148 van de 159
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motor eruit
2d
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6715
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 09 mei 2017 09:16 PM
  [ # 2206 ]

Is al opgelost Frank Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26317
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 09 mei 2017 09:18 PM
  [ # 2207 ]

Goed dan ga ik me er verder ook geen zorgen over maken. Gewoon A kwaliteit 15W40 dus.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8216
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 09 mei 2017 09:20 PM
  [ # 2208 ]

En als alles wat losser zit gooi je er 15w50 in.  Wink

Vgf

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2017 10:01 PM
  [ # 2209 ]
2d schreef:

Is al opgelost Frank Smile

Daan, leg mij als 55-plusser eens uit hoe jullie jonge snuiters dat fixen? Wink

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38238
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 09 mei 2017 10:03 PM
  [ # 2210 ]
F.SvM schreef:

En als alles wat losser zit gooi je er 15w50 in.  Wink

Vgf

Niet nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7260
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 09 mei 2017 11:18 PM
  [ # 2211 ]
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Ik weet het niet voor een cx turbo2, maar de “nokvolgers” van een ds zijn ook flat tappets.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
Nielsje
Redacteur/Eveco
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2908
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2017 08:43 AM
  [ # 2212 ]
René Jongejan schreef:
2d schreef:

Is al opgelost Frank Smile

Daan, leg mij als 55-plusser eens uit hoe jullie jonge snuiters dat fixen? Wink

je bedoelt een zo’n URL ‘klein’ inplakken?
Voor als je naar google wil:

[url]www.google.nl[/url] 

geeft: www.google.nl

Als je iets wil hernoemen naar ‘link’ of in dit geval ‘google’.

[url=www.google.nl]google[/url] 

geeft: google

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 10 mei 2017 08:58 AM
  [ # 2213 ]

Thx, had intussen ook al gevonden hoe het kan, overigens op een ander wijze, met hyperlink.

En nu weer on topic!

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2017 09:04 AM
  [ # 2214 ]
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Maar wel de stoterbekers. Zelfde oorzaak!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1436
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 mei 2017 09:04 AM
  [ # 2215 ]
jantje1948 schreef:
waterman schreef:

Nogmaals: het probleem van versnelde nokkenasslijtage geldt niet voor CX/DS motoren!

Ik weet het niet voor een cx turbo2, maar de “nokvolgers” van een ds zijn ook flat tappets.

Als je precies wilt zijn spreek je over direct-acting mechanical bucket (DAMB), want de term “flat tappets” komt van een amerikaanse V8. Bucket is de naam voor nokvolger.
Bij een SM liggen de “buckets” bovenin, en staan dus bij het starten “droog” totdat er voldoende olie door een paar dunne kanaaltjes komt via de nokkenassen, want bij het stilstaan zakt die olie weg. Simpel gezegd: Olie met “Z” zorgt ervoor dat er olie blijft plakken aan het metaal en dat er “noodsmering” is.
Bij een DS en CX ligt de nokkenas erg laag, daar komt dus bij het starten al meteen olie, en de buckets blijven bijvoorbeeld vol staan, de ervaring wijst uit dat CX en DS motoren niet gevoelig zijn voor weinig “Z” in de olie.
Er zijn nog steeds moderne motoren met DAMB, maar daarbij zorgt men ervoor dat er olie blijft staan op de buckets.
Die “Z” moest eruit voor een katalysator omdat het een zink fosfor of zink zwavel legering is, dat zorgt ervoor dat je kat in minder dan 50.000 km niets meer doet, want dat vormt een mooi beschermlaagje op de platinium of palladium en de catalysator werkt doordat er aan de oppervlakte met platinum ( of palladium) nog een chemische reactie plaatsvindt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7260
Geregistreerd: 21-04-2006

- SM 2,7IE/airco
- Xantia 2-0i 16v SX
Gepost: 10 mei 2017 11:17 AM
  [ # 2216 ]

Dank je voor de uitgebreide uitleg.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i.

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23020
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2017 12:19 PM
  [ # 2217 ]
Citroensmgz schreef:

Bij een SM liggen de “buckets” bovenin, en staan dus bij het starten “droog” totdat er voldoende olie door een paar dunne kanaaltjes komt via de nokkenassen, want bij het stilstaan zakt die olie weg. Simpel gezegd: Olie met “Z” zorgt ervoor dat er olie blijft plakken aan het metaal en dat er “noodsmering” is.

En daarom moet je niet met een synthetische olie rijden want dat plakt voor geen meter aan het staal. In een workshop bij renard door kendall olie kon je dat mooi zien op een presentatie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38238
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 mei 2017 12:25 PM
  [ # 2218 ]
bogaard77 schreef:

En daarom moet je niet met een synthetische olie rijden want dat plakt voor geen meter aan het staal.

Ik heb jarenlang met syntheet in m’n sm gereden. No problemo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26317
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 19 mei 2017 08:30 PM
  [ # 2219 ]

Zo lijkt het weer aardig op een CX motorblok Smile

Ook nog even een nieuw stukje rubber geregeld voor de turbo olieleiding.

Profiel  
 
F.SvM
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8216
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
Gepost: 19 mei 2017 10:38 PM
  [ # 2220 ]

Ziet er goed uit!

Vgf

Profiel  
 
 
148 van de 159
« Eerste  < Vorige 146 147 148 149 150 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook