21 bvh
- ID/DS DS 21 IE Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Break bv5
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 12 september 2017 09:49 AM
  [ # 741 ]

Maar weer eens even een kleine update.
Na zo’n 2000 kilometers op de nieuwe velgen met tubeless gemonteerde Retro’s 185 x 15 (zie eerdere bericht) kan ik rapporteren dat ik zéér tevreden ben over de velgen en vooral ook over de banden. Ik heb behoorlijk wat door de regen gereden, en ik vind het weggedrag zowel op nat als op droog beslist goed te noemen.

Aanrader dus.

  - Oscar -

‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘00 Xantia 2.0HDi break: daghap
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2320
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 september 2017 01:12 PM
  [ # 742 ]

Goed nieuws!!
Ik heb mijn 1e set Retro’s al half versleten ( DS-break, dagelijkse auto) en ben er ook nog steeds zeer tevreden mee.
Erg mooi dat die tubeless velgen ook bevallen!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.

Profiel  
 
olga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 18-10-2011

Gepost: 12 september 2017 01:16 PM
  [ # 743 ]

Ik heb deze banden onder mijn Dsuper5, met binnenbanden dus. Inmiddels na 15000 km onder alle omstandigheden kan ik melden zeer tevreden te zijn. Helemaal trillingsvrij, goed en scherp stuurgedrag en ook bij nat wegdek een acceptabele remweg. Slijtage is minimaal, wellicht ook omdat ik vrij rustig rijd.
gr
Rinus

Rinus

Profiel  
 
Goebe
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 06-03-2009

- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- ID/DS DSpécial
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
Gepost: 13 september 2017 08:47 PM
  [ # 744 ]

Ik heb intussen 4 Retro’s op mijn break. Veeeeeeeeel beter dan de Vredesteins die er eerst op zaten, maar ik vind ze op snelheid wel iets vager dan echte Michelins.

Profiel  
 
IDealist
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1149
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 september 2017 05:16 PM
  [ # 745 ]

Ik ben er ook tevreden over, ik heb ze er nu 20k onder, onder mijn break. Vind ze op nat wegdek niet denderend maar kan dat nergens mee vergelijken. Is mn eerste DS, nooit andere banden gehad. Ben benieuwd hoe anderen het verschil nat/ droog ervaren. Qua slijtage doen ze het in elk geval goed (nog zeker 6 mm) hoewel ik klaarblijkelijk een anticiperend rijder ben want ik doe altijd gemiddeld 2x zo lang met een set banden (bij 3 mm vervang ik). Ik rijd zo een ton op een setje banden.

Citroen ID20 F Break ‘71, Citroen ID20 F Break Luxe ‘74 (under reconstruction), 2CV4 ‘74, Mehari ‘77

Profiel  
 
JanSr
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial 1972
- C5 3.0 V6 Break Exclusive BVA4
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 15 september 2017 12:33 PM
  [ # 746 ]
Goebe schreef:

Ik heb intussen 4 Retro’s op mijn break. Veeeeeeeeel beter dan de Vredesteins die er eerst op zaten, maar ik vind ze op snelheid wel iets vager dan echte Michelins.

Benieuwd hoe je dat hebt vastgesteld.
Als je van oude banden op nieuwe overstapt is het grootste verschil de profieldiepte. En dat voel je.
Of dat nou het ene of het andere merk of type is levert een veel kleiner verschil op.
Zou wordt de Vredestein Classic hier door sommigen verguisd.
Ik rij er heel plezierig mee rond, zelfs in de regen.
Ergens in dit topic staat een echt lijstje met testresultaten. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/190837/P105
Je ziet daar dat die Vredestein nauwelijks achterblijft met de top 2.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
camemBert
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1369
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
Gepost: 15 september 2017 02:12 PM
  [ # 747 ]

Ik had een paar weken terug weer eens een platte voorband. Volgens de garage was de binnenzijde van de Retro band ruw en sleet door de binnenband. De (Retro) buitenbanden zijn natuurlijk niet gemaakt voor toepassing met binnenbanden, dus hier blijven we tegenaan lopen.
Alleen het ‘gladmaken’ van de binnenzijde van de buitenbanden voorkomt dit, maar hoe doe je dat?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
JanSr
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial 1972
- C5 3.0 V6 Break Exclusive BVA4
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 15 september 2017 02:15 PM
  [ # 748 ]

Hoe zit dat trouwens met wel of geen binnenbanden? Vanaf wanneer zitten er binnenbandloze velgen op een DS?
Ik herinner me uit het grijze verleden wel dat gedoe met binnenbanden, maar niet meer welke DS ‘en tubeless waren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-12-2015

- ID/DS D Super 5
Gepost: 15 september 2017 05:42 PM
  [ # 749 ]

Lees met veel interesse alle berichten over banden en hun voor-en nadelen. Ben zelf met mijn tweede set
Federals bezig. Ook deze band is aan kritiek onderhevig.Ik zelf vind het een prima band voor een schappelijke prijs.
Toen ik een jaar of twintig was heb ik een half jaar bij een “bandenboer” gewerkt en op de vraag aan de eigenaar
welke band nou het beste was, antwoordde hij:‘De band met de grootste winstmarge”. Teleur gesteld met het
antwoord vroeg ik of er echt geen verschil was. Zijn antwoord luidde"de verschillen zijn minder groot dan je denkt.
Het zijn vooral de klanten die de band van hun keuze bejubelen. Met die wetenschap in mijn achterhoofd rij ik maar zoals de omstandigheden het toelaten, en ben tevreden met mijn Federals.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1401
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 september 2017 06:03 PM
  [ # 750 ]
JanSr schreef:

Hoe zit dat trouwens met wel of geen binnenbanden? Vanaf wanneer zitten er binnenbandloze velgen op een DS?
Ik herinner me uit het grijze verleden wel dat gedoe met binnenbanden, maar niet meer welke DS ‘en tubeless waren.

Op “humploze” velgen horen banden met binnenbanden. Tubeless velgen hebben een “hump” ( verhoging), die de band op de velg houdt als de bandenspanning terugloopt. Het hangt er dus vanaf welke velgen je op je DS hebt zitten.
Banden: Volgens Michelin zijn XAS banden in de maten 155, 165 en 180 altijd Tube Type, en XVS 15 inch banden Tubeless. Die XVS’en zijn gemonteerd vanaf 1972, de XAS’en vanaf 1965.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
50 van de 51
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook