144 van de 158
« Eerste  < Vorige 142 143 144 145 146 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motor eruit
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2178
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 19 maart 2017 06:04 PM
  [ # 2146 ]

moeten we raden of ga je het zo vertellen?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3729
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 maart 2017 06:15 PM
  [ # 2147 ]

Goeie klus ook weer !

Wat was de aanleiding?  En wat staat er gepland ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26251
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 19 maart 2017 07:55 PM
  [ # 2148 ]

Je mag raden maar zo’n beetje elk antwoord is goed Wink

Er zit wat speling op de aandrijflijn. Dit voelde als een aandrijfas, maar dat bleek wat speling in het diff te zijn. (ook nog wat op een as).
De bak giert ook een beetje bij stationair lopen. En lekt ook nog wat bij de keerringen van de bak.

Koppeling is na zo’n 260.000 km ook wel wat dun geworden.
Alle 3 de motorsteunen hebben wel 1 of meerdere scheuren in het rubber.

De turbo heeft iets wat meer speling dan gewenst.

Het blok zelf wordt natuurlijk ook geheel nagelopen.

De koppakking was in elk geval nog wel goed (wordt uiteraard wel vervangen). En ook de ketting staat ook nog netjes strak.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8187
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 19 maart 2017 09:09 PM
  [ # 2149 ]
Arjan Verkade schreef:

Vanmiddag de CX opgehaald, onderweg nog even wat foto’s in het zonnetje geschoten Cool

.

Valt me nu pas op maar zitten de zwarte strips “scheef”
Tussen achterportier en scherm lopen ze op.

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26251
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 19 maart 2017 10:00 PM
  [ # 2150 ]

Het zou kunnen dat de achterste stootlijst iets afwijkt.

Ik denk dat het op de onderste foto wat vertekend.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6037
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 maart 2017 11:39 PM
  [ # 2151 ]

Blijkbaar ontzettend lastig om goed te doen, het aanbrengen van die strips. Je bent niet de enige die zo nu en dan peinzend naar de eigen auto kijkt. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bij de productie werd uitgemeten.

Profiel  
 
Menno
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 29-07-2003

- CX 20 TRE
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 20 maart 2017 09:37 AM
  [ # 2152 ]

Op het oog en onder genot van een glaasje ... Laughing

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & CX 20 TRE ‘82 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6037
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2017 10:45 AM
  [ # 2153 ]

Ik verwacht dat ze daar een soort mal voor hadden. Maar ik heb ook een auto staan waar ze nogal scheef op zaten. Is blijkbaar net zo moeilijk als typeplaatjes terug plakken na het spuiten. Rolling Eyes

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2200
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut. 2000
Gepost: 20 maart 2017 02:40 PM
  [ # 2154 ]

Komt het dan ook voor bij auto’s die “af fabriek” zijn (niet gerestareerd of gespoten)? Lijkt mij namelijk een heidens karwei om stootstrips handmatig op een auto te plaatsen, en dat ze daar wel een machine voor hadden aan de productielijn.

Benzineverbruik TRS 2.2 ‘87 http://images.spritmonitor.de/437539_35.png

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6037
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2017 03:01 PM
  [ # 2155 ]

Dat kan natuurlijk ook. En voor zo ver ik weet zitten de strips ‘af fabriek’ altijd precies goed.

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26251
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 20 maart 2017 06:00 PM
  [ # 2156 ]

Het is best een lastig klusje, vooral die achterste.
Over de deuren is wel even een stukje tape te spannen, daarna kan je ze er langs plakken. Alleen vast is vast, want met dubbelzijdig tape is lastig verplaatsen.

Die sierlijsten onder het raam is dan ook nog een aardig klusje.

Ik denk dat ze in de fabriek wel iets van een mal hadden. Maar ik heb ook CXen gezien waarvan je eigenlijk kan zien dat het zelfs in de fabriek niet 100% netjes erop geplakt is geweest.

Eigenlijk ben ik er wel tevreden over. Bij veel CXen worden ze na het spuiten er even snel op geplakt. Het resultaat is dan vaak dat ze te hoog zitten, want bij een serie 2 hoor je ze over de achterwielkappen te plakken. Anders sluit het niet aan bij de achterbumper, en blijf je daar een gat zien. Ook klopt het niet met de zwarte lijst op de achterklep. Alle lijsten horen onder de lijn van knipperlicht te blijven.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2178
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 maart 2017 09:34 PM
  [ # 2157 ]

ik denk dat het nogal een verschil is of je een vers gefabriceerd setje moet plakken.
of een setje dat minimaal 25 jaar geleden werd opgeplakt en nu gebruikt herplakt wordt

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26251
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 25 maart 2017 09:26 PM
  [ # 2158 ]

Huidige staat van het blok op zijn kop.

Ondertussen ook begonnen om de recirculatieklep van de airco in de auto te zetten.

Hier is het nog dicht.

Inmiddels zicht op het dashboardkastje.

De luchtinlaat, links de airco uitvoering, recht de standaard uitvoering.

Gezien het foam op de klep vergaat na alle jaren heb ik er nieuw op geplaatst.

Het huisje past inmiddels op de auto.

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26251
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 02 april 2017 09:07 AM
  [ # 2159 ]

Met wat geduld is aluminium nog best goed schoon te krijgen.

De onderkant van het inlaatspruitstuk zie je normaal nooit, maar blijkbaar wordt het wel vies…

Tijdje later…

En nog wat deeltjes.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6037
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 april 2017 11:00 AM
  [ # 2160 ]

Mooi hoor.

Profiel  
 
 
144 van de 158
« Eerste  < Vorige 142 143 144 145 146 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook