103 van de 126
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 mei 2018 11:07 AM
  [ # 1531 ]

Spiegel is inderdaad de truc zoals Rene Jongejan beschrijft: ring op tillen en met een klein imbussleuteltje de boel lossen zodat het totaal is te verdraaien. En dan meteen dat scharnier waarop je de spiegel tegen de auto kunt draaien even smeren.
En de sensor: ik ben ook eens met -40 de weg op geweest - dat is inderdaad de waarde die het ding aangeeft als er niks gemeten wordt. Stekkertje zoeken en schoonmaken en het is opeens weer veel warmer.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 31 mei 2018 11:46 AM
  [ # 1532 ]

Heel vreselijk is het niet, het display doet toch wat het zelf wil. Maar toch…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 mei 2018 01:56 PM
  [ # 1533 ]

Als het er in zit, moet het werken - vind ik. Maar goed, ook in mijn auto is dat gebied nog iets te wensen ... Wink Zolang er maar mooie reizen te maken zijn!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 juni 2018 06:15 PM
  [ # 1534 ]

Vandaag maar even een andere transistorplaat gehaald bij Beau. De oude was inderdaad gaar:

Alleen jammer dat het geen verschil maakt. Nog steeds alleen aan en uit, geen variabele snelheid. Een dezer dagen maar eens kijken of het aan de andere kant van deze draadjes zit.

De stekker/sensor aan de zijkant van het kvs vaatje zit er gewoon trouwens. Kwam wel twee loze stekkers tegen maar of dat het gevolg is van 27 jaar bricolage of dat er echt iets aan hoort te zitten…

Verder dus erg jammer dat het Technisch Evenement niet doorgaat. Had ik meteen de ophanging rechtsvoor laten checken. Beau dacht overigens (ook) aan de onderste of bovenste draagarm. Zondag maar eens kijken of we daar iets geks kunnen ontdekken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juni 2018 06:33 PM
  [ # 1535 ]

Die loze steker zou zo maar van de module kunnen zijn, waarop de niveausensor is aangesloten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juni 2018 09:56 PM
  [ # 1536 ]

Trouwens, die module zou ongeveer rechts boven in de foto aan het schutbord moeten hangen.

Lijkt mij te missen, waardoor er dus ook geen niveaubewaking in het expansievaatje is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 augustus 2018 03:33 PM
  [ # 1537 ]

Nog maar weer even over de blower. Prima werkend, al is het dan alles of niets, totdat er bijgeluiden uit de ventilatieopeningen kwamen en het ding uiteindelijk helemaal niets meer deed, en dus ook de koude lucht uit de airco het puur van de rijwind moet hebben. Nou hield het de afgelopen weken al niet over, ook niet met airco, maar toch.
Relais in het middenconsole klikt wel keurig als ik aan het bedieningswieltje draai maar de blowermotor slaat niet meer aan. Ding opengeschroefd en stekkers gecontroleerd (niks aan de hand), en tot mijn verbazing haalde ik een deels versnipperd bonnetje van een Italiaans tankstation waar ik vorige week heb getankt uit de schoepjes. Oorzaak gevonden en motor overleden? Of is daar meer voor nodig?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 augustus 2018 03:43 PM
  [ # 1538 ]

Lijkt het wel op…

je kan die toch makkelijk checken door de accu direct even op de blower motor aan te sluiten… ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2018 03:46 PM
  [ # 1539 ]

Niet andersom? De ventilator direct op de accu aansluiten? Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3881
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 augustus 2018 04:47 PM
  [ # 1540 ]

Dat kan ook… goeie tip Very Happy
Wink

Ik zou hoe dan ook gebruik maken van 2 dikke draden tussen die 2.
Startkabels ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 augustus 2018 05:35 PM
  [ # 1541 ]

Daar ben ik wel handig mee, herinner ik me… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2018 07:09 PM
  [ # 1542 ]

Ook eerst even meten of er spanning op de klemmen van de kachelfanmotor komt te staan. Volgens mij kan dat nog zonder iets uit te hoeven bouwen. De motor eruit halen is net even een vervelende klus als je nergens in wil zagen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 09:11 AM
  [ # 1543 ]

Als je de moeite neemt om van de aanzuigkoker even de bevestiging wat te lossen, zodat de onderzijde iets naar de rechterkant van de auto kan worden verplaatst, kan de ventilator uit zijn huis zonder ergens in te moeten zagen.

Been there, done that.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 07:34 PM
  [ # 1544 ]

Het is te doen, ik heb het ook wel gedaan.

Alleen als er geen spanning op de klemmen komt te staan is het zonde van de moeite. Gezien dat bijna geen tijd kost om te controleren is dat een logische eerste stap voordat je de hele kachelfan eruit haalt.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 augustus 2018 01:54 PM
  [ # 1545 ]
Mulder schreef:

Vandaag maar even een andere transistorplaat gehaald bij Beau. De oude was inderdaad gaar:

Alleen jammer dat het geen verschil maakt. Nog steeds alleen aan en uit, geen variabele snelheid. Een dezer dagen maar eens kijken of het aan de andere kant van deze draadjes zit.

De stekker/sensor aan de zijkant van het kvs vaatje zit er gewoon trouwens. Kwam wel twee loze stekkers tegen maar of dat het gevolg is van 27 jaar bricolage of dat er echt iets aan hoort te zitten…

Verder dus erg jammer dat het Technisch Evenement niet doorgaat. Had ik meteen de ophanging rechtsvoor laten checken. Beau dacht overigens (ook) aan de onderste of bovenste draagarm. Zondag maar eens kijken of we daar iets geks kunnen ontdekken.


Als je een 2ehandse kachelregelaar koopt zou het zo maar kunnen zijn dat die ook stuk is. ff de transistor er af solderen en een nieuwe er op doen . je moet deze hebben

 

Profiel  
 
 
103 van de 126
« Eerste  < Vorige 101 102 103 104 105 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook