3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Blackstone radiator Turbo
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 07 september 2008 05:34 AM
  [ # 31 ]

radiator CX Turbo

@trxke:
Is de radiator van CX-Basis minder breed? Maar dan wel dikker waarschijnlijk? Het ding zou toch 70% meer volume hebben. Wel vreemd dat die zo duur geworden is. Ik kan me herinneren dat ik twee of drie jaar geleden op Citromobile op het punt heb gestaan iets dergelijks te kopen bij de stand van CX-Basis voor 350 euro.

@erikkuiper
Ik rijd doorgaans met 160 km/u over de duitse snelwegen en bij een buitentemperatuur onder de 25 graden blijft de koelvloeistof dan netjes tussen de 85 en 90 graden. Bij warmer weer daarentegen blijft de koelvloeistoftemperatuur echter stijgen tot boven de 100, zodat ik me genoodzaakt voel gas terug te nemen. Bij heel warm weer kan ik met de airco aan niet harder dan 120 km/u om onder de 100 graden te blijven.
Ik weet wel dat het kookpunt van de koelvloeistof onder druk hoger ligt, maar ik wil toch niet het risico nemen dat het te laat is en de boel overkookt. En in de bergen stijgt de koelvloeistoftemperatuur nog veel sneller. Dat rijdt niet lekker zorgeloos op vakantie….

Groet,
dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Gepost: 07 september 2008 08:36 PM
  [ # 32 ]

@dolfmoon

De radiator van cx-basis is idd minder breed dan de standaard Turbo radiator hij heeft ook maar een koeloppervlak van 23dm² tegen de 27dm² van de standaard Turbo radiator.

Voordeel is natuurlijk het 3 rijen net dat cx-basis erin gezet heeft.
Maar dit kan je ook zelf laten doen als je zo’n gebruikte koperen 23dm² radiator binnen brengt bij een radiatoren specialist, dit gaat je een pak minder geld kosten.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2008 10:48 PM
  [ # 33 ]

Na lang zoeken heb ik nog een goede gebruikte Blackstone radiator gevonden.

De Blackstone is opvallend dikker en heeft dus een 2 rijen koelnet in tegenstelling tot het enkele koelnet van de IPRA radiator.

 

Het verschil Shocked

De Blackstone dus:

Deze is dus nog in goede staat maar mocht het mogelijk zijn om een nieuw koelnet te laten plaatsen zou dit natuurlijk nog beter zijn, maar ik twijfel er aan of dit mogelijk is met de kunstof waterkasten.

Toch nog maar verder zoeken naar een nieuw exemplaar denk ik, het zal dan wel oude stock moeten zijn aangezien er over de fabrikant niets (meer) te vinden is.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 december 2008 11:22 AM
  [ # 34 ]

Misschien toch eens even horen bij de radiatorspecialist of het mogelijk is?

groetjes !

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2016 09:28 PM
  [ # 35 ]

Even stof afblazen voor een update:
In mijn zoektocht naar de verschillende radiatoren die leverbaar geweest zijn voor de CX Turbo heb ik enige jaren terug nog een belangrijke variant gevonden en naar mijn mening de beste, de Nissens 31366.


Dit is een radiator voor de vervangingsmarkt van de befaamde Deense radiatoren fabrikant Nissens.
De radiator is volledig uit koper vervaardigd (ook de waterkasten) en heeft een 2 rijen koelnet met robuuste koelkanalen en lamellen.
Ik rij hier nu al meerdere jaren mee en kan zeggen dat deze qua koel kapaciteit een pak beter is dan de Ipra en zelfs beter is dan de Blackstone.
Helaas is de Nissens bij mijn weten nergens meer leverbaar, maar vind je hem als gebruikt exemplaar vind is hij zelfs lek nog zeer interessant aangezien deze radiator probleemloos kan worden voorzien van een nieuw koelnet.

De Nissens versus de Blackstone:

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9123
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juni 2016 09:34 PM
  [ # 36 ]

Heb ik er ook inhangen, prima ding!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 26 mei 2020 08:24 AM
  [ # 37 ]

Nog eens wat stof van dit topic blazen Laughing

Heeft er hier iemand al een alu replica radiator in zijn CX Turbo ?
cx-basis bied deze al enige tijd aan , maar op dit moment is de standaard wel uit stock.

De radiator word in 2 varianten aangeboden, standaard en “mit Hochleistungsnetz”

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 mei 2020 10:23 AM
  [ # 38 ]

Ze hebben deze wel op voorraad:
http://www.cx-basis.de/kuehler-cx-turbo-aluminium-mit-hochleistungsnetz-ks-15763.html

Ik heb toen ook eens gezien dat ze een versie aan het ontwikkelen waren waar de condensor ook op zat als 1 complete unit.

Verder geen ervaring mee.

Profiel  
 
Gepost: 26 mei 2020 10:32 AM
  [ # 39 ]

Ja die met “mit Hochleistungsnetz” is op voorraad maar de standaard niet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 27 mei 2020 05:36 PM
  [ # 40 ]
erikkuiper schreef:

@dolf

het lijkt me dat die maten de lxbxh van het blok in mm is, maar dat is maar een gok hoor.
die andere aanduidingen zeggen mij niets.

Wat zijn de temperaturen bij jou dan?
Ik weet dat de koeling bij een turbo diesel niet overbemeten is, maar bij mij valt het wel mee.
normaal geeft mijn meter 84 aan (het is natuurlijk geen precisie instrument maar een indicatie).
dit is zowel in de stad als met 130 op de snelweg.
met warm weer op de duitse autobahn of in de bergen wil dat ook wel 90 worden.
lijkt me niet echt een probleem.

ik heb overigens de valeo radiateur voor trd2 (die is wel nieuw, daarvoor had ik ook wel problemen)
ook goed ontluchten op beide nippels helpt veel.

Mijn cx 2,5 GTI 1986 met handbak heeft net een spoeling en nieuwe koelvloeistof en een nieuw vaatje(vorige bleek lek net onder de dop)
Temp digitaal geeft 90 graden gemiddeld, soms 88 en soms even 92 , ik heb besloten mij daar niet meer druk om te maken, was het maar een wijzer temp meter, die digitale wordt ik zenuwachtig van….......

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 31 december 2020 02:08 PM
  [ # 41 ]

Van mijn turbo project lijkt de huidige Black stone radiateur te lekken, die zal ik dus toch moeten vervangen.

Wat is een goede betaalbare optie?

Of beste de Blackstone wegbrengen en indien mogelijk van nieuw koelblok laten voorzien?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2020 05:29 PM
  [ # 42 ]

De Blackstone kan door een goede radiatorspecialist voorzien worden van een nieuw koelnet, er dienen dan wel nieuwe waterkasten gemaakt worden omdat de originele in kunststof niet herbruikbaar zijn.
Prijs zit tussen de 400 en 500 euro.

CX-Basis heeft 2 soorten Turbo radiatoren in hun shop, op dit moment is de “gewone” leverbaar voor 499,- wat niet overdreven is voor een nieuw gemaakte alu radiator.

Op het net heb ik afgelopen jaar op meerdere plaatsen zo’n alu radiator voor de CX Turbo gevonden voor iets minder, echter was deze nooit leverbaar of bestelbaar…

Een gebruikte Ipra (de dunne versie) heb ik nog wel liggen moest er interesse voor zijn…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 31 december 2020 10:40 PM
  [ # 43 ]

Ik had inderdaad al zitten zoeken met door jou eerder gemelde nummers, je vind ze inderdaad, maar nergens leverbaar.

Zal in den Bosch eens informeren bij r.s.b.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 januari 2021 04:44 PM
  [ # 44 ]

Gewoon je oude laten reviseren.
Altijd goed

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 01 januari 2021 05:33 PM
  [ # 45 ]

ik heb hier nog 2 Blackstone turbo radiatoren waarvan de zijkanten inderdaad vervangen kunnen worden reken voor 420 euro
Ik heb het gevoel dat er niet zo veel nissens geleverd zijn want ik ben deze nog niet zo veel tegengekomen, ook ik zou de oude gewoon laten reviseren…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook