3 van de 90
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 december 2009 03:13 PM
  [ # 31 ]
graddus schreef:

Ik ga morgenavond even kijken voor een setje van die velgen voor op mijn GTi. De aangeboden velgen zijn met banden in 185 65 15, dat past ook beter bij de nu gemonteerde maat (195 720 14) en ik kan dan gewoon de sneeuwkettingen van mijn bertje gebruiken, omdat daar dezelfde bandenmaat op ligt. Het zal hier wel om 6J velgen gaan (moet ik even bekijken), gezien de smallere bandenmaat. Dit is het standaard stalen wiel voor een alfa 156 met een wat kleinere motor. De ET is dan wel maar 37,5, maar ik verwacht daarmee niet direct problemen in combinatie met deze bandenmaat.

ik had eerst een setje alfa velgen gespot met winterbandjes er al op. maar die hadden een te lage gewichtscategorie nl. 88 (voor een lichte alfa, ws. 147), terwijl citroen zelf al 91 hanteert voor mijn gti t2. daarom kaal setje staal gescoord en goede bandjes uitgezocht ! (94 H)
wat voor banden (gewichtsindex) heeft de gti zelf precies ?

de standaard 6J alfa velgen hebben dus een ET van 37,5 ?  bij 6,5J dus 41,5.

drtheo.nl heeft onder het kopje banden o.a. een velgbreedte calculator. daarnaast kan je per band bij de leverancier terug vinden hoe breed de velg mag zijn. 185 kan ws op 5J - 6,5J

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 december 2009 03:13 PM
  [ # 32 ]
McDean schreef:

erg netjes! nog een foto van de kofferruimte?

ik ben ook wel in voor een Ten Oosten minimeet!

foto volgt zeker !  alles is al wel functioneel, maar moet nog wat af werken Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 december 2009 09:41 PM
  [ # 33 ]
cx25gtit2 schreef:

alleen nu oppassen voor de maximum snelheid op de weg, hahahahaha !
ik kreeg zowaar een stickertje op mijn voorruit.

Is zo’n sticker nou echt verplicht?
Ik zou hem er namelijk direct weer er vanaf trekken Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 december 2009 01:05 AM
  [ # 34 ]

vraag over interieur ventilatie via het dashboard/de kachel. dat is in de serie 2 wat matig ontworpen (in mijn serie 1 een stuk beter).

2 dingen / probleempjes:
de lucht via de roosters in het midden gaan mbt de uitblaas temperatuur niet lekker mee met waar ik de temp op instel met de rechtse draai-instelling. ik merk dat de uitblaas via de zijkanten wel meegaat. bij airco gebruik worden de zijkanten wel koud, middelste rooster niet (of minder). nu bij deze winterse taferelen geven de zijkanten wel warme lucht, middelste rooster niet ! ook de uitblaas onder de stoelen naar achter volgen de tendens van dat middelste uitblaas deel - niet goed dus.
is dat een klep die blijft hangen, waar kan ik gericht eens kijken ?

2e:
de uitblaas temp is niet heel warm. ik had het dus ook wat koud in de auto. zeker niet behaaglijk warm!
ik moet de komende tijd nog wel wat op pad, liever met wat meer warmte binnen !  of zitten we allemaal met warme jas en handschoenen achter het stuur ??
ik had eerder ietsje roest in het koelsyteem (iemand ooit gevuld met wat water waarschijnlijk….. waarvoor dank). nu een aantal spoelingen verder best netjes en al wat langer. is er wellicht toch roest ellende vastgelopen in de kachelradiator waardoor die niet goed doorstroomt ? al een keer een lekke radiator voor gehad….. (maar dat kan altijd).
dus kachelradiator vervangen .... ?
of onderdeel van het niet goed aansturen van de beluchting (zie 1e probleem) ?
ik weet niet goed hoe dat blaassysteem van binnen in elkaar zit.

hoe warm krijgen jullie het binnen in de serie 2 met deze dagen ?  behaaglijk of zelf warm ?

andere tips hoe de lucht uitblaas hoeveelheid verbeterd kan worden ?  is gewoon een wat matig iets bij de serie 2.
ik geloof dat je de massa naar de blazer kan verbeteren, heb ik eens gelezen (stond in een technisch bulletin met het plaatsen van een andere blowermotor). dat anders eens proberen…?  zijn er mensen die dit systeem ge-upgrade hebben ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 december 2009 11:25 AM
  [ # 35 ]

de capaciteit van de blower van een s2 is matig tot zeg maar slecht. Ik dacht Wendela eens heeft opgemerkt dat dit komt door de plaatsing van de inlaat in combinatie met de stroomlijn. Maar dit ervaar ik vooral als een zomerprobleem (als je geen airco hebt). Mijn gtit2 krijg ik goed warm. Er zou dus een verstopping kunnen zijn van de kachelradiator maar ik zou eerst eens kijken naar de werking van klepjes en sensoren. Midden op het plafond zit een bolletje met spleetjes. Dat is de sensor voor de binnentemperatuur. Verder heeft het ventilatiesysteem allemaal met motortjes aangedreven kleppen. Werken deze wel goed? Ook is er een knop voor ontwaseming (vlak bij de airco-knoppen). Als je deze inschakelt worden de kleppen zo ingesteld dat de lucht naar de voorruit wordt geleid en worden de middenventilatiekleppen gesloten. Kortom: genoeg kansen dat er iets faalt….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2009 12:01 PM
  [ # 36 ]

Zo ervaar ik het dus helemaal niet!

Gister in een ZX gereden om de CX op te halen, bij de CX kreeg ik het bij mij voeten niet warm! (60 km).

Bij mij komt juist de meeste warme lucht uit de middenroosters. De zijkanten iets minder (net als ik gewent ben bij de Xsara, BX en bij de ZX viel het me ook op).

Bij de CX blijven de voeten het beste warm, zelfs iets beter als in mijn toch niet al te oude Xsara. Ondanks dat ik bij de Xsara een afstelling heb voor de voeten, terwijl de CX dat niet heeft.

Ik ben het wel eens dat de fan niet zo heel erg krachtig is bij de CX, maar met de fan op stand max rijden doe ik toch al bijna nooit want dat maakt teveel herrie, eigenlijk bij elke auto.

Als ik de voorruit stand inschakel dmv dat knopje dan blijft er bij mij ook gewoon nog lucht uit de roosters komen, alleen bij de voeten wordt dan uitgeschakeld. Ik hoor dan ook duidelijk kleppen bewegen.

Gister viel het me wel op dat het iets langer duurde dat ik wat warmte in de auto had bij -2 a -3. Maar na een km of 4 komt er toch wel wat warmte in.

Daar moet ik nog even bij zeggen dat ik de temp in de auto altijd erg hoog zet (andere vinden het vaak niet prettig) en ik altijd zonder jas in de auto rijdt en toch voeldoet de CX prima aan mijn eisen Wink

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 20 december 2009 12:30 PM
  [ # 37 ]
Arjan Verkade schreef:

Als ik de voorruit stand inschakel dmv dat knopje dan blijft er bij mij ook gewoon nog lucht uit de roosters komen, alleen bij de voeten wordt dan uitgeschakeld. Ik hoor dan ook duidelijk kleppen bewegen.

Ja, ik vergiste me: de middenrossters moet je handmatig openen en sluiten. En inderdaad: uit deze roosters komt veel (warme) lucht. Ik stel de temp altijd in op 21 en dan is het heel behaaglijk. Maar het blijft een franse auto en geen volvo waar je wel warme voeten krijgt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 december 2009 12:42 PM
  [ # 38 ]

Geen last van koude voeten hier Wink
Wellicht is een Volvo beter, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bij mij stond die gisteravond op zo’n 24 graden, maar dat komt omdat ik het graag warm heb, want dat doe ik bij de Xsara ook bij deze koud. Niet iedereen vind dat prettig Wink Vaak heb ik hem idd wel op 21 staand als het niet zo koud is.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 december 2009 12:58 PM
  [ # 39 ]

bij mij nu niet echt comfortabel op temeratuur. slechts klein briesje iets warme lucht en alleen via de zijkanten…..  Neutral

de temperatuur reageert wel op draaien/instellen van de temperatuur draaier rechts, dus dat bolletje / temp sensor in het dak zal iets doet denk ik dan. maar ik zal die ook nog eens proberen te beïnvloeden.

ik heb het interieur er toch niet helemaal in zitten, dus wel zo makkelijk om eens die middenconsole - zijdelen er af te halen. zitten de stel motor delen eigenlijk uberhaupt makkelijk benaderbaar ? (ik gok van niet). dan van links of rechts ?
kan de luchttoevoer verstopt zitten ?  bij de blower of direct daarvoor of erna ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 20 december 2009 06:16 PM
  [ # 40 ]

Even tussen de verwarmingsperikelen door: Mooie CX, exact dezelfde motorisatie/kleur als degene waar ik wegens restauratie nog een paar maanden op moet wachten en zo te zien op de kop af een jaar eerder op kenteken gezet dan de mijne very good

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 december 2009 11:49 PM
  [ # 41 ]
PBO schreef:

Even tussen de verwarmingsperikelen door: Mooie CX, exact dezelfde motorisatie/kleur als degene waar ik wegens restauratie nog een paar maanden op moet wachten en zo te zien op de kop af een jaar eerder op kenteken gezet dan de mijne very good

leuk, we zetten ze eens naast elkaar. gris meteor (EYY) is een mooie kleur.
en verder dan kan je jouw draadje starten. zorg voor voldoende fotos !  Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 december 2009 12:01 AM
  [ # 42 ]

mijn verwarming is nog niet top.

maar alvast een andere bezigheidje wat ik eerder heb gedaan.
enkele draden van de achterruit verwarming deden het niet. met een standaard multimeter kan je de weerstand over de draden meten - voorzichtig de 2 prikkers er tegen aan houden/duwen links en rechts.
dan naar elkaar toe en zo vind je de onderbreking, als je die niet kan zien. kan komen door driftig poetsen van de ruit waardoor de draad te dun word. of een scherpe en dus zichtbare onderbreking.

schoonmaken en afplakken met goed tape aan beide kanten. dan elctroverf wat geleidt om te overbruggen. ik gebruikte Bison Electro. in 2 dunnen lagen voldeed dit bij mij. Per keer de afplak tape verwijderd voordat deze droog was zodat ik de nieuwe “draad” er niet af trok. 

voorbeeldje van de binnenkant met een scherpe onderbreking + een dun stuk ernaast:

aan de buitenkant zie je dit bijna niet. en alle draden doen het weer.

nu weer nadenken over de verwarming voorin….  iemand tips ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 december 2009 12:05 PM
  [ # 43 ]

Geen tips, maar ik heb dezelfde ervaring als Arjan Verkade hierboven beschrijft. De roosters bij het raam geven minder warme lucht dan de openingen in het midden. Als er daar bij jou wel lucht uitkomt is in elk die handbediende klep niet kapot (die van mij heeft te veel speling en valt dan uit zichzelf dicht). Maar dat die lucht koeler voelt is raar. Geen idee waar je dat moet zoeken. Een keer het blok met roosters eruit en de stofzuiger in het gat steken?
Overigens: ook bij mij duurt ‘t even voordat ik ‘t lekker warm heb. Ook het schoonblazen van de voorruit duurt nogal even. Maar uiteindelijk is het met de kachel op 24 en de blower op een kwart van de snelheid heel behaagelijk achter ‘t stuur. In de DS had ik een hoed op, handschoenen aan een lekker lange winterjas aan. In de CX hou ik alleen m’n sjaal om en ligt de jas in de kofferbak.
Hoe dan ook: stuitend inefficiente blower. Als de achterruit allang schoon is (zelfs zonder krabben) is het zicht door de voorruit nog steeds niet vrij (ja, ik gebruik het voorruitontwasemingsknopje). Dus ik ben ook zeer geinteresseerd in goede ideeen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2009 08:20 PM
  [ # 44 ]

Ik denk dat een inefficiente blower beetje bij dit tijdperk hoort.
Een BX is naar mijn idee niet veel beter Wink

Tja ontwassemen duurt bij mij ook lang, die voorruit stand helpt ook maar matig.
Ik denk dat airco wel wat meer zou helpen, maar dat heb ik niet dus geen ervaring mee.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 december 2009 08:23 PM
  [ # 45 ]

GSA: heel goede blower, in 3 standen regelbaar! very good Mr. Green

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 90
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook