84 van de 87
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  afgesteld na herstel motorschade !                  :-)
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3113
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 13 februari 2018 07:46 AM
  [ # 1246 ]

Gat in een zuiger? Dus compressie meten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3775
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 februari 2018 12:17 AM
  [ # 1247 ]

De CX staat binnen / droog / afgedekt en had even minder prioriteit. Maar ze moet wel weer de weg op kunnen !! (mag nu ook de weg niet op, ivm youngtimer tarief)

Tijd voor af laten voeren, naar mijn vaste garage. Dat kunnen zij beter checken dan ik.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3775
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 05 maart 2018 10:20 AM
  [ # 1248 ]

Ze staat bij de dokter…..

Compressie gemeten: er is nog 1 cilinder met normale compressie… Sad
kleppen lijken goed.

Het blok gaat er uit. to be continued….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6177
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 maart 2018 12:59 PM
  [ # 1249 ]

Fingers crossed.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3775
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2018 03:48 PM
  [ # 1250 ]

Blok ligt er uit en uit elkaar:
Drie zuigers met schade, ws tgv detonatie bij zwaardere belasting, met beschadigingen / gaten in de zuigers.
Er komen verse bussen en zuigers in.
Dan goed af stellen, dit mag niet nog een keer…. hmmm

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Shalom74
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1534
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 20 maart 2018 03:54 PM
  [ # 1251 ]

oeps..

take it easy

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6177
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2018 04:02 PM
  [ # 1252 ]

Hallo - da’s niet niks. sick En hoe kan dat nou, de Turbo heeft toch een pingelsensor voor het geval je op normale benzine rijdt? Of is die ook afhankelijk van een mogelijk gecorrodeerde stekkerverbinding? Ik tank als ik kan altijd superbenzine - en daar ga ik dan in het vervolg nog beter op letten. En even voor mijn begrip: zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?

Profiel  
 
Shalom74
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1534
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 20 maart 2018 04:07 PM
  [ # 1253 ]

ik ook 98 en soms 102 pas op met E10 ZOOI

take it easy

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2018 04:12 PM
  [ # 1254 ]
break23m schreef:

zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?

Mogelijk wel met KdFi.

Profiel  
 
Shalom74
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1534
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 20 maart 2018 04:34 PM
  [ # 1255 ]

de Bosch-brain doet alles zelf valt niet af te stellen dacht ik zo

take it easy

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6177
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- CX 25 Prestige Turbo
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 maart 2018 04:40 PM
  [ # 1256 ]

Een stelschroef op de luchtmassameter (kun je benzineauto mee laten roken als een oude diesel) en een stationair stelschroef - die twee ken ik. Maar verder? Maar goed, ik begrijp dat de patiënt een KdFi systeem heeft.

Profiel  
 
Shalom74
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1534
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 20 maart 2018 05:07 PM
  [ # 1257 ]

kdfi weet ik nix van dus zou het niet weten . stelschroef op de luchtmassa meter beter niet te veel aan klooie..anders krijg je hele gekke verbranding,,

take it easy

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23247
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 maart 2018 09:47 PM
  [ # 1258 ]
René Jongejan schreef:
break23m schreef:

zo heel erg veel is er aan ontsteking en injectie toch niet af te stellen?

Mogelijk wel met KdFi.

Wie heeft de map gemaakt voor de injectie?

Je kan hem er namelijk goed mee mollen als dat ding op vermogen te arm staat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 21 maart 2018 08:17 AM
  [ # 1259 ]

Voor meer info over KdFi, zie http://www.bs-autotune.nl/content/view/66/76/

Vrij programmeerbaar injectie- en ontstekingssysteem.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3775
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 maart 2018 09:52 AM
  [ # 1260 ]

Yep !  dat is em wat in mijn CX zit. Daar rijden er wel meer mee rond.

Dan kan je ontsteking timing, injectie, volledig programmeren over het volledige bereik/belasting. Het rijdt daarmee super soepel !
Bosch L-Jetronic systeem en de LMM vervallen dan.
Dan gebruik je een andere gasklep sensor, inlaatdruk en tempersensor en lambda-sonde.
Heb ook een uitlaat-temp sensor en een electronisch geregelde turbodruk aanpassing.

Ingebouwd en afgesteld door mijn gebruikelijke (CX) garage, die dit soort projecten dus vaker heeft gedaan. Afstellen gaat dan samen met BS Autotune.  Kan zijn dat er toch wat zat mbt afstellen….

Even bericht afwachten van hoe ver ze zijn om alles in elkaar te bouwen….  heeft geen haast.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
84 van de 87
« Eerste  < Vorige 82 83 84 85 86 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook