1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
In aanbouw! BX break V6 24v (ES9J4)
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 353
Geregistreerd: 15-01-2005

Gepost: 31 augustus 2008 12:59 AM

Eindelijk ben ik er aan begonnen!
Het project zal pas rij klaar zijn over 1,5 jaar ofzo, ik heb niet al te veel tijd omdat ik ook in het buitenland woon Smile

De motor komt kompleet uit een Xantia, met bak en kabel meuk, teller staat op 140.000 km, deze gaat in een 19 TRi break uit ‘89

Een foto van het slachtoffer…

2 foto’s van het blok in de break.

De motor zelf past zonder maar ook iets weg te slijpen, de bak wil ook, maar die krijg je niet tegelijk met de motor er in. Eerst het blok, dan de bak.
Maarrrrr…. ik moet wel zelf uitlaatspruitstukken lassen, en een stukje blik moet wijken voor de HD-pomp en de dynamo, verder moet ik ook nog op aandrijf-assenjacht… maar dat lijkt me easy, ik snuffel even bij m’n buurman in de boeken.
Ook moet de onderste reactiesteun (aan het sub-frame) aangepast worden.


De probleempjes…

Onderste motor steun verhaal…
Het lijkt er op dat de motor iets verder naar achteren zit dan een 4cil.

Uitlaat spruitstuk… er is plaats, maarrrr ik wil beide uitlaatspruitstukken de zelfde lengte geven.

Er is plaats voor de dynamo en pomp Very Happy

Er moet een stuk uit het sub-frame… ik heb al een mooie oplossing Smile

Ik heb beide steunen aangepast, zo dat het blok iets hoger hangt dan normaal, anders zit je te laag met je aandrijf-assen.

Meer pics soon Smile


De oude bak van de 1.9 motor… beetje stuk Laughing
deze bak kwam uit een circuit BX… dus vandaar dat deze defect ging vroeg of laat…
Onder het rijden knapte er iets in de bak, toen was het einde verhaal Very Happy

BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89 krijgt toch een verse D6C, Peugeot 405 SRi DKZ scheurijzer, Peugeot Expert HDi de zeecontainer.
ex BX: 1400 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v phI ‘88, 16v phII ‘91, GTi 4WD, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5501
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 31 augustus 2008 01:06 AM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 31 augustus 2008 01:11 AM
  [ # 2 ]

Klinkt heel grof in de mond maar waarom doe je dit Razz doneer alles en koop weer een BX break Wink

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 353
Geregistreerd: 15-01-2005

Gepost: 31 augustus 2008 01:23 AM
  [ # 3 ]

ik moet gewoon een dikke V6 hebben, maar ik wil ook liefst in een BX rijden… dus waarom niet die 2 samen voegen.

Ik laat de break wel origineel, ik wil er geen kermis auto van maken, alleen zo hier en daar wat 16v spul.

BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89 krijgt toch een verse D6C, Peugeot 405 SRi DKZ scheurijzer, Peugeot Expert HDi de zeecontainer.
ex BX: 1400 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v phI ‘88, 16v phII ‘91, GTi 4WD, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 31 augustus 2008 01:25 AM
  [ # 4 ]

Kijk, eindelijk begint er gewoon eens iemand aan! Maar waarom nou in zo’n lelijke break Wink

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 31 augustus 2008 01:38 AM
  [ # 5 ]

jah dat was ook mijn ingeving hahaha… maar nu dat het een v6 is mag het van mij wel Razz

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27315
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Berline
Gepost: 31 augustus 2008 01:45 AM
  [ # 6 ]

Ik zie dit al helemaal voor me.
Effe een ouwe bx er uit trekken Evil or Very Mad

Meuh crying

Mooi project. very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

 

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 31 augustus 2008 02:45 AM
  [ # 7 ]

Stoer! Het zal, als alles werkt en past enzo, vast één van de lekkerst klinkende BX’en zijn! music

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5530
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 augustus 2008 03:49 AM
  [ # 8 ]
Rene van Maren schreef:

Ik zie dit al helemaal voor me.
Effe een ouwe bx er uit trekken Evil or Very Mad

Meuh crying

Mooi project. very good

Ik zie meer iets in de trant van: een BX compleet uit elkaar trekken. Zo een blok in een auto hangen van koekblikstaal, ik vind het maar gewaagd.

Groet,

L

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 31 augustus 2008 03:58 AM
  [ # 9 ]

Mooi, dit blijf ik volgen!! Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 augustus 2008 07:12 AM
  [ # 10 ]

heel erg vet dit Very Happy.

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4784
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 31 augustus 2008 11:17 AM
  [ # 11 ]

Heb je eigenlijk al vooronderzoek gedaan naar de herkeuring bij de RDW? (zeker in het licht van de opmerking van Lucas).

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 augustus 2008 01:48 PM
  [ # 12 ]

Erg mooi project dit! Top Gijs!

EW schreef:

Heb je eigenlijk al vooronderzoek gedaan naar de herkeuring bij de RDW? (zeker in het licht van de opmerking van Lucas).

Gewoon even lelystad op. Ik verwacht geen problemen alleen een rekening van 700 euro bij de RDW Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
EW
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4784
Geregistreerd: 03-08-2004

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16V LPG-G3
Gepost: 31 augustus 2008 04:01 PM
  [ # 13 ]

Tja, het zal wel een kwestie zijn van ander cilinderaantal en ietsje meer vermogen….

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 31 augustus 2008 07:13 PM
  [ # 14 ]

Voor wat betreft de RDW zal het in dit geval wel een Lelystad verhaal worden.

Echter, bij de APK kijken ze voor wat betreft de motor alleen of de brandstofsoort klopt. En natuurlijk of alles degelijk is, en de uitlaat niet lekt enz enz.

Ik ga dit project ook doen, alleen ik neem er een 16v mkI voor.
Die heeft al 160 pk, en een ES9J4 blok 194 PK, dus blijf je binnen de 40%
grens, en kun je dus volstaan met een simpele motorkeuring.

Test

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 31 augustus 2008 07:58 PM
  [ # 15 ]
Harm schreef:

Kijk, eindelijk begint er gewoon eens iemand aan! Maar waarom nou in zo’n lelijke break Wink

Tja, ze zijn nou eenmaal mooier…  Cool

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook