2 van de 110
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Hot fun in the sun
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14917
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 04 januari 2010 09:01 PM
  [ # 16 ]
Tinfoil schreef:

v.w.b. de CX als dagelijks vervoer ken je het verhaal van mijn dame van dichtbij;
aanschaf E 3.500 en daarna (zojuist de spreadsheet nog even geupdate met winterbanden) nog bijna net zoveel aan (achterstallig) onderhoud en reparatie. Alles op basis van 1 jaar rijden met ca. 12.000 km.

Zoals je zelf vaak genoeg zegt: onder het verfijnde uiterlijk van de CX gaat nog altijd een ouderwetse auto schuil, met alle bijbehorende nukken.

Een CX als dagelijkse auto is te doen, maar dan moet de basis goed zijn ...

Mijn 79er CX heeft nu in 10 maanden en 29000 km nog steeds geen onoverkomelijke kosten laten zien. Ok, er mag wel wat aan het plaatwerk gebeuren, maar technisch valt het tot hier toe reuze mee. Luister goed naar de adviezen en koop een auto die EN goed onderhouden is EN waar mee gereden wordt. Stilstand is moordend, al staan ze nog zo lekker droog.

Profiel  
 
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1043
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2010 09:10 PM
  [ # 17 ]

Mulder, Voor zover ik een beeld heb kunnen vormen, proefrit maken, en als alles goed stuurt, remt, koppelt en schakelt, gewoon DOEN. Hij ziet er verzorgd uit en een zwitserse auto zou ik veel liever hebben dan een duitse. Bovendien, met deze km stand kun je nog jaren vooruit. ELKE oude franse auto mankeert wel wat, en als dit alles is lijkt het me goed te overzien. Alleen dat kenteken snap ik niet zo goed, is deze niet aanwezig of gewoon nog zwitsers.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40014
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 04 januari 2010 09:15 PM
  [ # 18 ]

Nogal een gok om van een auto met rotte dorpels te zeggen “gewoon doen”....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1043
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2010 09:20 PM
  [ # 19 ]

Nou, dat vind ik niet. Hij heeft het gezien dus al een inschatting kunnen maken hoe erg het is. Als het heel ernstig is had Mulder de aanschaf niet eens overwogen lijkt me. Bovendien, wat kost een stukje dorpel uitstukken nu helemaal.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40014
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 04 januari 2010 09:26 PM
  [ # 20 ]

Een “stukje” dorpel uitstukken ( wat natuurlijk gewoon lapwerk is…) kost gewoon 50 tot 65 euro per uur. En als je het plastic weghaald zie je pas wat er écht gaar is. Daarbij spreekt de TS ook nog van ouder/eerder laswerk. Dat beloofd dus zeker niet veel goeds. Uit ruime ervaring met CX’en en roest kan ik je vertellen dat je, als het een beetje tegenzit, zo richting de 2000 euro laswerk gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26937
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 04 januari 2010 09:36 PM
  [ # 21 ]

Die dorpel roest is goed in te schatten bij het verwijderen van de kappen. Dat kost je in totaal een half uurtje, maar dan weet je wel waar je aan toe ben.
Rotte plekjes van 2 cm doorsnede zijn naar mijn idee wel te betalen om te te laten lassen. Met 3 a 400 euro kom je dan best een eind.
Natuurlijk wel direct de dorpel laten volspuiten.

Ik denk dat technisch CXen het probleem niet zijn, achterstallig onderhoud bijwerken en dan bijhouden.
Er niks aan doen gaat de verkeerde kant op. Een CX heeft gewoon wel extra tijd nodig ivm een nieuwere auto Wink

Profiel  
 
cxj
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1043
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 04 januari 2010 09:39 PM
  [ # 22 ]

Mulder moet zelf maar zeggen of het een museumstuk moet zijn of worden, of dat hij gewoon goed moet zijn en nog een aantal jaren mee moet gaan. Ik zie echt niet in wat het probleem is bij het goed uitstukken van een roestplek aan de dorpel. Natuurlijk haalt de dealer je het vel over de neus met zulke klussen, maar je kunt het zelf doen of laten doen door iemand die goed weet wat hij doet. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar een goede auto laten staan alleen omdat er wat laswerk aan zit zou ik jammer vinden.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10296
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 januari 2010 10:27 PM
  [ # 23 ]

Dorpels goed laten lassen door iemand die het voor zijn brood doet: €1200 voor beide dorpels. En een DS-dorpel is rechttoe-rechtaan in vergelijking met een CX-dorpel….

Citroen!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4955
Geregistreerd: 02-12-2007

- C5 phase II V6 BVA6 Exclusive
- C3 1.4 Différence BVA4
- Ami 8 Break
- GS/GSA X1
Gepost: 04 januari 2010 10:33 PM
  [ # 24 ]

Hier is nog een mooie break. Turbo diesel.

Ik had de verkoper een mailtje gestuurd met de vraag of ze airco heeft.
Het antwoord:

bonjours il y a la clim elle a mache 15 jours apres le rechargement il y a une fuite je pense au niveau du compreseur donc a voir je vous envois des que possible d autre photo

Ja dus, met een lek.

Staat alleen een p*kke eind weg… Sad

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6197
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 04 januari 2010 11:17 PM
  [ # 25 ]

Dank voor de reacties, zelfs die over Volvo’s (daar vroeg ik tenslotte min of meer zelf om…).
Tsja, zelf doen is er niet bij vrees ik. Dat er al eerder aan de voetenbak gelast is, leid ik af aan de rode menie-achtige prut die op de rotte plek tegen de bodem was aangebracht. Maar dat kan evengoed gedaan zijn om de huidige rottigheid wat in te dammen.

Maar nog los van het bodem- en dorpelverhaal: ik voelde niet zoveel bij deze CX. De al gemelde grauwheid van het interieur was echt een afknapper. OK, ik weet hoe een Break eruitziet en ook dat het gros van die dingen met hetzelfde (saaie) grijze interieur zijn uitgerust, maar het viel me nu toch wat tegen. Zeker vergeleken met de “degelijkheid” (alles is relatief) en de uitstraling van het interieur van mijn XM (en zelfs mijn CX serie 1) vond ik dit toch wat gammel en goedkoop aandoen. Misschien serie 2 eigen, misschien wordt het veroorzaakt door de kleur, ik weet het niet.

Een museumstuk zal een dagelijks gebruikte auto niet snel worden/zijn/blijven. Maar het moet er wel een beetje uitzien. Deze CX bood dat, vandaar dat ik ben gaan kijken. Dat er onderhuids of van onderen het nodige verspijkerd is, is niet zo’n punt. Wel dat ik, als ik heel eerlijk ben, momenteel eigenlijk niet de middelen heb om deze auto direct goed aan te pakken. En van wegzetten en afwachten wordt ze niet beter. En de hoeveelheid werk die eraan zit tsja, als het nou de enige overgebleven break was…

Bovendien heb ik geen haast, de XM “moet” pas over een jaar echt weg. Maar goed, het idee om dagelijks een CX break te rijden, blijft knagen.

(edit: zeker na het zien van die Evasion… Zei er iemand iets over saai grijs…? Wink Wel een takke-end weg inderdaad. Of een mooie terugrit, het is maar hoe je het ziet…)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 04 januari 2010 11:33 PM
  [ # 26 ]

Wat een heerlijk luxeprobleem. Ik heb een tijdje terug een vergelijkbaar ‘probleem’ gehad. Uiteindelijk is ‘t geen XM V6 automaat phase 1 geworden omdat ik merkte dat ik me dan stoor dat dingen die in de C3 van mijn vriendin wel zitten in zo’n XM nog niet standaard aanwezig waren (cruisecontrol, automatische airco). Dus een (betaalbare en niet perfecte) CX, want daar stoor ik me aan dat soort dingen veel minder. Maar ik ben treinreiziger, dus de CX is voor erbij.
Hou nou maar je groene Pallas in perfecte staat. Heeft de rest van de wereld ook plezier van. En koop voor dagelijks gebruik voor een habbekrats een XM break (Tres Beau heeft er zomaar een paar op een rijtje staan). Kun je gewoon mee naar Eef Heijmink (moet je bekend zijn als Nijmegenaar) als ‘t zo uitkomt. En als er echt iets mee is, ruil je ‘m in voor een andere. Toch?
Sterkte met je zoektocht.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6197
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 04 januari 2010 11:50 PM
  [ # 27 ]

Zo klinkt het wel erg makkelijk. Smile
Mijn luxeprobleem is in zoverre wat minder luxe dat de auto in kwestie niet voor erbij is. Maar inderdaad, als de nood aan de man komt kan ik altijd nog kiezen voor een habbekrats-XM. Of een leuke karaktervolle Toyota. Wink

Mijn Pallas ga ik niet blootstellen aan allerlei winterse ontberingen, maak je geen zorgen. Al doe ik dat toch echt puur voor mezelf… Wink

Ik heb een soort haat-liefde verhouding met XM-men break. Dan weer vind ik ze spuuglelijk, alsof ze een lompe vierkante doos op een XM hebben geplakt, dan weer is het een mooie combinatie van het goede van de XM en een fijne bult laadvermogen. Kleur en uitvoering doen ook hier een hoop geloof ik. En als ze plat op de grond liggen vind ik ze alweer mooier dan wanneer ze bedrijfsklaar zijn. Geldt ook voor de CX overigens. En die vind ik toch echt wat aparter, het interieur ten spijt. Gelukkig maak ik het mezelf niet te moeilijk…

PS: Ah, ik zie dat jij de eigenaar bent van de 62-GP-RS, hebben wij elkaar dan onlangs tijdens het Technisch Evenement bij Tres Beau niet gesproken?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6197
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 04 januari 2010 11:53 PM
  [ # 28 ]
l.wenting schreef:

Alleen dat kenteken snap ik niet zo goed, is deze niet aanwezig of gewoon nog zwitsers.

Er zitten nu geen platen op, papieren zijn erbij maar die zijn inderdaad Zwitsers. De Duitse eigenaar heeft nooit de moeite genomen om de auto in te voeren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 743
Geregistreerd: 09-07-2004

- BX 14 E serie 1
- CX 25 Tri automaat serie 1
- C15 militaire familiale 1.8d
Gepost: 05 januari 2010 12:31 AM
  [ # 29 ]

Er zijn toch ook serie 2’s met een zwart interieur? Dat oogt al een stuk beter. In een break weet ik het trouwens niet zeker. Overigens een versleten stoel na slechts 150.000km? Mmmmm. Ik ben tot nu toe aan onderhoud bij rond de 15.000km p.j. met de break zo’n 1000,= aan onderhoud kwijt waarbij uiteraard ook vervanging slijtage onderdelen. Dus niet alles komt direct terug. Het vergelijk tussen een CX serie 1 break interieur ivt een serie 2 XM interieur kan de CX wel aan. Ik vond de XM niet echt meer solide ogen, de CX serie 2 t.o.v. de XM scoort volgens mij ook niet minder. Maar goed ik had in die CXwel een perfect en zwart interieur…. . En een CX zit stukken beter naar mijn smaak en heeft een grotere laadruimte voor zover dat van belang is.  Maar een CX roest ook een stuk beter, de foto’s tonen dat wel aan.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën BX 1.4e 1985; Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

troenen verleden: Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987

Profiel  
 
bonetone
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 05 januari 2010 12:40 AM
  [ # 30 ]

Deze is wat minder grijs. Ook nog eens een automaat maar volgens mij geen airco….

Profiel  
 
 
2 van de 110
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook